Koldo Almandozen 'Oreina' filma Zinemaldiko Zuzendari Berriak sailean lehiatuko da

  • Donostiako Nazioarteko Zinemaldiko Zuzendari Berriak sailean lehiatuko da Koldo Almandozen Oreina. Zinegile donostiarraren fikziozko lehen lan luzea irailaren 21etik 29ra bitartean egingo den jaialdian estreinatuko da eta, hil horretan bertan, 28tik aurrera, aretoetan ere ikusi ahal izango da.

Gorka Bereziartua Mitxelena @boligorria
2018ko uztailaren 12a
Irailean estreinatuko da \'Oreina\', lehenbizi Zinemaldian eta gero aretoetan.

Ibilbide luzeko zuzendaria da Koldo Almandoz, orain arte film laburren alorrean nabarmendu dena. Dokumentalak, lan esperimentalak eta fikziozkoak uztartu ditu bere ibilbidean, nazioarteko hainbat jaialditan parte hartuz –besteak beste, Cannes-eko Kritikaren Astean, Rotterdameko Nazioarteko Festibalean, Habanakoan edo Teherangoan parte hartu du azken 20 urteetan egin dituen lanekin–. 

Oreina izango da estreinatuko duen fikziozko lehen lan luzea, baina Donostiako Zinemaldia ez da ezezaguna bere filmentzat. Urrutirago joan gabe, iaz Plágan laburrarekin Zabaltegi-Tabakalera sailean izan zen eta 2016an ere, Sipo Phantasma-rekin zeresana eman zuen.

Bigarren film horretako ekipoari erreparatuz gero ikusten da profesional batzuek errepikatu egin dutela Almandozekin Oreina-n, besteak beste, Espainiako Zine Akademiaren Goya sarietan Handia-n egindako lanagatik irabazle izan ziren Javier Agirre argazki zuzendaria eta Laurent Dufreche muntatzailea.

"Hiria, industria-giroa eta natura elkartzen dituen hiri-periferia bateko hainbat pertsonaia erakutsiko dizkigu" Almandozen lanak, Txintxua Films ekoiztetxeak aurreratu duenez.

Jatorri ugaritakoak dira filmeko pertsonaiak, eta askotarikoak haien egoerak: elkarri hitzik egiten ez dioten bi anaia, norabidea galduta dabilen mutil gaztea, "zelatan dabilen edo eta inguru horretatik ihes egin nahi duen neska gaztea"...

Patxi Bisquert, Ramon Agirre, Iraiai Elias, Erika Olaizola eta Laulad Ahmed Saleh dira filmeko aktore nagusiak. 2017ko udazkenean egin zituzten errodaje-lanak, nagusiki Gipuzkoan –Aginagan, Usurbilen, Orion, Donostian, Zubietan eta Oiartzunen–, zenbait eszena Eguesibarko (Nafarroa) Elkanon grabatuz.

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal hauetan artxibatua: Zinemaldia 2018  |  Koldo Almandoz

Zinemaldia 2018 kanaletik interesatuko zaizu...
"Jainkoak ez dit barkatzen". 36ko gerraz inoiz kontatu ez dizutena

Zergatik ez du inork aurretik pelikula bat egin Lezo Urreiztietari buruz? Zergatik ez digute hau aurretik zine-areto batean kontatu, hain historia harrigarria daukan norbait izanda?


Sail Ofiziala | 5. eguna
Humans of late capitalism

Ekaitz frikia zegoen iragarrita gaur egun osorako Zinemaldiko parte meteorologikoan, programan Peter Strickland eta Carlos Vermuten filmak agertzen zirelako. Eta aurreikuspenak bete dira, baina neurri batean bakarrik: gauza arrarorik gertatzen ez bada, Stricklandena izango da aurten ikusiko dugun buru-frijitzerik handiena; Vermutek berriz, 2014an Urrezko Maskorra eman zion Magical Girl-ekin konparatuta, pelikula konbentzionalagoa egin du.


