ARGIA.eus

2021eko irailaren 21a
Aurkezle ikastaroa

Jendaurrean aritzeko trebatzen

  • Jendaurrean hitz egiten ikasi egiten dela diote adituek. Komunikazioaren puzzlea osatzeko zatiak ahuspez ditugula edo horietako baten faltan egotea, ez da harritzekoa. Zerbaitegatik eskaintzen dira gero eta ikastaro gehiago, ahoz komunikatzeko gaitasuna lantzeko.
     

Saioa Labaka
2011ko maiatzaren 08a
Nagusiki kazetaritza eta ikus-entzunezkoen alorreko gazteek egin dute ikastaroa, Villabonan egoitza duen Mintzola Fundazioan.
Nagusiki kazetaritza eta ikus-entzunezkoen alorreko gazteek egin dute ikastaroa, Villabonan egoitza duen Mintzola Fundazioan.Donostiako Euskararen Udal Patronatua

Kirol eta aisialdi ekitaldietan euskaraz arituko diren aurkezleentzako edo alor horietan lan egin nahi dutenentzako, trebakuntza ikastaroa antolatu dute Donostiako Euskararen Udal Patronatuak eta Gipuzkoako Foru Aldundiak, hirugarren urtez. Urtarriletik martxora bitartean, hamahiru gazte bildu dira Mintzola Fundazioaren egoitzan, jendaurrean egoki eta eraginkor hitz egiteko teknika eta baliabideak barneratzen. Manu Marañon, Julia Marin, Jon Alegria eta Haizea Muñoz izan dira trebakuntza saioko irakasleak.  

Antolatzaileek mota horietako ekitaldietan aurkezle euskaldunen premia dagoela ikusi dute. Batez ere, kirol eta aisialdi ekitaldi xumeetan nabaritu dute hutsunea. Ekitaldi ezagun eta handietan, berriz, errazagoa izaten da irrati-telebistan dabiltzan aurkezle ezagunak topatzea. Hori dela eta, aurkezleak trebatzea da helburu nagusia. Era berean, aurkezle horiek ezagutzera emateko beharra ere ikusi dute antolatzaileek. Izan ere, askotan, kirol eta aisialdi elkarteek ez dituzte aurkezle euskaldunak behar bezain erraz aurkitzen eta nora jo ez dakitela geratzen omen dira. Gabezia horri aurre egin nahian, www.euskaraz.net eta www.kirolaeuskaraz.net webguneetan lan egiteko prest dauden aurkezleen zerrendak jarri dituzte. 

Konfiantza abiapuntu

Hainbat komunikazio egoerari aurre egiten abila izatea garrantzitsua da gaur egungo gizartean. Prestakuntza, lana eta praktika: hiru zutarrietatik saltoka ibiltzearen ondorioz lortzen da jendaurrean hitz egiteko trebetasuna. Antolaketa, berriz, komunikazio eraginkorraren iturburua da. Behatzaile izatea, ikasten jarraitzeko aukera bat ere bada. Manu Marañon irakasleak ikasleen autoestimua, konfiantza eta segurtasuna indartzea helburu izan zituen bere saioetan. Ahozko komunikazioa eta jendaurrean hitz egiteko tekniken inguruko ikastaroak ematen ditu erakunde eta elkarteetan. “Oro har, jendeak nahiko ondo hitz egiten du jendaurrean. Baina euren ustea bestelakoa da; normalean ez dago loturarik egiten dutenaren eta pentsatzen dutenaren artean. Elementu negatiboetan arreta jartzeko joera da nagusi eta zaila da pentsamendu hori aldatzea”.

Praktika ezinbestekoa

Helburuak, mezua eta entzuleak, arnasketa, abiadura eta isiluneak, gorputz mintzaira eta ahotsa, aurkezpenaren prestaketa, autoestimua eta konfiantza, jarrera eta motibazioa, urduritasuna, gidoia, lagungarri bisualak... gisa honetako ikasgaiak eman zituen Manu Marañonek. Teoriatik praktikarako jauzia ezinbestekoa denez, ariketa eta praktika asko egin zituzten. Egindako lanak grabatu, eta ikasleek euren burua ikusteko eta aztertzeko aukera izan zuten. “Ikasleen jardunen alderdi onak azpimarratzen saiatu gara beti, euren segurtasuna indartzeko. Ikasle gazteak eta ikasteko gogo handia dutenak izan ditugu. Nagusiki, kazetaritza eta ikus-entzunezkoen arlotik etorritakoak. Proposatu zaizkien praktikak asko landu dituzte eta hobetzeko prest agertu dira beti. Uste dut etekina atera diotela ikastaroari, euren jarrera eta motibazioari esker”, adierazi digu Marañonek.

