Baionako portua Frantziako Estatuko onenetarikoa

  • Baionakoa da Euskal Herriko hiru portuetako bat eta aurten Frantziako Estatuko lehen portua izan daiteke kalitatean, segurtasunean eta ingurumenean onarpena lortzen, bere portuko jarduerengatik. Euren ahalegin guztiak helburu hauetara zuzenduta daude. Bere deszentralizazio prozesua ere abian da, Akitaniako Eskualde-Kontseiluaren alde.

2006ko uztailaren 23an
Baionako portu komertzialak 2006 urte honetan ziurtagiri hirukoitza lor dezake portuko jarduerengatik, kalitatean, segurtasunean eta ingurumenean. Lapurdiko hiriburuko Merkataritza eta Industria Ganbarak egin duen 2005eko portuko jarduerei buruzko txostenean ikus daiteke hau. Euskal portu-azpiegitura honetako arduradunen ahalegin guztiak helburu hauetara zuzenduko dituzte.

Egun, portuaren deszentralizazio prozesua ere abian da, Akitaniako Eskualde-Kontseiluaren alde. Urtea amaitu baino lehen buka liteke prozesu hau. Hala balitz, neurri honekin etekina aterako lukeen Frantziako Estatuko lehen portuetakoa izango litzateke. Ondorioz, urte hau funtsezkoa da Lapurdiko portuaren arduradunentzat, euren helburuetako batzuk lor baititzakete.

Baionako portuak, Pasaia eta Bilbokoarekin batera, Euskal Herriko portuetako merkataritza-azpiegitura nagusia osatzen du, bertatik igarotzen dira atzerritik datozen zein gure herrialdetik kanporatzen diren gaiak. 2005eko ekitaldi osoan, hiru euskal portuek 42 milioi tona baino gehiago mobilizatu zituzten. Bilboko portua da lehena 33,2 milioi tonekin, Pasaiakoak 5,3 milioi tona mugitu zituen eta Baionakoak ia 4 milioi tona.


Produktu batzuen izugarrizko igoera

Baionako portuak 2005ean ia 4 milioi tona mugitu zituen. Produktu batzuen izugarrizko igoera ikusi du eta beste batzuen jaitsiera. Hala ikusten da Lapurdiko hiriburuko Merkataritza- eta Industria-Ganbarak emandako datuetan. Materia exotikoen salerosketa %48 igo da, betuna %44,3, elikagaiak %22,23, petrolioaren deribatuak %10,88, produktu kimikoak %8,47...

Hala ere, altzairua, artoa eta sufrearen salerosketak gutxitu egin dira. Altzairuaren kasuan, Añon Taldearen ijezketa berri batzuk atzeratu dira (500.000 tona). Hala ere, baikor dira urte honetarako, beti ere A Coruñan, Año Taldearen Egoitzan, bigarren ijezketa unitate bat habian jartzen bada. Honek itsaso bidezko 2006ko esportazioak indartuko ditu. Artoaren kasuan, lehortearen ondorioz Espainiako hego-ekialdetik inportatu zen, eta hau kamioez egiten da, itsaso bidez egiten denaren kaltetan.


Aurreikusitako inbertsioak

2006 urte honetan zehar, hainbat inbertsio aurreikusi dira, kalitatean, segurtasunean eta ingurumenean hobetzeko helburuak lortzeko bidean. Zentzu honetan, inbertsio batzuk portualdea ixtera behartzen duten segurtasun arau internazionalak abiaraztera zuzenduta daude. Beste batzuk Blancpignon eta Saint-Bernard-en sarrerak hobetzeko eta egokitzeko erabiliko dira; suteentzako sareak indartzeko eta Balea eta Saint-Bernard atoiontzientzat gune berri bat sortzeko.

Bilbok bere marka hautsi du eta Pasaiak murriztu
Bilbo eta Pasaiako portuen jarduerak 2005ean oso desberdinak izan dira. Bilbokoak azken hamabost urteotako marka historikoa hautsi du, 33,2 milioi tonako salerosketekin, 2004an baino %2,25 gehiago, eta Gipuzkoako portuak 5,3 milioi tona izan zituen, aurreko urtean baino %5,4 gutxiago.

