Espainiako Estatuak 257,8 milioi euro bideratuko ditu 2015ean Hego Euskal Herriko AHTren lanetara. EAEk jasoko dituen 221,8 milioi euroak ez direla nahikoa esan du Kongresuan EAJko bozeramaile den Pedro Azpiazuk, kopuru horiekin urte asko behar izango direlako proiektua amaitzeko.
"Teorian proiektuak 2011rako amaitua egon behar zuen, eta ziurrenik 2020rako ere ez da bukatuko", esan du Azpiazuk, Noticias de Gipuzkoa egunkariak jaso duenez. "Ez dirudi proiektuak interes handirik pizten dienik, teorian lehentasunezkoa den arren bai Gobernuarentzat baita Europarentzat ere", adierazi du.
Espainiako Estatuko aurrekontu proiektua onartuz gero, beraz, aurtengo aurrekontuarekin alderatuta 71,3 milioi euro (%38) gehiago emango ditu Espainiak 2015ean.
Bizkaiko zatietako lanek 97,7 milioi euro jasoko dituzte, aurten baino 77,4 milioi gehiago; Gipuzkoan 84,5 milioi inbertituko dira, aurten baino 19,3 milioi gehiago; Araban 39,5 milioi, aurten baino 25,7 gutxiago; eta Nafarroan –Zaragoza-Iruñea zatian– 36 milioi euro, aurten bezalatsu.
Bizkaia, Araba eta Nafarroari dagokienez, Adif Espainiako Trenbide Azpiegituretako Kudeatzaileak jasoko du dirua. Gipuzkoaren kasuan Eusko Jaurlaritzak ordainduko du, gerora kupoaren bitartez berreskuratzeko.
EAEra bideratutako diru kopuruak Espainiako Gobernuaren "konpomiso eza" erakusten duela demostratzeko, hainbat datu bildu du Noticias de Gipuzkoako kazetari J. Garciak. Esaterako, Sustapen Ministerioak 500 milioi euro inbertituko dituela Ourenseko AVEren obretan, eta 1.359. milioi Mediterraneoko Korridorean.
Bestetik, ez dago partidarik bideratuta "euskal Y" sarea Burgos eta Iruñearekin lotzeko, beharrezkoak direnak Madrilekin eta Mediterraneoko Korridorearekin bat egiteko. Espainiako Gobernuak iragarri duenez, 2018an hasiko dira Valladolid-Burgos-Gasteiz arteko bidea egiten.
Halaber, Bergarako lotuneko zatiak oraindik lizitatu gabe daudela aintzat hartuta, Espainiak bideratutako diru kopurua motz geratzen dela are argiago erakusten du, kazetariaren iritziz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]
Hamar euroko billeteak zabaldu dituzte Iruñeko Merkatuan, haien mezuarekin.