German Garbizu: «Ongi egindako publizitateak inoiz ez du gezurrik esaten»


1994ko urtarrilaren 16an
German Garbizu ETBko publizitarioari elkarrizketa
German Garbizu: «Ongi egindako publizitateak inoiz ez du gezurrik esaten»

Publizitate titulua atera zuenetik, lanean dihardu donostiar honek. BSB nazioarteko agentzian ari da egun. Bezero desberdinen artean, ETB du. Bere betebeharra entearen programazioaren publizitateaz arduratzea da. Plater tiroketa asko gustatzen zaio, baina ez omen du denbora askorik, publizitatearen inguruko gaiek direla eta.
ARGIA. Free-lance bezala aritu izan zara orain multinazional batean lan egiten duzun arren. Zertan desberdintzen dira bi mundu hauek?
GERMAN GARBIZU. Bezeroen aldetik dira desberdinak batez ere. Free-lancen bezala beste publizitate agentziak edota diru gutxi duten bezeroak datozkizu. Oraingo agentzian askoz ere pisu handiagoko bezeroak ditugu.
A. ETB zuen bezeroetako bat da.
G.G. ETBk dituen lanak ahalik eta erakargarrien eskaintzen saiatzen gara, beste bezeroekin egiten den bezalatsu. Horretarako, bere helburuak, ahalmenak eta ikusleak kontuan hartu behar izaten ditugu. Hori kontuan hartuta, astero hiruzpalau aldiz, bere produktuen iragarkiak egiten ditugu. Asteko gauzarik erakargarrienak aurkeztuz.
A. Horrela, txarra den filme bat, zeharo erakargarri aurkez diezaiokezue ikusleari. Etikoki nola mantentzen da oreka?
G.G. Ondo egindako publizitateak ez du etika arazorik ematen inoiz. Publizitateak seduzitu egin behar du, eta gauza onak ahalik eta ondoen erakutsi, gezurrik esan gabe. Publizitate onak inoiz ez du gezurrik esaten.
A. Zer eskatzen du ETBren ikusleak?
G.G. ETB-1 eta ETB-2 bereiztu egin behar dira. ETB-1 ikusle euskaldunentzat egina da. Ziur erdal katekoentzat bertako publizitatea ez dela batere erakargarria, izaera desberdinekoa delako. Programazioa ere horren adierazgarri da. Uste dut ETBk erakutsi nahi duela euskalduna izatea pello bat izatea ez dela inolaz ere.
A. Beti esan izan da euskarazko publizitateak ez duela dirurik ematen. Ados al zaude horrekin?
G.G. Euskarazko publizitatearen arazoa hartzaileena da. Hau da, oso jende gutxi dago euskarazko publizitatea jarraitzen duena. Lehen egiten zen akats handiena iragarkiak erdaraz pentsatu eta elebitasunaren izenean euskarara itzultzea zen. Egun ez da horrela egiten. Gero eta profesional euskaldun gehiago daude. Ahal den joko handiena ateratzen zaio euskarari, eta itzulpen literariorik ez da egiten, ideiena baizik.
Amagoia Iban
63

GaiezKomunikabidPublizitate
GaiezKomunikabidTelebistaETBBesteak
PertsonaiazGARBIZU2
EgileezIBAN1Komunikabid

Azkenak
2024-03-31 | Julen Azpitarte
Zinearen historiako film-kontzerturik “onena”

Oscar sari andana jaso zuen The Silence of the Lambs (1991) thriller-a zuzendu zuen Jonathan Demme (1944-2017) zinegile estatubatuarrak estreinatu zuen zineak inoiz eman duen kontzerturik onena: 1970eko hamarkadaren erdialdean New Yorken eratutako Talking Heads taldearen Stop... [+]


"Enpresa pribatuen esku utzi da segurtasun publikoaren norabidea"

Ertzaintzaren azken hamarkadako bilakaera teknologikoa aztertu du bere liburu berrian Ahoztar Zelaieta ikerketa kazetari, kriminologo eta ARGIAko kolaboratzaileak. Segurtasunaren industria ikertu eta Ertzaintzarekin duen lotura plazaratu du, La Ertzaintza que viene... [+]


Campi Bisenzioko GKN fabrikan batu dituzte langile borroka eta ekologismoa

2021eko uztailaren 9an jaso zuten kanporatze abisua Campi Bisenzioko GKN lantegiko 422 langileek. Biharamunean berean abiatu zuten fabrikaren okupazioa eta orduz geroztik bertatik dabiltza borrokan, deslokalizazioaren aurkako borroka zena bestelako industria eredu baten aldeko... [+]


Judith Bilelo Biachó
"Erakundeek ez digute lagunduko, guk geure hizkuntzan hitz egitea lortzen ez badugu"

Judith Bilelo Biachó gure artean izan zen iragan udazkenean, Garabideren Aditu programaren karietara. Ekuatore Ginean jaioa (Malabo, Bioko, 1975), bubi etniako kide da, bubiera hiztun eta hizkuntzaren aldeko militantea. Iraganaz bezainbat mintzo da orainaz, geroari... [+]


Eguneraketa berriak daude