Azpiegitura handietan diru publiko gehiegi gastatzen dela kritikatu dute Txirrinkan

  • “Proiektu txikitzaileen” aurkako bizikleta martxa egin dute asteburuan Euskal Herrian barrena, “lurra kinkan badator txirrinka” lelopean. Txirrinka ekimenak igandean itxi zuen protesta egitaraua, Angiozarren. Gisako azpiegiturak bultzatzeko erabilitako errekurtsoak jendearen zerbitzura jartzeko exijitu dute, besteak beste.


2016ko maiatzaren 23an - 10:49
Bergara eta Angiozar arteko manifestazioa eginez amaitu zen Txirrinka (Arg.: Ekaitz Zilarmendi).

Lau zutabe eratu zituzten parte hartzaileek eta igandean egin zuten bat Bergaran, Angiozarren amaitu zen manifestazioari ekiteko. Angiozar esangura handiko herria da AHTren aurkako mugimenduentzat, bertan egin baitzuten proiektuaren aurkako lehen ekimena duela hamabost urte. Amaiera ekitaldian bizikleta martxaren lau lekukoek zeramatzaten mezuak irakurri zituzten: Jasone Mitxeltorenak, Fredi Paiak, Juan Ibarrondok eta Amaia Agirrek idatzi dituzte mezuok.

“Lurra eta pertsonak begirunez tratatzen dituzten lan eta bizi harremanen” defentsan jarduteko erabakia berretsi dute eta egungo eredua kritikatu: “Bizimodu industrial eta estresatuaren isla diren azpiegitura kaltegarriak eraikitzean, lurrari zauriak eragiten dizkio gizakiak”.  

Azpimarratu dute energia, garraio eta kontsumo “azpiegitura kaltegarriek” ahanztura ere eragiten dutela, “memoria historikoa lapurtuz”. Gaineratu dute horrek eragina duela etorkizuneko norabidean: “Nekez eraikiko dugu etorkizuna gure iragana ezagutu gabe”.

“Prekarietatea eta bazterketa inoiz baino gehiago” zabaltzen ari den bitartean, dirua “azpiegitura txikitzaileetan” gastatzea deitoratu dute. Beren esanetan, elkarren zaintza jarri beharko litzateke bizi ereduaren erdigunean, “lurrarekiko menpekoak garela ahaztu gabe”.

AHTri berebiziko sinbolismoa eman badiote ere, Euskal Herriko “proiektu suntsitzaile” guztiei egin diete kritika: “Azken urteotan azpiegitura erraldoien plangintza eta eraikuntza amorratua izan da: garraio politika itxuragabea (AHT, autobide sarea, aireportuak…), energia gainezartzea (Garoña, zentral termikoak, frackinga, goi tentsio lineak…), uraren eta beste baliabide batzuen metaketa neurriz gainekoa, zaborren tratamendu kutsakorrak…”.

Sare sozialetan ere presente egon da ekimena:

 

 

 

 

 

Amaiera ekitaldiko irakurketa


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Azpiegitura handiak
Erraustegiak lehen pozoiak erakutsi baldin baditu... zer egin?

Gipuzkoako erraustegiaren emisioen bost urteko jarraipenaren emaitzak aurkeztu ditu ToxicoWatch fundazioak. Emaitza kezkagarriak, bizidunei eta zehazki gizakiei osasun kalte larriak eragin diezazkieketen kutsatzaileez ari garelako. Emaitza nabarmenak, erraustegi berria eta ustez... [+]


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-06-11 | Mikel Aramendi
ANALISIA
Txina, Kirgizistan eta Uzbekistan lotuko dituen trenbide faraonikoa eraikitzen hasiko dira

CKU trenbide hori egitasmo mitikoa da, hitzaren adiera zuzenean: itxuraz, koherentea ez ezik desiragarria litzatekeena, baina ameskerien mundutik kanpo zertzeko aukerarik gabea, orain arte behintzat. Halakorik inoiz ez nuela ikusiko zinez sinesten nuen.


2024-05-24 | Estitxu Eizagirre
Hernani, Arano eta Elduain arteko mugetan bost haize errota jarri nahi dituen proiektuaren atzean Endesa dago

Enigma Green Power enpresak "Ikatz Gane" deitu dion proiektu eolikoa egiteko "aldez aurreko administrazio-baimena" eskatu du. Bost haize errota jarri nahi ditu. Enigma Green Powerren jabe bakarra Arena Green Power da, eta honen kargudunen artean da Endesa.


Eguneraketa berriak daude