Frantziako estatuan 10 milioi bidaiarik gaueko trenak aukeratuko lituzkete, hegazkinen edo errepideen ordez

  • Gaueko trena hegazkina ordezkatzeko “tresna paregabea” dela diote. Frantziako Estatuan 2030erako ezarriko diren hamabost ibilbideek eta Europa mailako beste hainbatek aukera emango dute urtean 10 milioi bidaiarik gaueko trenak erabiltzeko, hegazkinen edo errepideen ordez. Horrek urteko CO2 emisioak 1,9 milioi tona murriztea eragingo luke.

Argazkia: Wikimedia Commons

2020ko abuztuaren 27an - 11:29

Frantziako Estatuak 30 trenez osaturiko sare bat prestatu nahi du 2030erako, gauez funtzionatuko duena. Mediapart hedabideak dionez, gaueko trenek denborarik galdu gabe distantzia luzeko bidaiak egiteko aukera ematen dute, 600 eta 1500 kilometro arteko distantzietan garraioa deskarbonizatzeko atea zabalduz.

Frantziaren proposamena gaueko tren-lineako 30 treneko lehentasunezko sare bat osatzea da, 2030erako ezarriko diren hamabost loturarekin, estatu zein Europa mailan. Lerro horiek bi helbururekin irudikatu dira: batetik, Frantziako eta inguruko herrialdeetako aireko bidaia jendetsuenei karbono gutxiko alternatiba bat eskaintzea. Bestetik, tamaina ertaineko hirietan eta landa-eremuetan dauden mugikortasun-hutsuneak betetzea. Kontua da, bereziki, zeharkako loturak sustatzea eta eskualdeak elkarren artean lotzea, Paris bidezko desbideratzerik edota tren aldaketarik gabe.

Parametroak

Gaueko tren horiekin gerta litekeen joera aldaketa ere kontuan izan dute proiektuaren diseinurako, batez ere hegazkin eta autoen erabileratik trenaren trantsiziora bideratuta. Horretarako, proposatutako gaueko ibilbideek aire eta errepide-zirkulazioari buruzko datuak aztertzen dituzte, eta horietako bakoitzerako gaueko trenbidearekiko “aldaketa-tasa modal errealista” izeneko indizea kalkulatu dute. Horrek truke modalaren tasa kalkulatzea eskatzen du, hots, kalkulatzea zenbat lagunek utziko lioketen autoa edo hegazkina erabiltzeari bidaia hori egiteko. Beraz, hainbat parametro hartu dituzte kontuan, gaueko trenen ordutegien erakargarritasuna, beharrezko konexioak, bidaia-denbora eta eguneko trenen maiztasuna barne.

 

 

 

Frantziako gaueko trena eta Europa mailako loturak.

 

 

 

Urtean 10 milioi bidaiari baino gehiago

2030erako proposatutako 30 burdinbideek urtean 10 milioi bidaiari baino gehiago eraman ditzakete. Ingurumenaren Europako Agentziak adierazitako isurketa-faktoreen arabera, 1,9 milioi tona CO2 saihestuko lirateke urtero.

30 linea horiekin, estatuko linea erradialeko aireko bidaiarien %85ak (Paris eta Frantzia metropolitarreko hirien artean), estatuko zeharkako lineako bidaiarien %75ak (hau da, Paristik igarotzen ez direnak) eta Europara bidaiatzen duten bidaiarien %30ak alternatiba bat izango luke gaueko tren zuzenarekin. Horrek erakusten du gaueko trena irtenbide egokia dela aireko garraioaren erabilera murrizteko distantzia laburreko hegaldietan: aireko bidaien proportzio handi bat gaueko trenekin eraginkortasunez bete daitezkeen ibilbideetan egiten da.

Jauzi kualitatiboa Europan

70 milioi bidaiarik erabiltzen dituzte urtero RZD errusiarraren gaueko trenak. Aldiz, badirudi gaueko trenen berpizkundea bere hastapenetan baino ez dagoela mendebaldeko Europan: ÖBB enpresa austriarrak sustatutako sare europarrak 1,5 milioi bidaiari daramatza urtean. SNCF frantsesak, berriz, 405.000 bidaiari baino ez zituen garraiatu gaueko trenetan 2019an. 2014an 1,18 milioi eta 2003an 4 milioi garraiatzera iritsi izan zen. Horrenbestez, badirudi gaueko trenen hazkunde-tartea eta hazkunde-potentziala garrantzitsua dela Europan.

 


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Azpiegitura handiak
Erraustegiak lehen pozoiak erakutsi baldin baditu... zer egin?

Gipuzkoako erraustegiaren emisioen bost urteko jarraipenaren emaitzak aurkeztu ditu ToxicoWatch fundazioak. Emaitza kezkagarriak, bizidunei eta zehazki gizakiei osasun kalte larriak eragin diezazkieketen kutsatzaileez ari garelako. Emaitza nabarmenak, erraustegi berria eta ustez... [+]


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-06-11 | Mikel Aramendi
ANALISIA
Txina, Kirgizistan eta Uzbekistan lotuko dituen trenbide faraonikoa eraikitzen hasiko dira

CKU trenbide hori egitasmo mitikoa da, hitzaren adiera zuzenean: itxuraz, koherentea ez ezik desiragarria litzatekeena, baina ameskerien mundutik kanpo zertzeko aukerarik gabea, orain arte behintzat. Halakorik inoiz ez nuela ikusiko zinez sinesten nuen.


2024-05-24 | Estitxu Eizagirre
Hernani, Arano eta Elduain arteko mugetan bost haize errota jarri nahi dituen proiektuaren atzean Endesa dago

Enigma Green Power enpresak "Ikatz Gane" deitu dion proiektu eolikoa egiteko "aldez aurreko administrazio-baimena" eskatu du. Bost haize errota jarri nahi ditu. Enigma Green Powerren jabe bakarra Arena Green Power da, eta honen kargudunen artean da Endesa.


Eguneraketa berriak daude