ARGIA.eus

2020ko uztailaren 03a

Griperik gabeko udazkena

Jabier Agirre
2009ko urriaren 25a
Bizimodu osasungarriak defentsak altu edukitzen lagunduko dizu gripe-epidemiak iristen direnean, eta baita horiek gainditzen ere, aholku edo gomendio guztien gainetik ere azkenean gripeak zu harrapatu bazaitu.

· Gripea harrapatzeko biderik ohikoena eztula edo doministiku egitean botatzen diren birusak dira, bai zuzenean, baita kutsatutako objektuak (telefonoa, eskuoihalak, dirua…) ukitzeagatik. Horregatik, garrantzi handikoa da eskuak sarritan garbitzea eta sudur, aho eta begietatik urrun mantentzea.

· Jan-neurriak funtsezko papera jokatzen du prebentzioan. Egunero C bitamina hartzea gomendatzen da (laranjak, kiwiak), selenioa (arraina, arrautzak, zereal integralak, esnekiak,…) eta baita zinka ere (gazta onduak, ogi integrala). Baratxuriak eta tipulak, gordinik, eragin antibirikoa daukate. Eta jogurtak eta kefirrak dituzten laktobazilo eta bifidobakterioek sistema immunitarioa bizkortzen dute, hesteetako floraren bitartez.

· Defentsak indartzeko behar adina lo egitea komeni da, estresa kontrolpean edukitzea eta astean hiru aldiz ariketa fisikoa egitea, edo egunero 40 minutuz pauso azkarrean ibiltzea.

· Etxeko tenperaturak ez luke izan behar 19 ºC-tik gorakoa, kanpoko giroarekin kontraste handirik ez edukitzeko, eta arnasbideetako mukosa lehortu ez dadin. Airearen hezetasuna, %40-60 artean.

· Botikei dagokienez, gripearen kontrako prestakinek sintomak arintzen dituzte, baina ez dute birusaren kontrako zuzeneko eraginik. Horrez gain, logura, erreakzio alergikoak eta beste medikamentuekiko interakzioak eragin ditzakete. Beraz, utzi botikak medikuari, eta hartu atseden, egon lasai etxean edo ohean, sukarrak jota bazaude.

· Dena den, badira esku-eskura dauzkazun erremedio naturalak ere: izerditzea batetik, ohean, ondo babestuta. Edo baita sauna bidez ere. Tarteka ur hotzeko aplikazioak txandakatuz, urak garbitu eta indartu egiten gaitu. Hemen ere, neurria da kontua.

· Eta txertoa zer? Txertoak ez du erabateko immunitaterik bermatzen, birusa oso aldakorra baita, baina arriskua gutxitzen du. Horregatik, osasun-agintariek txertatzea gomendatzen diete adineko pertsonei eta gaixotasun kronikoak –biriketakoak edo kardiobaskularrak–, diabetesa, giltzurruneko gutxiegitasuna eta immunitate-sistemari erasaten dioten gaitzak dituztenei.
ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!


Azkenak

ASTEKARIA
2009ko urriaren 25a
Azkenak
EGILEA
Argia buletina
Egunaren laburpena
zure e-postan
Eguneraketa berriak daude