2022-06-06 10:49

Duela gutxi, José Antonio Susok eta Gorka Urtaranek hiriaren hegoaldean ahalmen handiko errepide bat eraikitzeko ideia berpiztu zuten, hirigintzako plangintza kaskar batek eta EIBren ezarpenak sortutako inguruko trafikoaren nahaspila konpontzeko. EAJk bere hirigintza eta mugikortasun kudeaketa kaskarra zuzendu nahi du, oraingoan, erabaki are kaskarrago batekin.

Hirigunearen hegoaldean edukiera handiko ibilgailu-trafikoko bide bat sortzeko ideia eztabaidagai izan da hirigintza-plangintzan eta iritzi publikoan hamarkadetan, eta beti baztertu izan da Gasteizko mendietan eta udalerriko landa-eremuetan duen ingurumen-inpaktu handiagatik.

5 km-tik gorako trazadura hori hesi garrantzitsua izango litzateke paisaiaren, topografia naturalaren eta landa-bide eta -bidezidorren sarearen hegoalde osorako, eta, horrekin batera, mota horretako inguruneetan hain larriak diren ikusizko kutsadura, kutsadura atmosferiko eta akustiko saihestezinak. Eta hori guztia kontuan hartu gabe bideak bere ibilbide osoan sortuko lituzkeen tentsio urbanizatzaile handiak, ertzetan 300/500 Ha-ko irisgarritasun berria izango lukeelako. Duela urte batzuk L-124 errepidearen eta Aretxavaleta/Gardélegui eremuaren artean sortzen ari ziren espekulazio-tentsioei nekazaritzako lurren salerosketa-mugimendu geldiezinak gehitu behar zaizkie (baita laboreen abandonua ere) Lasarteko inguru osoan, Olarizu muinoaren hegaletan eta Mendiola inguruan.

Legegintzaldi honetan EAJ-PSE Jaurlaritza arduratu da aberrazio hori eragozten zuten oztopoak eraisten joateaz.

Alde batetik, Ingurumen Ikasketetarako Zentroari ia sinboliko samarrean utzi arte minimizatu dute; izan ere, udalerriko ingurumen-politiken abiaburua eta ideien laborategia eta iraganean azpiegitura horren aurka agertu zen erakundea izanez gero, gaur egun eskumenik gabeko erakunde batean utzi dute (eraztun berdearen, mugikortasunaren, biodibertsitatearen kudeaketa kendu diete).

Bestalde, Natur Baliabideak Antolatzeko Planak eta Gasteizko Mendiak Parke Natural izendatzeko aukerak zekarten beste oztopo handi bat, espazioaren gaineko presioak saihesteko hain zuzen ere, eraikuntza-proiektu hau, lurraren aurpegitik ezabatu da berriki, inoiz izan ez balitz bezala, eta, horrekin batera, Gasteizko Mendien babes integralaren itxaropena.

Eta, azkenik, 2008ko Mugikortasun Iraunkorraren eta Espazio Publikoaren Plana, adostasun politiko eta sozial zabala zuena, udalerri honetan oso arraroa zena, desagerrarazteaz ere arduratu dira, ustezko eguneratze batekin, gauza asko egiteke zeudenean eta haiek beste inork eskatzen ez zuenean, baina hegoaldeko tranbia, EIB eta bere politikak justifikatzeko balio izan duena, edo bere mugikortasun-politikak, kaos honetara eraman gaituztenak.

La entrada Ekologistak Martxanen ustez, hiriaren hegoaldean ingurabide bat egiteko aukera irekitzeak Vitoria-Gasteizko Udalaren Ingurumen eta Mugikortasun jasangarriko politiketarako “xake-matea” dakar se publicó primero en Ekologistak Martxan - Euskal Herria.

Artikulu hau egilearen RSS jariotik automatikoki ekarri da hona. Baliteke jatorrizko artikulua luzeagoa izatea, eta hemen irakur dezakezu.
Ekologistak Martxanetik ekologismo soziala jorratzen dugu. Ingurumenaren arazoak, ekoizpen eta kontsumo ereduekin loturik daudela uste dugu, geroz eta globalizatuagorik dagoen mundu honetan; eta guzti honek, bestelako gatazkak sozialak eragiten ditu gure ikuspegitik: Iparralde eta Hegoaldearen arteko harremanak, desberdintasun sozialak...