'Sparrows' film islandiarrak irabazi du Urrezko Maskorra

  • Rúnar Rúnarsson zuzendari islandiarraren Sparrows filmak irabazi du film onenaren Urrezko Maskorra Donostiako Zinemaldian,.

Gorka Bereziartua Mitxelena @boligorria
2015eko irailaren 26a
Sparrows film intimistak irabazi du Donostiako sari nagusia.

Helduleko emozionalak aurkitzeko zailtasunei buruzko filma da aurtengo sari nagusiaren irabazlea eta bereziki interesgarria da pelikula intimista honek gure gizarteetan nagusia den maskulinitate ereduaz egiten den irakurketa.

Javier Camarak eta Ricardo Darinek irabazi dute gizonezko aktore onenen saria, Truman filmean egindako lanarengatik. Emakumezko aktore onenarena berriz, Yordanka Ariosak eskuratu du El rey de La Habanan egindako lanarengatik.

Orokorrean aurreikusteko modukoa izan den palmaresaren barruan, bat baino gehiago harritu da gidoi onenaren saria 21 nuits avec Pattie frantziarrak irabazi duela jakinarazi denean. Zinema galiarrak beste bi sari ere eramango ditu Donostiatik: Evolutionentzat izan dira larunbat gauean banatu diren argazki onenaren saria eta epaimahaiaren sari berezia.

Joachim Lafosse belgikarrak irabazi du, bestalde, zuzendari onenarena, Les chevaliers blancsen egindako lanarengatik.

Amamarentzat euskal zinemaren saria

Euskal zinemaren Irizar saria irabazi du Sail Ofizialean lehiatu den Asier Altunaren Amama filmak. Zuzendari bergararrak jaio zen baserria izan du gogoan saria jasotzerako unean.

Palmares ofizialetik kanpoko gainontzeko sarien artean, nabarmentzekoa da Hirokazu Kore-eda zuzenariaren Umimachi Diary filmak lortu duen publikoaren saria. Europako film onenaren saria berriz, Mountains may departentzat izan da.

Informazio gehiago:

Ikusi Donostiako Zinemaldiko palmaresa osorik, festibalaren webgune ofizialean.

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal honetan artxibatua: Zinemaldia 2015

Zinemaldia 2015 kanaletik interesatuko zaizu...
Josu Martinez
"Agian itsusi ikusten gara ispilu horretan, baina izan garena erakusten du filmak"

Euskarazko lehen filma da Gure Sor Lekua, 1956an filmatua. Desagertutzat genuen pelikula aurkitu eta ikerketa lan hori lehenik doktorego tesian eta ondoren dokumental batean jaso du Josu Martinez bilbotarrak. Barrura begiratzeko leihoak edota Sagarren denbora filmen egileak komeriaz betetako bilaketa dakarkigu azken dokumentalean: Gure Sor Lekuaren bila.


Lan ezkutua

Filmetako soinu-bandak konposatzea ez da oso elikagai konpletoa musikariaren autoestimua asetzeko. Beti irudia azpimarratuz, askotan pelikularen giroa ez litzateke lortuko musika egokirik gabe, baina aitortu behar da ikuslea gehienetan ez dela horretaz jabetzen. Lan ezkutu, neketsu eta zaila egiten duten konpositoreek izan zuten omenaldi txiki bat, Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren eskutik, Donostiako Zinemaldiaren barruan.

Bost musikariren lanak disfrutatzeko aukera izan genuen, dagozkien... [+]


2015-10-11 | Myriam Garzia
Ander Lipus
"Sail Ofizialean euskarazko bi film urtero, zergatik ez?"

Amama filmaren aurkezpen lanak eginda, antzezlan berria prestatzen ari dela hartu gaitu Ander Lipusek Kultur Leioan, Artedrama plataformaren egoitzan. Xabierren papera egin du Asier Altunaren filmean eta, aitortu digunez, zineman lan egitea arrotza ez bazaio ere, berarentzat gauza berria izan da.


Donostiako Zinemaldia
Zine lokala, zine globala

Baserri mundua ez ote den oso gurea, oso lokala, atzerriko begiradatik ondo ulertzeko. Zalantza hori agertu du zenbaitek Asier Altunaren Amama filma dela-eta. Ziurrenik, euskal kulturari eta imajinarioari lotuta pelikulak dituen erreferentzi guztiak ez ditu deszifratuko kanpotarrak –“etxeko” hainbatek ere ez–, baina erraz asko hautemango du sakoneko gaia, iraganeko mundu tradizionalaren eta egungoaren arteko talka; lokalak asko izan ohi duelako unibertsaletik.

Horren... [+]


Zine lokala, zine globala

Baserri mundua ez ote den oso gurea, oso lokala, atzerriko begiradatik ondo ulertzeko. Zalantza hori agertu du zenbaitek Asier Altunaren Amama filma dela-eta.


Islandiako lezioa

Sparrows ekoizpen txikia dela seinalatu dute eta egia da. Baina beste jolas dibertigarrietan ez bezala, zeluloidearekin zerikusia duen honetan tamainak ez du hainbeste inporta. Bost axola 320.000 hiztunek bakarrik darabilten hizkuntza batean errodatu izana ere.


2015-09-26 | Gaizka Izagirre
Zinemaldia 2015: kronika azkar bat

Zortzi egunetan urduritasuna, nekea, gozamena, pasioa, ilusioa, tristura eta barrea eskaini dezakeen sentimenduen irabiatu-kontzentratu zoragarria da Donostiako Zinemaldia.


London road | Ariketa zailegia

Lehiaketa ofizialetik kanpo dagoen film britainiar honek ez dit lagundu musikalak gehiago estimatzen, arriskuak hartzeko prest dagoen proposamen batekin huts egin duela iruditzen zait.


Les démons | Haurtzaroko ezinegonak

Les démons filmean denak dirudi arrunta: klase ertaineko auzo bat, problema arruntak dituen familia bat, nerabe arruntak, eskola arrunta… 10 urteko Félix protagonista da normaltasun horretan deseroso dirudien bakarra.


Black Mass | Gangsterrei buruz dagoeneko bagenekiena

Bostonen kokaturiko thriller mafiosoa da Black Mass, eta generoaren barruan ongi mugitzen da, baina ez du bestelako ekarpenik egiten. Sentsatzioa dugu hamaika aldiz ikusitako trama, eszena eta diologoak errepikatzen dituela, Martin Scorsesek zuzenduriko pelikula baten bertsio kaskarragoa bailitzan.


Eguneraketa berriak daude