Azkenaldian modan jarri den kontzeptu bat da “Gentrifikazioa”. Horrek ez du esan nahi ordea, Gentrifikazioaz izendatzen den prozesu eraldatzaile hori, orain bizitzen hasi garenik. Prozesu hori, oso ondo ikusi dezakegu Egian. Urte gutxitan, Tabakalera birmoldatu egin dute, auzoko sarreraren birmoldaketa eraginez eta zentro-periferia lerroa hautsiz.
Azkenaldian modan jarri den kontzeptu bat da “Gentrifikazioa”. Horrek ez du esan nahi ordea, Gentrifikazioaz izendatzen den prozesu eraldatzaile hori, orain bizitzen hasi garenik. Espazioen birmoldaketa, auzo langileen “zentroratzea”, tankera postmoderno eta urbanoak diren denda, lokal eta beste espazioen irekiera, auzoko harreman sozialen haustura, eta interes ekonomiko jakin batzuekin lotzen da Gentrifikazioa. Izan ere, kapitalismoaren bilakaera historikoan zehar, kapitalak beti aprobetxatu izan du edozein hauspo, desjabetuen aurrean ahalik eta etekin handiena lortzeko, kapital akumulazioa bermatzeko, horretarako bere jarduera hainbat modutara moldatu duelarik uneoro. Espazio sozialak behin eta berriz birmoldatzen ditu fenomeno honek, beti ere interes konkretuen mesedetan.
Gentrifikazioak, hirigune espazio baten prozesu eraldatzailea suposatzen du, (askotan hirigune hauek, langile auzoak direlarik) elite ekonomikoek bultzatuta, aldaketa sakonak ematen dituelarik. Prozesu bortitza da, izan ere, klase antagonikoak existitzen diren abiapuntutik, ekoizpen baliabideak dituenak, hau da, burgesiak, bere egiten ditu prozesu honetan ateratako etekinak, hiri-eredua ere zeharo moldatzen duelarik. Kaltetua nola ez, langileria da, berak jasaten baititu prozesu honen ondorio negatibo guztiak. Ez da soilik afera ekonomikora mugatzen, auzoko/hiriguneko harreman sozial, kultural eta politikoak eraldatzen baititu, askotan auzoaren izaera hautsiz eta beste termino guztiz aldakorrak txertatuz. Honek beste tribu urbanoen sarrera eragiten du, beste mota bateko komertzioak, dendak, eta saltokiak sortzen ditu, ondorio garbiak uzten dituelarik, arestian aipatutako harreman sozialen haustura, etxebizitzen espekulazioa eta horri lotutako turistifikazioa kasu. Laburbilduz, komunitatea moldatzen duela esan dezakegu, betiko komertzioen itxiera bultzatuz, harreman sozialak espazio murriztuetara kondenatuz, eta auzoko desjabetuenak auzotik ateraraziz, auzoa elite ekonomiko konkretu baten eskura utziz.
Prozesu hori, oso ondo ikusi dezakegu Egian. Urte gutxitan, Tabakalera birmoldatu egin dute, auzoko sarreraren birmoldaketa eraginez eta zentro-periferia lerroa hautsiz. Horrela, Donostiako hiri eredu nazkagarriak eragin zuzena izango du orain Egian. Gainera, auzoan zehar, betiko komertzio askok itxi behar izan dute, eta etekin ekonomikoa ateratzera bideratuta dauden komertzio modernoak sartu zaizkigu, “La farandula” kasu, auzoarekiko inongo loturarik ez dutenak hain zuzen ere. Okindegi modernoak, arte galeriak, etxebizitza eraikin berriak eta ilegalki dauden pisu turistifikatuak prozesu honen lehen ondorioak besterik ez dira. Hauen atzean, enpresa handiak eta luxuzko inmobiliariak daude (Engel & Völkers kasu),eta jarduera bortitz honek, auzoaren izaera sozial eta langilearekin apurtu egiten du.
Honen aurrean, Egiako gazteok badugu zer egin. Prozesu honen jabe izaten ari gara, eta lanean hasi gara jada. Beharrezko ditugun analisirako tresnak eskuratu, eta udan zehar prozesu honen ondorioak aztertu eta eztabaidatuko ditugu, eta gonbitea egiten diogu Egia osoari berdina egin dezan. Kapitalismoak era postmodernismoak sustatutako kultura eta harreman sozialak borrokatu egin behar ditugulako, desjabetuon interesak defendatuko dituen auzoa behar dugulako, Egia bizirik nahi dugulako!
Kalea hartu, borrokan jarraitu, eta Egia astindu!
💥KAPITALISMOA SUNTSITU, AUZOA BERPIZTU! 🔥
Egiaren gentrifikazioari stop! pic.twitter.com/Mo4St5Pn0y
— Polloe Bizirik G.A. (@Egiakogazteak) 2017(e)ko uztailak 20
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.
