Bisitarientzat euskal kultura bultzatzeko aukera, eragileentzat erakusleiho

  • 110.000 bisitaritik gora izan ditu Durangoko Azokak lau egunetan. Gerediaga Elkarteak eta Azokako guneetako ordezkariak pozik agertu dira. Elkarteak 54. edizioa emankorra, orekatua eta oso jendetsua izan dela adierazi du. Siadeco enpresak Azokari buruzko datuak bildu ditu inkesta bidez, eta ikerketaren arabera Azokaren inguruan sei milioi euro mugitzen dira.

ARGIA @argia
2019ko abenduaren 09a
Argazkia: Dani Blanco.

110.000 bisitaritik gora, iaz baino 5.000 lagun gehiago. Egunik jendetsuenak 6 ostirala eta 7 larunbata izan dira. Bisitari kopuru handiena ostiralean elkartu zen, ia 40.000 lagun.

Mahaien arteko ibiliaz gain, zazpi gune egon dira eta haien bilakaeraren balorazio positiboa egin du Gerediaga Elkarteak, nahiz eta adierazi duen gune batzuek beste batzuek baino arrakasta handiagoa izan dutela.

Abenduaren 8an, igandean, Siadeco enpresak Gerediaga Elkarteak enkargatutako ikerketaren emaitzak eskaini ditu. Iazko Azokan egindako inkestetan oinarrituta daude emaitzak. 15 urtetik gorako 710 laguni egin zizkieten galderak, eta 154 eragileri. Ondoko lerroetan dituzue datu esanguratsuenak:

- Liburutan milioi bat euro gastatzen dute bisitariek, gastu orokorraren %60.

- Diskotan milioi erdi euro, zaku orokorraren %28,3.

- Azokan 49 euro uzten ditu bisitariak, batez beste, eta 28 euro Azokatik kanpo merkataritzan eta ostalaritzan.

- Gehien gastatzen dutenak 36 eta 45 urte artekoak dira.

- Gizonek diru gehiago gastatzen dute; eta emakumeak gehiago joaten dira Azokara.

- Urtean zehar emakumeek gizonek baino liburu gehiago erosten dituzte euskaraz.

- Emakumeek gehiago irakurtzen dute euskaraz eta erdaraz.

- Bisitarien erdiak Gabonetarako opariak erosteko baliatzen du Azoka.

- Bisitarien erdiak dio Azokaren eraginez, ondoren, libururen bat erosten duela.

- Azoka garaia heldu arte, bostetik bi bisitarik ez dute liburu bakarra erosi. Beste hainbestek ez du euskaraz irakurri.

- Bisitari gehien, proportzioan, Bizkaitik eta Gipuzkoatik joaten da, eta bereziki Gipuzkoatik.

- %92 euskaldunak dira, %5 ia euskaldunak, eta %3 erdaldunak.

- Azokara joateko bisitarien motiboak: euskara eta euskal kultura bultzatu nahi izatea; euskal kulturaren inguruko giroaz gozatzea; eta produktuen berri izatea.

- Azokaren alde txarrak: jendetza handiegia; sortzaile ezezagunentzat espazio gutxi; eta autoa uzteko eta garraio publikoa erabiltzeko zailtasunak.

- Eragileen balorazioa: Azoka erakusleiho da; harremanak egiteko toki aproposa; eta izaera nazionaleko topagunea.

- Azokaren alde txarrak, eragileen ustez: mahaien prezio garestiegia; eragile batzuk azokatik kanpo geratzea; eta nobedadeak epe motzean pilatzea.

- Batez beste, urteko fakturazioaren %22 egiten dute Azokan.

 

 

 

 

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal hauetan artxibatua: Durangoko Azoka 2019  |  Durango

Durangoko Azoka 2019 kanaletik interesatuko zaizu...
Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude