Donostiako Zinemaldiak eta Kontseiluak sustatutako “Euskaraz bizi nahi dut” film laburren lehiaketaren aurtengo edizioan lanak aurkezteko epea irailaren zortzian beteko da. Hizkuntza zinematografikoaren bitartez euskaraz bizitzearen nahia irudikatzea da ekimenaren helburua.
Kontseilua sustatzen ari den Euskaraz bizi nahi dut dinamikaren baitan kokatu zuen lehiaketa bertako idazkari nagusi Paul Bilbaok aurkezpenean. Helburua euskaraz bizitzearen ideia zabaltzen jarraitzea dela adierazi du, “geroz eta jende gehiagok euskaraz bizitzeko hautua egin dezan”.
Zinemaldiko zuzendari Jose Luis Rebordinosek adierazi du eremu guztietan euskararen erabilera eta normalizazioa sustatzeko garrantzitsua dela halako ekimenak bultzatzea. Gaineratu du gero eta jende gehiagok ikusten duela zinema euskaraz eta dinamika hori sustatzen jarraitu beharra dagoela.
Sari eta atal berriak
Berrikuntza gisa, aurtengo edizioan bi sari gehiago izango dira eta bi atal bereiziko dira, profesionalena eta amaterurrena. Profesionalen atalean 3.500 euro arteko sariak izango dira eta amateurrenean 1.750 euro artekoak. Egilearen esku dago bere lana atal batera edo bestera aurkeztea, baina denek oinarrian euskaraz bizitzeko nahia erakutsi behar dutela azaldu du Bilbaok.
Lehiaketaren oinarriei buruzko informazio gehiago www.euskarabizinahidut.org webgunean aurkitu daiteke. Lanak entregatzeko epea irailaren 8an amaituko da.
2012ko edizioaren irabazlea:
Lasa eta Zabala, Negoziatzailea eta Loreak. Interesa piztu duten eta Donostiako Zinemaldian ikusiko ditugun hiru film horietan elkarrekin aritu dira Ane Muñoz Mitxelena eta Josean Bengoetxea, script lanetan lehena eta aktore moduan bigarrena. Hori gutxi ez eta... [+]
Donostiako Zinemaldiko 62. edizioaren palmaresak utzi duen zaporeak badauka zerikusirik aurreikuspenekin: parte-hartzaile guztiek daramatzate kopetan pintatuta espero dezaketenaren marra gorriak. Ez da gauza bera Sail Ofizialean eskubide osoz sartu zarela pentsatzea edo... [+]
Bukatu da Donostiako Zinemaldiko 62. edizioa eta palmaresak utzi duen zaporeak badu zerikusirik espektatibekin. Ez da gauza bera Sail Ofizialean eskubide osoz sartu zarela pentsatuta joatea edo egotea bera garaipentzat hartzea.
Euskal Herriko ekoizpen onenaren saria irabazteko faboritoa Loreak bazen ere, Borja Cobeagaren Negociador lanak lortu du garaikurra. Eta zur eta lur geratu gara, xinplea iruditu baitzaigu Negociador, Josu Egiguren PSEko lehendakariak ETAko kideekin izandako elkarrizketetan... [+]
Bazkalosteko siesta dramatizatzeko jartzen duten telefilm horietako baten tankera hartu diot Vie sauvage ekoizpen frantziarrari. Semeak bahitu eta hamar urtez inguru urbanoetatik kanpo heziko dituen aitaren istorio ahul xamarrarekin bukatu da Sail Ofizialean lehian ziren... [+]
Intuchables arrakastatsuaren zuzendariek itxi dute Sail Ofiziala, immigrazioa bezalako gai konplikatuarekin tragikomedia bat eginez.
Banatu dira Donostiako Nazioarteko Zinemaldiaren 62. edizioko sariak. Magical girl film espainiarrak irabazi du Urrezko Maskorra eta La isla mínima, espainiarra hau ere, izan da sari gehien jaso dituen beste lana.
Krisi ekonomikoaren aitzakian egindako eskubide sozialen murrizketak eta horiek gizartean sortzen duten ezinegona dira Isaki Lacuestaren Murieron por encima de sus posibilidades filmak komedia zoro bat egiteko probesten dituen lehengaiak.
Danis Tanovic-ek film bakarra baino, bi ekarri ditu Sail Ofizialera: Tigers salaketa pelikula bat da eta salaketa pelikula bat egiteko zailtasun legalei buruzko filma ere bai.
Pablo Escobar narkotrafikatzaile ospetsua, eta Benicio del Torok berau nola irudikatu duen ikustea dira Escobar: Paradise lost pelikularen amu zinematografiko eta komertzial nagusiak. Baina ze pena, bigarren mailako pertsonaia da Escobar, pelikulako gaizkilea, eta hain figura... [+]
Umore beltza, oso beltza, dario Relatos salvajes filmari. Gizakion oinarrizko instintuak muturrera eramaten ditu zuzendariak, jolas gisa. Jolasa baita Relatos salvajes, istorioaz gaindi baita jolas narratibo eta estetikoa ere. Jolas sarkastikoa, biolentoa, esajeratua. Oso... [+]
Aurreiritziekin sartu naiz Magical girl ikustera, film luze bat lehen aldiz zuzendu duen Carlos Vermut Sail Ofizialean egotea festibal honek nazionalismo zinematografiko espainiarrari egiten dizkion kontzesio horietako bat izango zelakoan. Baina nahiko gustura ikusten den... [+]
Lasa eta Zabala hasten den moduak konbentzitu nau gutxien, baina filmak aurrera egin ahala errealismoan eta gordintasunean irabazten du.