Gaueko Hendaia-Paris trena berriz abiaraziko ote dute 2021ean?

  • Ia bi ziento jende bildu ziren asteartean, urriak 6, Baionako geltokiaren atarian Frantziako Gobernuari eskatzeko berriz ezar dezala duela gutxi arte gauero Hendaia eta Paris lotzen zituen Palombe Bleue (Uso Urdina) gaueko tren zerbitzua. Irailean Garraio ministroak iragarri zuen 2022ean egongo zela berriz abian, baina azken berriek soilik berretsi dute Tarberaino helduko dela zerbitzua.


2020ko urriaren 09an - 07:15
Bidai luzeetarako gaueko tren zerbitzua defenditzeko hainbat herritar bildu zen urriaren 6an Baionako geltokian. (Argazkia: France Bleue PB)
Zure babesik gabe independetzia ezinezkoa zaigu

Hamarkada luzez milaka euskaldunek erabili izan du Hendaia eta Paris gauero lotzen zituen Palombe Bleue trena, gaueko 10:00etan abiatu eta goizeko 07:00ak inguruan iristen zena, biharamunean edo handik egun gutxitara ordu berdintsuetan alderantzizko bidaia egiteko. Abantaila handia zuen gaueko tren horrek –baita denborarekin bestelako garraiobideak ugaritu zirenean ere– herritarrarentzako erakargarri egiten zuena: loaldia trenean egiteak baimentzen zuen hoteleko egonaldi bat aurreztea eta, horretaz gain, Pariseko egonaldia goizean oso goiz hasita probestea. Aukera hori galdu zuten euskaldunek 2007an SNCF konpainiak eten zuenean gaueko tren zerbitzua, Frantziako (eta Espainiako) beste hainbat antzeko eten dituzten bezala.

Espainian ez bezala, ordea, herritarrak asko mobilizatu dira Frantzian beren gaueko trenak defenditzeko, ez onartuz ekonomikoki eta batik bat sozialki hain onuragarria den zerbitzu publiko bat suntsitzea. Mugimenduok sarritan salatu dute agintari politikoek lobby handien presioz betiko trenak sakrifikatu dituztela errepideak bete dituzten autobusen eta, batik bat, inbertsio publiko guztiak eta gehiago behar dituzten Abiadura Handiko Trenbide berrien aldarean. Badira ikerketak erakutsi dutenak gaueko trenentzako badirela bezeroak eta lehiakorrak izan daitezkeela, aspaldi egin gabe lagatako berritze-lanetarako inbertsioak egitekotan.

Koronabirusa dela eta Europak abian jarri dituen inbertsio handien artean, garraiabide iraunkorrago baten aldeko atalean tren hau berpiztea aipatu zuen irailean Frantziako Garraio ministro Jean-Baptiste Djebbarik:

 

Baina hilabete pasa eta, oraingoz, Paristik Bordelen barrena jaistenzen trenetik agintariek soilik berretsi dute Tarbera iristen zen adarra berrezarriko dutela 2021aren amaierarakoko 2rako eta Hendaiaraino iristen zenarentzako eperik ez dute aipatu. Horretaz ari ziren Baionan astearteko elkarretaratzea deitu zuten CGT sindikatuko buruak ekitaldian esan zutenean: "Ez dugu konfiantzarik twitter bidezko politikan, gobernutik ez da iritsi zehaztapen handirik". Zehaztapenak eskatu zituzten trena den zerbitzu publikoaren ezagutza sakona duten CGTko tren-langileek; hauek izan dira hasieratik zerbitzu publikoari eusteaz gain hobetzearen alde gehien mobilizatu direnak.

