Euskal Kulturaren Urtekaria berritua aurkituko duzu, irakurle. Aldaketak ez dio egitura nagusiari eragin, baina bai ataletako albisteak erakusteari dagokionez, Urtekarian ere nabari baita Interneteko eragina. Funtsean, albiste gutxiago ikusiko dituzu kronologietan, hobeto antolatuak eta modu ikusgarriagoan aurkeztuak. Euskal kulturaren munduan gertatutakoez dokumentazio lan sakona bildu ohi du lan mardul honek eta hala izaten jarraitzen du, baina datu gutxiago sartzea erabaki dugu, gertaera soilen bilduma askoz zabalagoa Argia.com-eko albisteetako bilatzailean erraz topa daitekeelako.
guztia irakurriArantxa Urbe, Hik Hasiko kidea
Denbora berria... Denbora interesgarri bat hasi da Euskal Herriarentzat. Azken hilabeteetan arlo politikoan izan diren ekimenek gainerako arloetan eragina izango duten aro berriari lotutako politika berriak ekarriko dituzte. Berrikuntza horiek, bizikidetzan eta euskal jendartearen izaeran eta egituratzean aldaketa sakonak eragin beharko lituzkete, dudarik gabe. Jendarte gisa biziberritu eta aurrera egiteko erronka dugu guztiok. Herritarroi dagokigu orain parametro berrietan birkokatzea eta aldaketa horiek gerta daitezen norberak bere esparruan eragitea.
Aro berri hori, bestalde, krisi garai sakonean egituratu da. Krisi ekonomikoak, jendarteaz gain, gogor jo du gure eskola ere. Ekonomikoarekin, haren muinean dauden hainbat eratako krisiak erroak botatzen ari ziren hezkuntzan, tartean balioena. Krisi garaiak aukera garaiak ere ba omen dira. Beraz, krisiak hain sakon astindu gaituen honetan aukera dugu gure herrian zabaldu den denbora berri horri hezkuntza arlotik nola erantzungo diogun hausnartzeko.
Hezkuntza komunitateak erakutsi du, behin eta berriro, tokian tokiko agintariek hartutako erabakiak ez datozela bat hezkuntza komunitateak eta jendarteak oro har dituen beharrizanekin eta egiten dituen eskakizunekin. Denbora berrian, jendarte berriari, herritarren arteko kohesioari, bizikidetzari, adiskidetzeari eta beste hainbat erronkari erantzun beharko diogu guk ere. Eta nola lagunduko dugu hor eskolatik? Amets eta helburu potoloak ditugu, XXI. mendeko munduari irekita egongo diren eta galdera eta erronka berriei erantzungo dioten euskaldunak sortzekoa, esaterako.
Indarrak biltzen ari gara eta indar metaketa horren bidea garatu behar dugu hezkuntza arloan ere. Denbora berrian aukera berriak zabalduko zaizkigu guri ere, zalantzarik gabe. Ez gaude esku hutsik ordea, baditugu proposamenak. Bere garaian adostasun zabalak izan zituzten akordioak eta ekimenak mahaigaineratzeko tenorea dator, Euskal Herrirako Oinarrizko Hezkuntza Akordioa, Euskal Curriculuma edo Euskararen Kontseiluaren Ikasle Euskaldun Eleaniztunak Sortzeko Proposamena, besteak beste.
Hezkuntzak jendartearen eskutik joan behar duelako, jendarteari irekita egon behar duelako, ea gure herrian zabaldu den aukera berria probestu eta jendarteak hezkuntzari egin diezaiokeen ekarria eta hezkuntzak jendarteari egin diezaiokeena ezagutu, uztartu eta elkar-aberastu dezakegun. Hori litzateke herri honen historian zabaldu den denbora berrian hezkuntzak beteko lukeen paper funtsezko eta nagusiena.
guztia irakurri
![]() |
Urria |
![]() |
1 | 2 | ||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
"Bi bide bakarrik daude: edo txapelketa edo autogestioa. Baina gaur Elkarteak txapelketa bat antolatzen badu, ez dago Euskal Herrian bertsoarekin lotutako beste ezer horren itzalaren laurdena duen alternatiba bat eraiki dezakeenik, baliabideak banatzeko moduaren ondorioz. Eta gainera autogestioari zer diskurtso egiten zaio? Jasotzen den mezua mespretxua eta egurra dira”.
Larrun, 151. zenbakia
guztia irakurri© 2009 ARGIA.com