Antton valverderekin hasi zen estudioko lanetan, Lizardiren olerkietan oinarritutako disko batean hain zuzen ere. Orduz geroztik, hainbat kantarirekin ikusi ahal izan dugu bai oholtza gainean eta bai diskoetako kredituetan ere. Musikari profesional gisa eman dituen urte horien guztien ostean, bere estreinako bakarlana argitaratu du Karlos Gimenez pianojoleak. 12 Geltoki izeneko diskoan pianoa eta musikari ordiziarraren heldutasun eta trebezia dira protagonista. Izan ere, pianoan oinarrituriko lana baita 12 Geltoki. Eta beraz, ez du beste instrumenturik lagun disko osoan. César Ibarretxe teknikari zuela Gimenezek Elkar estudioetan grabatu du lehen lana eta Elkar diskoetxearen Laida azpizigiluak kaleratu du.
Biziaren pasaera
Ordiziako Kimetz Emakumeen Elkarteak proposaturiko kontzertu bat izan zen Gimenez bakarkako disko bat sortzeko tentatu zuen ideietako bat. "Emanaldi bat egitea proposatu zidaten eta, emakumea denez bizia ematen diguna, bizitzari buruzko zerbait prestatzea bururatu zitzaidan", diosku ordiziarrak. Horrela, errepertorioa haurdunaldia islatuz hastea erabaki zuen Gimenezek: "Hiru seme-alaba ditut eta momentu horiek oso ederrak izan dira niretzat, hortaz, garai horiek nire lanean agertzea nahi nuen". Kontzertu hartako zenbait kantek eta gero sortutako beste hainbat konposiziok osatzen dute Gimenezen estreinako bakarlana. 12 Geltoki lanean bizitzaren aro guztiek dute tokia, heriotzak izan ezik: "Beldurragatik agian, eta bestetik bukaera zelako eta ez nuen bukaera tristerik nahi".
Pianoa izanik grabatu beharreko instrumentu bakarra, 12 Geltoki bi egunetan grabatu zuen. Kanta bakoitzaren bertsio bat baino gehiago grabatu zituen Gimenezek, horietatik gero "espresiboena" edota "zuzenena" hautatzeko. Musikari ordiziarraren garai ezberdinetako kantak biltzen dira bakarkako lehen lan honetan. Gimenezen esanetan, abestien %50 dira, gutxi gorabehera, diskoa grabatzeko ideia otu zitzaion momentutik gaurdaino konposatutakoak: "La colegiala abestia, adibidez, oso zaharra da eta beste pare batek bost bat urte izango dituzte", azaldu digu.
Akuarelak aukeratu ditu Karlos Gimenezek diskoaren diseinua osatzeko. Maria Jose Argiñanoren obra aski ongi ezagutzen du musikari ordiziarrak, izan ere, diskoaren barnealdean ez ezik etxean ere bere hainbat margo baititu. Hasieran diskoaren azalean ere akuarela bat sartzea pentsatu bazuen ere, argazkiaren indarra erabiltzea hautatu zuen gero. Diskoaren liburuxkan, berriz, kolorea da nagusi. Kanta bakoitzeko akuarela bana eta entzulea abestiaren baitan sartzeko zenbait hitz paratu ditu.
Musika eta olerkia
12 Geltoki argitaratu duenez geroztik zenbait kontzertu eskaini baditu ere, Gimenez oraindik ez da buru-belarri murgildu zuzenekoetan diskoa promozionatzen. Bere emanaldietan piano konposizioak eta olerkia uztartuko ditu. Horrela, abestitik abestira musikari ordiziarrak berak Lizardiren zein bere olerki propioak errezitatuko ditu. "Olerkiekin jendea giroan sartzen dut, izan ere, ondo aukeratutako hitz gutxirekin jendearen arreta pizten da eta musika zuzenago iristen da. Nik orain arte ez dut inoiz hitz egin taula gainean eta hitzak indar handia duela konturatu naiz", diosku Gimenezek.
Eta ez da harritzekoa pianojole gipuzkoarrak hitza kontuan hartzea. Izan ere, diskoko kanten tituluen artean bi olerkari aurki ditzakegu: Lizardi eta Rilke. Antton Valverderekin lanean izan zen garaian ezagutu zuen Gimenezek Lizardiren obra: "Hasieran ez nuen ezer ulertzen, baina gero hiztegiaren eta Anttonen laguntzarekin berak sortzen zituen esamolde, hitz eta sintaxi bereziez ohartzen hasi nintzen. Batez ere euskararentzat poesian oso pertsona aberatsa zela iruditu zitzaidan". Rilke, berriz, Xabier Letek olerkari austriarraren liburu bat euskarara itzuli zuenean ezagutu zuen.
Karlos Gimenezek batez ere udazkenean aurkeztuko du zuzenean 12 Geltoki izeneko bere lehen bakarlana. Horrez gain, taula gainean Luis Camino perkusionistaren Abya Yala proiektuan ere ikus ahal izango dugu.