Euskal Herria Bai koalizioko Iker Elizalde ere izan zen CGTk antolatutako aldarrikapen ekintzan, eta trenaren defentsan mintzatu zen:

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Mugikortasuna
Mugikortasun Astean bizikletaren erabilera saritu beharrean, zigortu egiten du Irungo Udaltzaingoak

Ostegun goizean Arbesko Toki Alai eskolan gurasoen eta udaltzainen artean emandako episodio "ulertezin" baten ondotik, eskolako atarian segurtasuna bermatu beharrean, haurrak eskolara bizikletaz eramaten dituzten gurasoei isunak jartzen tematzen dela leporatu diote... [+]


Subflubiala Ez plataformak protesta zaratatsua egin du Bizkaiko Foru Aldundiaren aurrean

Subflubialaren behin betiko proiektua onartu zuenez Aldundiak pasa den astean, eta dozenaka pertsona batu dira proiektua gelditzea eskatzeko.


Subflubiala Ez! plataformak kanpaldia egingo du Leioan asteburuan

Kanpaldiaren helburua "osasuna eta ingurumena arriskuan jartzen dituen eta etorkizuna hipotekatzen duen proiektu jasanezina" geldiaraztea da.


2025-05-20 | Jon Torner Zabala
Futbola akuilu, sekula baino hegazkin pribatu gehiago Bilboko zeruan

Kirol ekitaldi handi xamarrak egiten diren bakoitzean, agintariek hauspotzen duten "inpaktu ekonomikoaz" edo "hiria mapan kokatzeaz" harago, ohikoa da ostatuen garestitze basatiaz, garraio publikoan daukaten eraginaz edota segurtasun kontuez hitz egitea. Ohikoa... [+]


Emisio gutxiko eremua behin-behinean etetea erabaki du Euskal Hirigune Elkargoak

Frantziako legebiltzarrean Errepublikanoek eta Batasun Nazionalekoek egindako zuzenketen harira dator erabakia. Zuzenketak onartu dituzte, eta, beraz, Euskal Hirigune Elkargoak emisio gutxiko eremua ezartzeko gastu ekonomikorik ez egitea erabaki du.


Andoaingo auto pilaketei irtenbidea emateko lotune berri bat aurkeztu du Gipuzkoako Foru Aldundiak

A-15 errepideko trafikoa N-I errepidearekin bat egiten duen tokian eraikiko litzateke lotune berria. Andoainen N-I errepidearen "afekzioak murriztu" eta ingurunean "modu hobean" integratuko dela adierazi du aldundiak. Udalak 2011ko eta aurtengo proiektuen... [+]


Ekainaren 1 era atzeratu dute Iparraldetik zirkulatzeko ingurugiro agiriaren derrigortasuna

Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.


2025-01-30 | Ahotsa.info
KarKarCar, mugikortasun kooperatiboko proposamen berria Iruñerrian

Kar Kar Car auto elektrikoen erabiltzaileen kooperatiba ibilgailuen flota handitzen eta bere zerbitzua Iruñerriara zabaltzen ari da.


Etorkizuneko belaunaldiak gurpil gainean eramanez Gasteizen

Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako... [+]


2025-01-07 | Jon Torner Zabala
Autobus zerbitzua zabaldu dute Ipar Euskal Herrian, mugikortasuna hobetzea helburu

Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]


Garraio publikoa doan izango da 12 urtez azpikoentzat, duela bi urte bideragarria ez bazen ere

Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.


2024-12-10 | Jon Torner Zabala
Avanza autobus enpresari kontratua ez luzatzea eskatu dute Debagoieneko alkateek

Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.


2024-10-23 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Aparkalekuak

Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]


Mugikortasun arazoak dituzten haurrekin baso-eskolara: beldurrak eta mugak gainditzen

Mugitzeko eta ibiltzeko zailtasunak dituzten 5 urteko bi ikasleri asteroko baso-eskola saioa egokitu zaie Irungo ikastetxean: muga eta beldur artean hasitako erronkak onura, garapen eta ikasketa handiak izan ditu. "Oso babestuta dauden ikasleak dira eta basoan aske uzteak... [+]


Europako Mugikortasun Astea irailaren 16tik 22ra egingo da Iruñean

Iruñeak bat egiten du irailaren 16tik 22ra egingo den Mugikortasunaren Europako Astearekin, mugikortasun iraunkorra eta espazio publiko partekatuari buruzko hausnarketa sustatzeko diseinatutako jardueraz betetako programa batekin. "Konbinatu eta mugitu"... [+]


Eguneraketa berriak daude