Euskararen doinuaz

Ahoskera eta hizkuntzaren doinua landu zituzten, beste aldetik, Julia Marin irakaslearekin. Ahoz goran irakurtzeko testuen ezaugarriak aztertu zituzten lehenik; pentsamendua nola antolatu, ideien lotura nola egin eta aurkezpenaren haria nola bideratu ere bai, ondotik. Euskararen prosodiari dagokionez, irizpide argien faltan, gaztelaniaren zantzuak nabarmenak direla aipatu zigun Julia Marinek. “Alor askotako jendearekin ibiltzen naiz ahoskera lantzen, eta zer irizpide jarraitzen dituzten galdetzean, intuizioa eta sena erabiltzen dituztela erantzuten didate. Antzezleak, irakasleak, idazleak… nahiko galduta daudela esango nuke euskararen alor honetan, eta normala da. Zentzu honetan, dena daukagu egiteko”. Hizkuntzaren zuzentasuna eta testuaren interpretazioa ere landu zituzten, besteak beste. Ildo horretatik, ahotsaren inguruko azalpen orokorrak ere jaso zituzten ikasleek Haizea Muñoz irakaslearen eskoletan.

Ekitaldietara egokitzea

Jon Alegria kirol esatariaren eskutik, berriz, kirol ekitaldi motak eta horien aurkezpenen ezaugarriak aztertu zituzten. Kirol esatarien berezitasunak nabarmendu zituzten; kirola ezagutu beharra, animazioa sortzeko gaitasuna eta elebiduna izatea. Aurkezpenen erakargarritasuna, kirolari eta ikuslearen arteko lokarria eta animazioa sortzea lirateke, aurkezle orok landu beharreko gaitasunak, besteak beste. Esatarien jokaerak kirolaren arabera nolakoa izan behar duen ere izan zuten mintzagai.

Aitor Abaroa eta Idoia Gereñu
"Irakasle oso jantziak izan ditugu eta antzeman da"

Ikastaroa egin duten bi lagunekin hitz egin dugu euren esperientzia biltzeko. Abaroa lekeitiarrak Itzulpengintza eta Kazetaritza ikasi ditu eta Gereñu debarra Euskal Herriko Antzerkizale Elkarteko langilea da.

Zergatik ikastaro hau?

A. Abaroa: Herri mailan antolatzen diren ekitaldiak edo jardunaldiak direla, beti jende beharra egoten da gauzak egiteko eta hainbat ekintza aurkezteko. Bestalde, zenbait hedabidetan egin dut lan orain artean, eta aurrera begira ere, nork daki komunikabideetan lan egitea egokituko zaidan. Jendaurrean hitz egiten ikastea eta hobeto moldatzea, beti ondo etorriko den kontua da.

I. Gereñu: Gaur egun, jendaurrean hitz egin behar izaten dut noizean behin, eta oinarri teoriko batzuk jasotzeko, nire burua nola moldatzen den ikusteko eta kanpotik kritika bat jasotzeko helburuz eman nuen izena ikastaroan. Praktikatzeko, nire burua gehiago ezagutzeko eta esperientzia hartzeko, azkenean.

Nolako esperientzia izan da?

A. Abaroa: Oso gustura egon gara ikastaroan. Talde txikia bildu gara eta oso pertsonalizatua izan da trebakuntza. Bakoitzak egin ditugun ariketa eta praktika guztiak, modu pertsonalizatuan aztertu dira. Mintzolan izan ditugu saioak, eta azpimarratzekoa da bertan eskueran izan ditugun baliabideak. Ariketa gisa egin genituen aurkezpenak grabatu egin genituen, eta momentuan bertan geure burua ikusteko aukera izan genuen. Ondo egindakoak eta zer hobetuak momentuan aztertu ahal izan genituen.

I. Gereñu: Niretzat ikastaroa oso baliogarria izan da. Ikastaroan landu diren alderdi teoriko batzuk ezagutzen nituen antzerki mundutik natorrelako, baina praktikak egin ditugun momentu horiek oso interesgarriak iruditu zaizkit. Irakasleak oso jantziak izan ditugu eta antzeman da. Ez da azaleko ikastaroa izan. Praktikan jarri behar da orain ikasitako guztia, eta nire lana dela eta, aukera izango dudanez, saiatuko naiz horri eusten.

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!


Azkenak


ASTEKARIA
2011ko maiatzaren 08a
Azkenak EGILEA
Argia buletina
Egunaren laburpena
zure e-postan
Eguneraketa berriak daude