2022-05-24 10:32

Datorren maiatzaren 26an, Bilboko Concordia geltokia mobilizazio historiko bat abiarazteko lekua izango da. Horren bidez, hainbat esparrutako kolektibok (soziala, sindikala, ekologista eta klimatikoa) Irun eta Ferrol arteko trenbidean hobekuntza-plan bat abian jartzea eskatu nahi dute. Lau egunez – Ferrolera iristeko denbora beharko dutenak —, geldialdiak egingo ditu linea osoan zehar, eta mota askotako ekintzak egingo dira (prentsaurrekoak, topaketa instituzionalak eta ekitaldi sozialak), iritzi publikoa mobilizatzeko eta administrazioen ekintza zehatzak eskatzeko.

Ekimen honen bidez, trenen eta azpiegituraren egoera oso kaskarra dela salatu nahi dute plataforma eta kolektibo deitzaileek. Mantentze-lanetan eta berrikuntzan inbertsiorik egin ez izanaren eta langileen kudeaketa eskasaren ondorioz, etengabe okertu da eskaintzen duen zerbitzuaren kalitatea.

Ekologistak Martxaneko bozeramaile José Rodrigoren arabera, linearekiko interes falta horren ondorioz, bidaiatzeko aurreikusitako denborak luzatu egin dira, eta gorabehera kopurua izugarri handitu da, hala nola atzerapen handiak, trenen matxurak, trenbide-mozketak, autobus edo taxietarako transbordoak eta zerbitzu-etendurak.

Hala ere, kaltetutako lurraldeek uste dute trenbide horrek potentzial handia duela Kantaurialdeko korridoreko eskualdeen mugikortasuna eta ekonomia hobetzeko. Kantabriaren Alde Publikoa plataformako ordezkari Luis Cuenaren iritziz, Ancho Métrico trenbidea izan liteke garraio publikorako aukerarik onena igarotzen den eskualde eta herrietan, lurraldea egituratzen duen elementua delako eta ekonomiaren eta udalerrien ekoizpen-jardueraren benetako motorra delako.

Bestalde, plataforma eta kolektibo deitzaileek ezinbesteko aliatua ikusten dute trenbidea garraio sektorearen igorpen handiak murrizteko. Sixto Armán Asturies pol Clima enpresako bozeramaileak adierazi duenez, trena energetikoki eraginkorrenetakoa eta emisio gutxien dituen garraiobideetako bat da. Bizi dugun larrialdi klimatikoaren testuinguruan, trenbidearen aldeko apustua egin behar dugu, trantsizio ekologiko eta sozial bidezkoari ekiteko funtsezko pieza den aldetik, mugikortasun jasangarriko eta multimodaleko sistema bat funtsezkoa den aldetik.

Horregatik guztiagatik, ibilbidean zehar, segizioak hainbat aldarrikapen zehatz egingo ditu komunikabideen eta erakundeen aurrean, trenbidearen zerbitzuaren baldintzak hobetzeko. David Martínez Domingo Ekoloxistak Martxan taldeko ordezkariaren arabera, mobilizazio honetan parte hartzen dugun erakundeok garraio plan integral eta espezifiko bat eskatzen dugu, trenbide publiko, sozial, iraunkor eta kalitatezko baten aldeko premiazko neurri eraginkorrekin. Hori izan behar da gure lurraldeetako garraioaren ardatza; beste garraiobide eta garraiobide batzuk ez dira ez eskumenekoak ez alternatiboak izan behar, harekin koordinatu eta elikatu behar dira.

Deialdia, tren publiko, sozial eta iraunkorraren aldeko Estatuko Koordinakundearen babesa duena, udazkenerako prestatzen ari diren mobilizazio prozesu zabalago baten parte da. Gobernuaren trenbide- eta mugikortasun-politiken aurkako protesta da, lurralde- eta gizarte-beharrei erantzuten ez dietenak eta klima-larrialdiari jaramonik egiten ez diotenak.

 

 

 

 

 

 

 

La entrada Mobilizazio historikoa penintsulako iparraldean trenbide publiko, sozial eta iraunkorraren alde se publicó primero en Ekologistak Martxan - Euskal Herria.

Artikulu hau egilearen RSS jariotik automatikoki ekarri da hona. Baliteke jatorrizko artikulua luzeagoa izatea, eta hemen irakur dezakezu.
Ekologistak Martxanetik ekologismo soziala jorratzen dugu. Ingurumenaren arazoak, ekoizpen eta kontsumo ereduekin loturik daudela uste dugu, geroz eta globalizatuagorik dagoen mundu honetan; eta guzti honek, bestelako gatazkak sozialak eragiten ditu gure ikuspegitik: Iparralde eta Hegoaldearen arteko harremanak, desberdintasun sozialak...