Bilatzaileetan kokapen ona lortzea zaila da. Milioika web gune daude eta horien artean nabarmentzeak dezenteko lana eskatzen du. Eta pazientzia. Baina garrantzitsua da eta merezi du ahalegintxo bat egiteak, erabiltzaileek aurkitu ezin bazaituzte, ez zarelako existitzen. Gaur egun, internauten %90ek bilatzaileak erabiltzen dituzte eta horietako %60k lehen orrialdean azaltzen diren emaitzak soilik begiratzen dituzte. Gainera, %55ek emaitza bakarra klikatzen dute eta %80ek hiru web gune bisitatu ostean bilaketa amaitutzat jotzen dute. Datu horiek argi erakusten dute bilatzaileetan posizio ona lortzea zein garrantzitsua den.
Interneten bilaketak egiteko tresnarik garrantzitsuena Google da. Kontsulta bat egiten dugunean, 8.000 milioi orrialde arakatzen ditu eta 100 faktore baino gehiago kontuan hartzen dituzten algoritmoen bidez, emaitza konkretuak lortzen ditu. Faktore horiek isilpean gordetzen ditu Googlek, baina kokapen ona lortzeko zer egin behar den eta zer ez jakiteko gomendio zerrenda plazaratu du. Hain justu, gomendio horiek izan zituzten hizpide Bizkaia Enpresa Digitalak (
www.enpresadigitala.net) antolatuta irailean Zamudioko Teknologi Elkartegian egindako
Internet marketing baliabidetzat. Nola agertu bilatzaileen lehen postuetan? ikastaroan.
Bilatzaileetako posizionamendua edo web posizionamendua izendatzeko ingelesezko SEO (Search Engine Optimization. Bilaketa Motoreentzako Optimizazioa) siglak erabiltzen dira. Kokapen ona lortzeko aplikatu behar diren teknikei egiten die erreferentzia. Teknika horiek ezagutzea bereziki garrantzitsua da lehia handiko produktu eta zerbitzuak eskaintzen dituzten web guneentzat eta orriak egiten hasi aurretik pentsatu behar da nola aplikatu daitezkeen, web gunea amaituta dagoenean zailagoa baita egindako akatsak zuzentzea. Gainera, kokapen ona lortzeko teknikak orriz-orri landu behar dira. Googlen ez dugu web gune osoaren kokapena lortuko, URL edo orri konkretuena baizik.
Bilaketa Motoreentzako Optimizazioa aipatu dugu. Interneten bilatzaile ugari daude, baina soilik hiru bilaketa motore (bilatzaileak ere badira, noski):
Google,
Yahoo! eta
Microsoft (MSN). Gainerako bilatzaile guztiek (
Ozú,
Terra,
AOL,
Ask,
Lycos,
Altavista...) motore horiek erabiltzen dituzte bilaketak egiteko.