Ikastolen Elkarteak agiria plazaratu du, LH3-ko ebaluazio proba pilotuaren harira. "Ez gaitu harritu hainbat eskola komunitatetako sektoreak egitasmo horren aurka agertu izanak, egitasmo hori LOMCEren aplikazioaren garapena baita", dio.
Ikastolen Elkartearen hitzetan, "behar-beharrezkoa da Lehen Hezkuntzaren erdi aldera ebaluazio diagnostiko bat egitea, baina beti ere orain arte egindako parametroetan, hau da, helburua ikastetxeek eta hezkuntza sistemak ikasleriaren eta ikastetxearen beraren egoera eta aurrerapenak ebaluatzeko tresna izan dezaten, eta, emaitzetan oinarrituta, ikastetxe bakoitzean hobekuntza programak adostu eta martxan jartzeko aukera izan dezaten, beren ikasleriaren beharretara egokituz".
"Lege horrek diagnostikora zuzendutako ezein ebaluazio planteamendu urardotzen du, eta baieztatu besterik ez du egiten eremu honetan ere lege horren logikatik ahalik eta gehien urrundu behar dugula eta geure hezkuntza sistema propiorantz eta hezkuntza lege berri baterantz pauso sendoak eman behar ditugula", dio Elkarteak. "Gaur egun proba hau egiteko dagoen arrazoi bakarra da LOMCEn aurreikusita dagoela. Hezkuntza Sailak uste badu Espainiako Gobernuak diseinatutako ebaluazio planteamenduak bere eskumenen zapalketa suposatzen duela, ebatzi beharko luke Lehen Hezkuntzako 4. mailan egin den probaren bitartez eskuratu direla LHko zikloaren erdi aldera ebaluazio diagnostikoa egiterakoan lortu nahi ziren helburuak".
Horren harira, Hezkuntza Sailari eskatu dio "bere eginkizunetan lehentasuna eman diezaiela Marko Pedagogiko berria aplikatzen hasteko beharrezkoak diren curriculum propioaren garapenari eta baliabide didaktikoen osaketari".
Halaber, Jaurlaritzari eskatu dio "beren autonomia erabiliz proba ez egitea erabaki dezaketen ikastetxeen erabakia aintzat hartzea". Ikastolen Elkarteak uste du erabaki horrek ikastetxe horiei ez liekeela ondoriorik eragin behar.
Sortzen: "Jaurlaritzaren eta Nafarroako Gobernuaren jarrera salatu nahi dugu"
Sortzen Elkarteak ere oharra plazaratu du. Frogen kontra egin duten guraso eta hezkuntza eragileak babestu eta EAE eta Nafarroako administrazioen jarrera salatu du: "LOMCEren aplikazioa modu ezkutuan eta informazio kontrajarriak zabaltzen aritu dira; lege honen kontrako mugimenduak ekiditea baldin bazen, justo kontrakoa lortu dutela esan behar diegu".
"Guk gaur, oso argi adierazi nahi dugu 3. mailako frogen kontra gaudela. Arrazoi asko ditugu kontra egoteko baina funtsean, LOMCEk edo eta HEZIBERRIk inposatu nahi diguten errebaliden sistema oso baten lehen pausua delako, hezkuntzan eman nahi dituzten beste aldaketa guztien bermea izango diren errebaliden lehen oinarria, hain zuzen ere".
Espainiako Gobernuak abenduan onartu zuen hezkuntza lege berria, eta 2022-2023 ikasturtean aplikatuko da bigarren hezkuntzako eta batxilergoko maila bakoitietan. DBHn, hautazko ikasgai gehiago eskainiko dira, eta batxilergoan, arteari lotutako bi modalitate eta beste modalitate... [+]
"... hezkuntzako gastu publikoa barne-produktu gordinaren gutxienez ehuneko 5 handitzea..." Alderdi sozialistak erabili ohi duen eta LOE aldatzeko Lege Organikoaren Proiektuan jasotako dialektika tranpati horren beste esaldi bat da. STEILASentzat, hezkuntzan inbertsio... [+]
LOMLOEn, LOMCE ordezkatuko duen legean, zuzenketa bat onartu du Espainiako Kongresuak: diru laguntzarik ez ikasleak sexuaren arabera banatzen dituzten ikastetxeentzat. Neurriak EAEko eta Nafarroako hainbat ikastetxetan izango du eragina, baina horietako batzuek... [+]
Hego Euskal Herriko ikastetxeetan eragingo duen Hezkuntza Legea onartu du Espainiako ministroen kontseiluak. Bertan behera geratuko dira LOMCEk ezarri zituen errebalida polemikoak eta ibilbide espezializatuak, eta Erlijioa ez da notarako izango, besteak beste.
“Esan gezur bat mila aldiz. Errepikatu hitzez hitz. Handik gutxira ikusi, egia bihurtzen. Haien ahotan ikusi, egia bihurtzen.” Horixe abesten du Gorka Urbizuk Berri Txarrak taldearen kontzertuetan. Cristina Uriarte Hezkuntza sailburuarekin gertatzen ari denaren... [+]