Publizitate instituzionala euskal medioetan: kopurua zehaztea saihestu dute EAJk eta PSEk

  • Euskarazko hedabideetan publizitate instituzionalaren %15 jarri beharrean, “arrazionaltasun-irizpideak” erabiltzea adostu dute EAJk eta PSEk Eusko Legebiltzarrean.


2016ko maiatzaren 26an - 17:12

PSE-EEk atzera egin du jatorriko proposamenarekin Eusko Legebiltzarrean. Hasiera batean eskatzen zuen euskarazko hedabideetan jartzen diren iragarki instituzionalak %15era igotzea, kontuan edukita gaur egun %3 ere ez dela –EiTBkoa kenduta–, Hekimen elkartearen arabera. 

Jon Azkue parlametari sozialistarentzat zifra horiek “oso murritzak” dira eta Gipuzkoako Batzar Nagusietan 2010ean EAJk aurkeztutako eta onartutako mozioa hartu du oinarri %15eko kopurua proposatzeko.

Nolanahi ere, azkenean EAJk eta PSEk erdibideko proposamen bat adostu dute, gutxieneko portzentajerik finkatu gabe. Euren botoekin onartu da Eusko Jaurlaritzari eskatzea “aplika dezala ekintza positiboen printzipioa publizitate instituzionalaren banaketa ezartzerakoan”. EH Bildu abstenitu egin da eta PPk eta UPyDk kontra bozkatu dute.

Euskarazko hedabide ez-publikoetan “modu progresiboan” publizitate gehiago jartzeko eskatu dio, beraz, Legebiltzarrak Jaurlaritzari, “arrazionaltasun-irizpideak” erabiliz, baina zehaztasunetan sartu gabe.  

Zentzu horretan, EH Bilduko Xabier Isasik eskatu du “konpromiso neurgarria eta egingarria” izatea, eta azaldu du ez dutela sinatuko akordio hori “ezer argitzen ez duelako intentzioetatik harago. Ez du ezer lotzen”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hekimen
2024-03-04 | ARGIA
Hekimenek konpromisoak eskatu dizkie erakunde publikoei euskarazko hedabideak garai berrietara egokitzeko

Datozen eraldaketa sakonen aurrean euskarazko hedabideek iraungo badute, erakunde publikoei prozesuak azkartzeko laguntza eta konpromisoak eskatu dizkie Hekimenek, herri ekimeneko euskarazko hedabideen elkarteak.


Euskal Hedabideen Urtekaria Euskalerria Irratian aurkeztu du Behategiak

Trantsizio digitalarengatik eta lehengaien garestitzeagatik, 2023 urtea zaila izan dela nabarmendu du Hekimeneko zuzendari Igor Astibiak


2023-02-24 | Behategia.eus
Elkarlanaren ideiak zeharkatzen du goitik behera Euskal Hedabideen Urtekaria 2022-2023

Iazko urteak eman duenaren azterketa eta 2023an dauden erronka nagusiak jasotzen ditu Behategiaren urteroko argitalpenak. Azken horien artean dago digitalizazioaren eta adimen artifizialaren garapena baliatzeko urrats sendoak eman beharra; dela eleaniztasuna, ikus-entzunezkoak,... [+]


Hekimenek kritikatu du euskal hedabide gehienak Covid-19ko dirulaguntzatik kanpo daudela

Hedabideak laguntzeko Eusko Jaurlaritzak aurten egindako bi dirulaguntza deialdi aztertu ditu herri ekimeneko euskal hedabideen elkarteak, eta ondorioztatu du “baliabide handitze nabarmena” behar dela sektorea egonkortzeko, berrikuntza prozesuak sustatzeko eta... [+]


Euskarazko hedabideak eta jabetza intelektuala
Eztabaida dago edukien partekatzeaz

Jabetza intelektuala beti da garrantzitsua, sarri arazo iturri ere bai, eta horregatik mundu osoan ondo araututa dagoen esparrua da. Merkatua jaun eta jabe, eta salerostea eta lehia horren garrantzitsua den kapitalismoan, jabetza intelektuala batez ere copyright zigiluarekin... [+]


Eguneraketa berriak daude