Bilboko portuak azken hamabost urteotako jardueran maximoa lortu du. Hala, 2005ean merkataritza garraioan marka historikoa lortu du 33,2 milioi tonekin, 2004an baino %2,25 gehiago. Gehikuntza hau estatuko portuen batez bestekoa baino gutxiago da, nahiz eta portuko salerosketa atzeratu zuen abenduko eguraldi txarragatik izan. Izan ere, hurrengo hilabetean, 2006ko urtarrilean, %12,5 baino gehiago igo zen. Bizkaiko portu honen merkataritza salerosketen erdia baino gehiago Atlantikoko Europatik dator, %53a hain zuzen. Txinarekiko harremanak ere aipagarriak dira. Zehazki, 2005ean Asiako erraldoia bigarren merkatu handia bilakatu zen, Britainia Handiaren ondotik, etorburu eta helburu nagusia baita. Azkenik, ibilgailuen garraioa ere azpimarragarria da, %190 igo baitzen. Bizkaiko portuak 97.600 ibilgailu berri mugitu zituen, horietatik %78 inportazioan eta %22 esportazioan.

Pasaiako portuak aldiz, merkataritza salerosketak %5,4 murriztu zituen 2005ean. Hiru arrazoi izan dira honetarako: munduko siderurgia-merkatuaren jokabide arraroa, CLH enpresaren terminala ixtea eta ibilgailuentzako silo berria egin izana. Gipuzkoako portu honek 5,3 milioi tona mugitu zituen. 2005ean mugitu ziren salgai gehienak siderurgikoak izan ziren, 3,3 milioi tona, aurreko urtean baino %1,1 gehiago eta guztiaren %61,64 izan ziren. Beste gai batzuk hauek izan ziren: ikatza 748.833 tona; ibilgailuak 299.865 tona; zerealak 209.942 tona, %162ko igoerarekin; eraikin-gaiak 149.842 tona; eta zura 81.582 tona.

Ez da ahaztu behar Pasaiak, neurri batean, arrantza-portua izaten jarraitzen duela, nahiz eta jarduera hau sektoreak jasaten duen egoera latzaren ispilu izan. Arazoak ugariak dira: antxoa erreserbak desagertzea eta kalak ixtea. Honek 2004ari dagokionez %9ko murrizketa ekarri du.


Azkenak
Heziketa perfektuaren sindromea: nekeak jotako gurasoak eta presioak itotako haurrak

Heziketa perfektua jasoko duen seme-alaba perfektua izateko nahiak eta espektatiba eta lorpenetan oinarritutako kulturak estresa, antsietatea eta jarrera arazoak sortzen dituzte, eta zabalduta dagoen fenomenoa da gainera. Hala dio ikerketa berri batek.


Ezinbesteko egoera

Apirilaren 2 eta 3an Parisen iragan zen epaiketa, dudarik gabe, judizialki memento historikoa izan zen. Lehen aldikotz euskal afera judizialetan, defentsa eta estatuaren ordezkariak aho batez mintzatu ziren.


2024-05-14 | Hala Bedi
Kutxi kaleko etxe okupatu bat hustu du Udaltzaingoak

Zazpi urtetik gora okupatuta eman ondoren hustu egin dute Aiztogile kaleko 92. zenbakia.


Nafarroan egunean sexu-transmisioko hiru infekzio detektatzen dira

Iaz 1.343 infekzio erregistratu ziren, duela zazpi urteko zifrak laukoiztu dira. Adituen arabera "arriskuaren pertzepzioa galtzen ari da" eta hartara prebentzio neurri gutxiago hartzen dira.


Zortzigarren polizia infiltratua: bi urte pasatu ditu Madrilgo hainbat mugimendu sozialetan

"Juancar" izenaren pean infiltratuta egon da Carlos P.M. agentea Madrilgo hainbat mugimendutan. 2020an sartu zen Espainiako Polizian, hain justu ere infiltrazio kasu gehiagoren jatorrian dagoen zentro berean egon ondoren. El Salto-k argitaratu du informazioa.


Eguneraketa berriak daude