2023ko uztailean jaso genuen berria antzuolarrok. Irimon bi aerosorgailu erraldoi jartzeko proiektu bat aurrera eramateko eskaera jaso zuela Udalak. Hasieran zalantzak eta galderak: nor zegoen proiektuaren atzean? Zein zen proiektuaren benetako helburua? Zein izango... [+]
Aste honetan, etxeko lanak jarriko dizkizuet. Hori gertatzen zaigu urte luzetan irakaskuntzan aritu garenoi: dena bihurtzen dugu arbel, etxeko lan eta ikas-egoera. Demagun euskal jai bat antolatu behar dugula herrian. Zer egitarau proposatuko dugu? Nola ospatu, dantzatu eta... [+]
Arantzaren buruko loreek ez zuten arantzarik, Arantzaren bizitzak, ordea, asko. Emakume izatearekin batera, jaiotzetik batzuk. Besteak gaztetatik eransten joan zitzaizkion, komisarian torturak ezarriak, Burgosko prozesuan eta kartzelan, arantza horiek denak patriarkatuak... [+]
Bizipen multzoa da gure historia. Esperientziek osatutako atal eta kapituluak. Errutina eta egunerokoa zipriztintzen dituzten gertaerak. Baina adin batera iritsita, bizi izandako momentu batzuk atzenduta geratzen dira, buruaren zokoren batean ostenduta. Ez ahaztuak,... [+]
Ez dira gauza bera. Sistema demokratiko bat, edozein eskalan, parte-hartzailea ez bada ez da demokratikoa. Demos batek ez badu lehentasunik erabakiak hartzerakoan, demokrazia eredu hori hutsala da. Israelgo Estatuan hauteskundeak egiten dira, baina ariketa politiko horrek ez dio... [+]
Ez dut ikusi nahi gorputza arimaren kartzela gisa. Baina ezin dut saihestu gorputz atletikoak, gazteak, osasuntsuak, ulertzea luxuzko ibilgailuak balira bezala, jabeen eramaile arinak. Gazte (osasuntsu, atletiko) ez garenon gorputzek ere bere jabeok eramaten gaituzte, baina kasu... [+]
Teknologien azken joerengatik galdezka aritu da mastodon.eus-eko erabiltzaile bat, ezagutzen zuenak ez baitzion zirrararik eragiten. Zer pentsatua eman digu zenbaiti, eta jaso dituen erantzunak oso ezberdinak izan dira.
Nik adierazi diot teknologiek gizakion arteko... [+]
Trumpen muga-zergen dantza da azken hilabeteetako berri nagusietako bat. Gerra komertziala eta ekonomikoa hedabideen eta analisten ahotan daude oraindik ere. Gehienetan, baina, herritarrei gauzak era oso sinplean azaltzen zaizkie, gutxi-asko esanez Etxe Zurian ero bat dagoela... [+]
Ikasturtearen hasiera, lankideekin, laneko deskantsuan, kafe baten inguruan, atzean utzitako hilabeteen oroimenak mahairatuz. Deskantsua paraje desberdinetan egin izanagatik ez ditugu alboratu gizarte gisa ibiltzen dugun garaia. Distantzia hartu eta geldiunean gaudenean gai gara... [+]
Horixe da datorren irailaren 10ean Frantziako Estatua hankaz gora jarriko duen deialdi herritar berriaren lema. Sarean gaia lantzen ari diren gune asko daude, baina bi interesgarrienak aipatzearren, hor daude, besteak beste, @lessoulevements edota @bloquonstout atariak.
Izan... [+]
Usaiako "süjetik" gabea, esku andana batek idatzia, errejent multzo batek zuzendua, gertakizun askoren kontari, gisa guzietara kolektiboa da.
Gizonezkoak ziren gehienak Sanferminetako entzierroetan; gizonezkoak ia denak Frantziako Tourrean; gizonek hartu dute udako musika jaialdietako oholtza eta backstage-a; gizonezkoak dira nagusi bertso-plazetan; gizonezkoak dira Donald Trump, Vladimir Putin eta Benjamin Netanyahu... [+]
Chocón, Kolonbiako hiri batean, beltzak, indigenak eta mestizoak elkar bizitzari eusten saiatzen dira. Beltzek txoloak deitzen diete embera indigenei, eta emberek beren hizkuntzan hitz egiten dutenean, kristauez hitz egiteko esaten diete bai mestizoek eta bai beltzek... [+]
Akordatzen naiz Blanca Llum Vidal poeta maitasunaz hizketan entzun nuen lehendabiziko aldiaz. Bere esperientziaz aritu zen, besteak beste. Esan zuen bere ordura arteko bizitzan maitasuna beti amaitzen zela, baina maitasunak ez lukeela amaitu beharko sentituz bizi dela. Ez dela... [+]