ABANDOKO GELTOKIA TREN ETA AUTOBUSEN BATEGILE

  • Abandoko Geltoki Intermodalean, Bilbon biltzen diren garraiobide guztiek egingo dute bat: bidaia luzeko autobusek, trenek, aldirikoek, abiadura handiko trenek eta hiri autobusek.

1999ko apirilaren 11n
Bilbok ez ditu garraio zerbitzuak antolaturik ezta zentralizaturik ere. Trenbideek toki ezberdinetan dituzte geltokiak. Nahiz eta bidaia luzeko autobus gehienak Garellanoko behin-behineko geltokira iritsi, batzuek hirian sakabanaturik dauden beste tokitan dute geldiunea.
Abandoko Geltoki Intermodalaren proiektua garraio horiek guztiak toki berean biltzeko xedearekin sortu zen.
Proiektuaren arabera, Geltoki Intermodala egun RENFEko Estación del Norte dagoen lekuan eraikiko litzateke. 90.000 metro karratuko gainazalera du, baina geltoki berriak, hiru solairu izango dituenez, guztira 300.000 izango lituzke.
Tokiak dituen kota ezberdinak aprobetxatuz, txikienean, hots, lurrazpiko solairuan, autobus geltoki guztiak kokatuko lirateke, bidaia luzekoak, aldirikoak zein hiri autobusak. Guztira, proiektuak 64 dartsena aurreikusten ditu eta baita galeria komertzial bat ere.


Hotela, parkeak eta gune komertzialak

Kalearen maila berberean bigarren solairua egongo da, parke handi bat eta gune komertzialak izango dituena. FEVEko geltokia ere solairu honetan egongo litzateke. Solairu honek, Bilbo Zaharra eta Alde Zaharra hiriko zentroarekin lotuko lituzke. Hauxe da, proiektu honek duen helburuetariko bat: bazterturik dauden zonaldeak hirian integratzea. Azkenik, goiko solairuan tren geltokiak kokatuko lirateke. Guztira 15 bide aurreikusten ditu proiektuak bai bidaia luzekoentzat eta bai aldirikoentzat. Abiadura Handiko Trenak ere Abandon edukiko luke geltokia.
Garraio geltokiak ez dira Intermodalaren proiektuan aurreikusten diren lan bakarrak. Geltokia kudeatzen duen Elkarteko arkitekto Joseba Martinezek azaltzen duenez, «

garraioaren jarduera txikia denean geltokiak basamortuaren antza izan lezake eta horregatik erabilera gehiago ematea erabaki da
». Alde batetik, aipatu gune komertzialez gain, itxura borobileko eraikina egingo dute, bertan hotela eta bulegoak egongo direlarik. Bestetik, Geltokia bera inguratuz, etxebizitza erresidentzialak eraikiko dituzte. Azkenik, 2.000 kotxeentzako aparkaleku erraldoi bat egingo dute.


8 urtetan 40.000 milioi pezeta gastatuko dira

Geltoki Intermodala errealitate bihurtzeko zortzi urte inguru behar dira. Proiektua kudeatzen duen Elkarteko arkitektoak aurten zenbait urrats emango dela espero du, Foru Aldundiko aurrekontuetan Geltokirako diru kopuru bat aurreikusita baitago. «

Proiektua martxan jarri ez bada, ez da diru arazoagatik, lehentasun arazoagatik baizik. Erakunde publikoak ados jarri behar dira
» azaltzen du Martinezek.
Abandoko Geltoki Intermodalak 40.000 milioi pezetatako kostua aurreikusita dauka. Sektore publikoak, hots, Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak 25.000 jarriko lituzkete, gainerakoa berriz, sektore pribatuak. Azken sektore honek sortuko lituzkeen plusbalioei esker, administrazioak urtero jarri beharreko diru kopurua askoz ere gutxiago izango litzateke. Erakundeak egindako ikerketa baten arabera, Eusko Jaurlaritzak eta Aldundiak 650 milioina jarri beharko lituzkete urtero

4'5 kilometroko ibilbidea egingo duen tranbia bi urte barru
Lurrazpitik metroa eta lurgainetik berriz, tranbia izango da jendea hiriaren alde batetik bestera eramango duen garraiobidea. Aurten martxan jartzekoak dira Atxuri eta San Mames auzoak lotuko dituen tranbiaren burdinbidearen lanak.
Tranbia, alabaina, (Bilbao Ria 2000 elkartearen datuen arabera), 2001. urtean izango da abian. Abandotik Olabeagara doan Trenbidearen Hegoaldeko Saihesbidea osatuko du eta Basurto, Abando, Zabalgunea eta Zazpi kaleen arteko komunikazioa hobetzea du helburu.
Ibaiaren ondoan joango da eta 4'5 kilometro luzez eta bost eta hamar minutu arteko frekuentziak izango ditu. Hamar geltoki izango ditu eta aurreikuspenen arabera, egunean 28.000 bidaiari inguruk erabiliko du tranbia.
Aurrekontua, tranbien kostua kontuan hartu gabe –horrekin 5.000 milioitara iritsiko litzateke–, 3.400 milioi pezetatakoa da: Jaurlaritzak jarriko ditu 2.200, Bilbao Ría 2000 elkarteak 2.000 eta Bilboko Udalak gainontzeko 800.
Abandoibarran bi geltoki izango ditu: bata Ría 21 zentruaren ondoan eta pasabide berriaren ondoan bestea. Gune honetan tranbia belarrezko alfonbra baten gainetik mugituko da. Halaber, RENFEk gaur egun inguru honetan duen zerbitzua ordezkatuko du eta ikasleak hurbilduko ditu Deustuko Unibertsitatera. Abando eta San Mamesen egokituko dituzten geltokiek hiriaren garraiobide nagusienekiko, hau da, Metroa, RENFE eta autobus lineekiko konexioa ahalbideratuko dute


Azkenak
2024-04-30 | ARGIA
Netanyahuk dio Rafah inbadituko dutela su-eten akordioa "egon zein ez egon”

34.000 palestinar baino gehiago hil ditu Israelek urriaren 7az geroztik Palestinan, eta beste milaka dira desagerturik edota larri kolpaturik. Jarraipena egiten ari gara.


Netanyahuk dio Rafah inbadituko dutela su-eten akordioa "egon zein ez egon”

Israelek 40 eguneko su-etena eta preso trukea eskaini dio Gazari, baina akordioa lortu edo ez Rafah inbadituko dutela adierazi du Netanyahu lehen ministroak. AEBk eta Erresuma Batuak Hamas presionatzen ari dira Israelen eskaintza onar dezan. Astelehenean 47 palestinar hil zituen... [+]


2024-04-30 | ARGIA | ARGIA
Hil egin da Artzentalesen zauritu zen basogintzako langilea

Langilea larri zauritu zen apirilaren 24an, eta astelehenean, hilak 29, hil da. 22 urte zituen eta sektorean bi hilabete soilik zeramatzan lanean. 2024 urtean hildako 22. langilea da.


2024-04-30 | ARGIA
Eneko Bidegainen 'Bichta éder' eleberriak jaso du 111 Akademiaren Saria

Karmele Jaioren Maitasun kapitala-rekin lehiatu da finalean. 2023ko “libururik gogokoen” izendatu dute Bidegainen “bihurgune askotako” thriller politikoa 111 Akademia osatzen duten literaturazaleek.


Eguneraketa berriak daude