Egungo trenbideak egokitzea eskatu dute Añanako bizilagunek, Burgos-Gasteiz AHTren aurrean

  • Burgos-Gasteiz AHT linearen proiektuaren ingurumen inpaktuaren adierazpena aste honetan argitaratu dute BOEn. Horren aurrean, Arabako Haranetako AHTrik Ez plataformak trenbide konbentzionalak egokitzeko eskaera berretsi du.

Artikulu hau CC BY-SA 3.0 lizentziari esker ekarri dugu.

2021eko ekainaren 25an - 14:03
Azken eguneraketa: 16:08
Argazkia: @aht_ez

Espainiako Gobernuko Trantsizio Ekologikoaren eta Erronka Demografikoaren Ministerioak Burgos-Gasteiz Abiadura Handiko Linea proiektuaren ingurumen inpaktuaren adierazpena argitaratu berri du Estatuko Aldizkari Ofizialean (BOE). Horrela, 2018ko azaroan abiatutako ingurumen ebaluazioko prozedura amaitu da.

Hortaz, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak informazio azterlana behin betiko onar dezan aurretiko azken izapidea bete da. Behin betiko onespen horrekin amaituko da plangintza fasea, eta, orduan, obren proiekturako eta lanak gauzatzeko fasea hasiko da.

Azken urteetan plazaratutako kritiken ildotik, Arabako Haranetako AHTrik Ez, tren sozialari bai plataformak "makro-azpiegitura horren zentzugabekeria" salatu du, "benetako alternatiba bat" dagoela aldarrikatuz: trenbide konbentzionalen egokitzapena, alegia. Trenbide-sektoreko sindikatu guztiek eta Burgos-Gasteiz lineak kaltetutako zonaldeetako AHTren aurkako herri plataformek maiatzean aurkeztu zuten proposamen alternatibo horren inguruko akordioa; besteak beste, Bureba Etorkizuna Da, Miranda Trenbidearen Defentsan eta AHTrik Ez Arabako Haranak plataformek babestu zuten proposamena.

Gainera, proposamena bat dator Ingurumen Ministerioak eta Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak defendatzen duten ildoarekin. Hugo Moran estatu idazkariak berak ziurtatu zuen Ministerioaren "planteamendu estrategikoa" egungo azpiegiturak hobetzea eta egokitzea dela. Gaur egun, apustu hori egin dute Castejon-Logroño eta Teruel-Zaragoza tarteetan (azken horretan 250 kilometro orduko abiadura lortuz), baita Hendaia eta Bordele artean ere, korridore atlantikoaren barruan. "Zati horietan, lehendik zeuden trenbideak egokitzen eta hobetzen ari dira, trenbide korridore paralelo berria eraiki ordez", azpimarratu du AHTren aurkako plataformak.

"Ingurumen inpaktua ahalik eta gehien murriztuko lukeen irtenbide bat da", aldarrikatu dute Añanako bizilagunek. "Izan ere, azpiegitura korridore antropizatu batean mantenduko litzateke, non paisaiak trenaren egungo ibilbidea barneratu duen. Trenbide autobide paralelo bat eraikitzea, milaka milioi euro gastatuz, eskala handiko ustelkeria da. Eta hori planteatzen ari da PSOE eta Podemosen koalizio gobernua, ezkerreko alderdiek lagunduta, Eusko Jaurlaritzarekin batera".


Azkenak
Hiri eredu bizigarri baten aldeko manifestazioa egin dute ehunka lagunek Donostian

Donostiako hainbat auzo elkarte eta gizarte mugimenduk osatzen duten Donostia Defendatuz koordinadorak antolatuta, hiri eredu bizigarri baten aldeko manifestazioa egin dute igandean ehunka lagunek. 42 talde sozial eta auzo elkartek egin dute bat deialdiarekin, eta 12:00etan... [+]


Gasteiz antzokia: arnasgunea arnasestuka

Aurreko mendeko azken hamarkadan, Bilboko Kafe Antzokiak lortu zuen erreferentzialtasunak kutsaturik, Gasteizen ere tankerako espazio bat sortzeko egitasmoa lantzen hasi ziren zenbait lagun. Ia 30 urte joan dira. Bide nekeza, gazi-gozoa eta gorabeheratsua izan da. Aurten,... [+]


Zahartzaroak

Zahartzearekin aldaketa fisiologiko, emozional eta psikologikoak gertatzea unibertsala bada ere, horiek lurreratzeko modu materialak, sozialak eta pertsonalak ez. Maiz zahartzaroa singularrean deklinatzen da baina elikadura, energia, ura, hezkuntza edo osasun zerbitzuetara... [+]


Eguneraketa berriak daude