Araban, AP1 autopistako ordainlekuak kudeatzeko emakida duen Concesionaria AP1eko (Yarritu, Valoriza eta Señalizaciones Villar enpresez osaturiko UTEa) langileek abenduko 4 ostiraletan lanuzteak egingo dituzte.
ELAk gogorarazi duenez, hasiera batean, ordainlekuak mantentzeko, gordetzeko eta kudeatzeko ardura zuena Foru Aldundiaren enpresa publikoa zen; baina ardura hori, bere baliabideez eraman beharrean, enpresa pribatu bati azpikontratatzea erabaki du, aipaturiko Concesionaria AP1i, hain zuzen. Bada, Concesionaria AP1ek bere jarduera hasi eta 2 urtera, langileen lan-baldintzak arautu gabe jarraitzen dute, “Arabat eta Aldundiaren utzikeriaren ondoriozâ€.
Concesionaria AP1ren kudeaketa zalantzan jartzeko arrazoiak badirela dio ELAk; izan ere, pleguen ez-betetzeak sistematikoak izan dira, une askotan beharrezkoa den langile-kopurua baino langile gutxiago jartzen dituzte, pleguan zerbitzua emateko ezarrita dauden ibilgailuak ez daude eskuragarri, hainbat elementutan (tunela, telefonoak, argiak, dilatazio-junturak...) mantentze-lan egokiak ez dituzte behar bezalako arretaz egiten, eta abar. “Horrek ondorio larriak izan ditzake langileentzat beraientzat eta autopistako erabiltzaileentzatâ€, kexu da.
Hori guztia sozietate publikoaren ondoz ondoko kontseilari delegatuei salatu zaiela gogorarazi du ELAk, baina ez dutela lortu inolako neurririk salaturiko ez-betetzeak errepika ez daitezen. Langileen lan-baldintzen erregulazioari dagokionez ere ez dute erantzunik jaso.
Sindikatuak gogora ekarri duenez, Concesionaria AP1ek lizitazio-prezioa modu ausartegian jaitsi zuen, ia %20a; eta horregatik esleitu zioten emakida. “Deigarria da oso, emakida horretako merkatu-prezioak ezagutzen dituen enpresa pribatu batek hain beheraino jaistea aurrekontua, esleipenaren iraupen osoan zehar izango zituen barne-tentsioak jakin arren, eta aldundiak kostuak sobera xurgatzeko diru-zuzkidura nahikoa zeukala jakin arrenâ€.
Â