ARGIA.eus

Bultza kazetaritza independentea

Donostiako Norteko estazioaren eraispenari buruzko azalpenak eskatu dizkio Ancorak Goiari

  • Ancora elkartea Eneko Goiari zuzendu zaio, hainbat hiritarren artean sortu den “atsekabe eta haserre sentimendua” helarazteko, XIX. mendeko tren geltokiaren “erabateko desagerpenaren” ondoren. “Azken orduetan jendearen haserrea areagotu egin da sare sozialetan, eta proiektuaren ardura duten erakunde eta teknikarien aurkako benetako aldarria bihurtu dira”, azaldu du Ancorak.

Sara Ibarguren
@saraibarguren
Artikulu hau CC BY-NC-ND 4.0 lizentziari esker ekarri dugu.

2023ko maiatzaren 03a - 07:15
Azken eguneraketa:09:58

Protestak ardatz hainbat ardatz ditu. Alde batetik, “gardentasun eza” salatu dute hiritarrek sare sozialetan: “Engainu sentimendu orokor bat dago, inoiz ez baitzen esan eraikin historikoaren ordez beste bat eraikiko zutenik. Orain arte zabaldu diren informazioak bat zetozen babestutako fatxaden kontserbazioa ziurtatzearekin, udal iturrien arabera”.

Era berean, “Donostiako udal gobernuaren anbiziorik eza”, salatu dute, jakinda Bilboko eta Gasteizko udalak “gai izan direla Abiadura Handiko Trenera egokitzeko” eta estazio historikoak zaintzeko, eta, gainera, “sei aldiz handiagoa” den inbertsio publikoaz baliatu direla (495,7 eta 555,5 milioi euro, hurrenez hurren), hiri horietan trenbideak lurperatu ahal izateko.

Azkenik, Ancorak adierazi duenez, HOEBPB (Hiri Ondasun Eraikiak Babesteko Plan Berezia) erabat alferrikakoa dela uste dute askok; “hirigintza dokumentu horrek huts egin du, adabakiak etengabe izan arren (2017ko aldaketa eta 2021eko berrikuspena)”, deitoratu dute. Norteko estazioa C graduan katalogatuta dago, eta horrek balio arkitektoniko indibiduala aitortzea dakar, baita jatorrizko fatxadak osorik edo partzialki kontserbatzea ere.

Acoraren arabera, “zalantza handiak” dituzte Atotxako estazioan egindako jardueraren legezkotasunari buruz. “Hasteko, Eiffelen metalezko egitura desmuntatu behar da. Elementu iraunkorra da, eta horrek esan nahi du ezin dela lekuz aldatu, eta in situ mantendu behar dela obrek irauten duten bitartean. Bidaiarien eraikina eraistea ere ez da onargarria, ondare balioa jatorrizko higiezinean datzalako, eta berreraikitzeko edozein ahalegin Nazioarteko Gutunen eta Euskal Kultura Ondarearen 6/2019 Legearen irizpideen aurkakoa delako”, nabarmendu du.

Elkarteak gogorarazi du Eusko Jaurlaritzak berak proposatu zuela geltoki hori Babes Bereziko Kultura Ondasun izendatzea, eta gutxieneko esku-hartze itzulgarriak gomendatzea, “gunearen benetakotasuna eta osotasuna errespetatzeko”. “Ondare galera horren larritasuna” kontuan hartu behar dela nabarmendu du, eta argibide publiko eta sinesgarririk eman ezean, Ancorak kasua Gipuzkoako Probintzia Auzitegiko Ingurumen eta Hirigintza Fiskaltzaren aurrean salatzea planteatu du, “hari baitagokio ikertzea ea deliturik egon den babestutako elementu historiko arkitektoniko bat suntsitzeko”.


Hirigintza kanaletik interesatuko zaizu...
Getxoko HAPOari jarritako helegiteen erantzunak non dauden galdetu dute dozenaka auzokidek

Getxoko hainbat herritarrek ia 2.000 helegite aurkeztu zituzten orain dela lau hilabete Udalak aurkeztutako HAPOa egokitzeko. Ordutik, baina, gobernu-taldearen erantzunik jaso ez dutela deitoratu dute eta, horregatik, dozenaka auzokide Udalaren Hirigintza zerbitzua hartzen duen... [+]


Zerbitzu publikoak eskatu dituzte Donostian Martuteneko eta Txomiñeneko auzokideek

Donostiako periferian dauden Martutene eta Txomiñene auzoentzat zerbitzu publiko duinak eskatzeko 320 lagun atera dira manifestazioan, ARGIAk zenbatu duenez. "[Eneko] Goia, [Marisol] Garmendia, gezur gehiago ez!" edo "Goia entzun, auzoak borrokan... [+]


Haurren lagun diren hiriak aldarrikatu dituzte 150.000 herritarrek

Iruñean errepide bat moztu eta jolasleku bilakatu dute hainbat orduz, Getxon klaseak eman dituzte parkean, beste leku batzuetan bizikletek hartu dute kalea; mota horretako 500 ekitalditan 150.000 lagun bildu dira han-hemenka, nagusiki Europan, asteburu honetan: haurrak... [+]


Donostiako San Bartolomeko merkatalgunearen aurkako errekurtsoa onartu du Auzitegiak

200 plazako aparkaleku bat eta 8.040 metro koadroko merkataritza gunea eraikitzeko Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartu zuen Donostiako Udalak urtarrilean. Hainbat elkartek salatu zuten proiektuak eragin negatiboa izango duela, eta "erabat legez kanpokoa" dela.


2023-04-02 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
15 minutuak

Aurreko hilabetetik hona hirigintzako kontzeptu bat eztabaida publikoan sartu da: 15 minututako hiria. Batzuek susmoa zabaldu dute gertutasuna eta ongizatea bultzatzen duen hiri idilikoaren atzean itxialdi-egitura bat ezkutatzen dela, helburua gure bizimodua ghetto guneetan eta... [+]


Eguneraketa berriak daude