2021-04-26 07:39

Carlos Gimeno kontseilariak berriro ekin zion martxoan argi distiratsuz betetako titular bati, oraingo honetan “Nafarroan aurrekaririk gabeko eskaintza” eta “Atzerriko hizkuntzetan egindako eskaintza; ingelesez, zehazki” iragarri zituen. Titular honek egundoko zifrak ditu, baina ez du inolako argudio-euskarririk, zirrara mediatikoak besterik bilatzen ez duena.

Baina errealitateari helduz, Gobernu batek horrelako eskaintza garrantzitsu bat egiten duenean, gero ikasgeletan gauzatu behar da; eta, kasu honetan galdera, hurrengoa da: Kontseilari jauna, benetan gauzagarria al da?

Prentsaurrekoan, Kontseilariak hezkuntza-mugarri berri bat aipatu zuen: ingelesa Nafarroako Lanbide Heziketako irakaskuntzetan sartzea produkzio sektoreen eskariari erantzuteko formula gisa. 360 ikaslek baino gehiagok prestakuntza, partzialki, ingelesez egiteko aukera izanen dutela esan zuen. Hala ere, diskurtso honetan ezinbesteko ardatz baten falta sumatzen da, hots, irakasleena. Kontuan hartu al da irakasleen iritzia modulu horiek ingelesez eskaintzeko? Atzerriko hizkuntza horretako irakasleek duten ezagutza-maila aztertu da modulu espezifikoak emateko? Zein hizkuntza-maila eskatuko da ikasgaiak talde elebidunetan garatzeko?

Garrantzi gutxi dute PAIrekin izandako gertaerek eta duela gutxi Castejongo ikastetxe publikoa programatik atera berri izanak. Eta garrantzi txikiagoa du Hezkuntza Departamentuak inolako laguntza pedagogikorik gabe horrelako lanpostuak bere gain hartzen dituzten irakasle kontratatuen egoerak

Diotenez, harri berarekin estropozu egitea gizakiak bakarrik egin dezakeen akats bat dela; hala ere, tamaina horretako erabakiak alde bakarretik, aurreikuspenik gabe, azterketarik gabe, irakasleei entzun gabe, negoziazio edo kontsulta sindikalik egin gabe, errazagoa da berriz ere leku berean iraultzea.

Era berean, gogorarazi nahi dugu Nafarroako Irakaskuntza Publikoa Hobetzeko Itunak jasotzen duela espezialitate jakin batzuetan eta espezialitate jakin batzuetan euskarazko eskaintza zabaltzeko behar diren neurriak aztertuko direla. 2018tik zain gaude. Era berean, materialak prestatzeko edo itzultzeko orduak edo baliabideak emanen zaizkiela aipatzen da, bai eta zikloen ezarpenak behar duen aurreikuspena eginen dela ere ziklo horiek emateko langile kualifikatuak izan daitezela. Teoria argi dago, praktika ez hainbeste.

Horrelako eskaintza bat egin aurretik exijitzen dugu testuingurua aztertzea, materialak aukeratzea, profesionalekin hitz egitea eta oinarrietatik hastea, teilatutik izan beharrean. Hezkuntza Departamentu eta Nafarroako Gobernuaren ardura da modulu elebidun horiek sustatzeko duen gaitasuna aztertzea, Lanbide Heziketan eskuratzen diren edukien eskurapena eta gaitasunen garapena oztopatu gabe.

Iritzi artikulua STEILAS Lanbide Heziketa ingelesez. Artículo de opinión STEILAS FP en inglés.

The post Iritzi artikulua. Lanbide Heziketa ingelesez. Berriro ere, etxea teilatutik. appeared first on Steilas.

Artikulu hau egilearen RSS jariotik automatikoki ekarri da hona. Baliteke jatorrizko artikulua luzeagoa izatea, eta hemen irakur dezakezu.
Hezkuntzako langileen sindikatua gara, irakasle eta ez irakasleen topalekua, haur eskoletatik unibertsitateraino. Geurea hezkuntza delako.