"Pajaros de verano". Odolak kateatuta

Tradizio zorrotzak dituen komunitate itxi baina baketsuko kide direla hasiko dute Pájaros de verano filma, eta guztiz suntsitutako familia izango dira amaierarako. Tartean, diru-gosea, pasioa eta mendekua gurutzatuko dira hiru belaunalditan zehar, tragedia handienen gisan.


2018-09-25
"Oreina". Ibai batek izan ditzakeen adarrak

Almandozen aurreko lanekin alderatuta pelikula hau proposamen konbentzionalagoa izango zela irakurria nuen eta, izan, bada, baina ez zait iruditu horregatik asko gutxitu denik ikusleari eskatzen dion inplikazioa: Oreina-n, publikoak igarri behar ditu gauza asko, pantailan ikusten duenari beretik erantsi, eta hortaz, geruza ugariko lan baten aurrean gaude, ageriko interpretazioei ihes egiten dien pelikula baten aurrean.


Sail Ofiziala | 4. eguna
Porrot erromantikoa, arrazakeria ilustratua

Astelehenean Zinemaldiko Sail Ofizialean in egoteko, XVIII. mendeko estiloan janztea tokatzen zen, ileordeak, gerruntzeak, leotardoak eta ezpataren bat eskura, zer gerta ere. Le cahier noir eta Angelo filmek segur aski hori besterik ez dute amankomunean, garai bera irudikatzen dutela, gainontzean ikusleari oso sentsazio diferenteak eragin baitizkiote, antagonikoak ia.


"Dantza". Esentzien koreografia

Denboratik aparte kokatutako garai mitiko batean kokatzen da filma, baina, bistan denez, mito hori eraikitako zerbait da, filmak zer ukitu duen eta zer ez erreparatuta jabetuko garenez.


"Leto". Led Zeppelin errusiar kutsuarekin

Rocka dario Leto filmari, eta punka, eta transgresioa. Pelikulako protagonistentzat, musika da guztia, musikak markatzen du euren bizimodua. Rockak gidatzen duen moduan filmaren erritmoa, estiloa eta estetika. Led Zeppelin, The Doors, T-Rex, David Bowie… sobietar erara.


Sail Ofiziala | 3. eguna
Errepikatu berriz, Sam

Ez dut nik esango gauza bera etengabe errepikatuz emaitza artistiko interesgarririk lortu ezin denik, adibideak hor baitaude, diziplina guztietan, kontrakoa demostratzeko. Errepikapena ez da problema. Nola, zer eta noiz errepikatu baizik. Nola, zer eta noiz errepikatu baizik. Nola, zer eta noiz errepikatu baizik. Nola, zer eta… Barka, oraindik igandean Sail Ofizialean ikusi ditudan bi filmeren efektupean nago: esana zegoena berriz esan beharrak pelikula bat nola honda dezakeen ikasi dut... [+]


"Girl". Ispiluko hori ez naiz ni

Zeinen sotil, zenbat ñabardurekin, kontatzen digun Girl filmeko zuzendariak protagonistaren sufrimendu isila; zeinen natural lortzen duen ikusleok sufrimendu horrekin bat egitea, gorputz arrotzean bere burua ezagutzen ez duen nerabearen bakardadea ulertzea. Besteei “ongi nago” errepikatu eta irribarre eginagatik handia izan baitaiteke ezkutuan daramagun ezinegona.


2018-09-23 | Lander Arretxea
Koldo Almandoz
Koldo Almandoz: "Beti pelikula bera egitea oso atzerakoia da"

Ibilbide oparoa du Koldo Almandoz zinegile donostiarrak. Orain jarri dio ordea, lehen aldiz, pelikula konbentziona(ago) bat egiteko erronka bere buruari. Saiakera horren emaitza da Oreina. Zuzendari Berriak sailean lehiatuko da Donostiako Zinemaldian eta irailaren 28an zine aretoetan estreinatuko dute. Filmeko lokalizazioak trenez gurutzatzen ditugun bitartean hitz egin dugu berarekin.


Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude