2024-11-29 10:48
  • Ecologistas en Acción taldeak hezkuntza-gida berria aurkeztu du Estatuko hainbat herritan. Gida horren bidez, familia-eremuan eta irakaskuntzan baliabide digitalen erabilerari buruz informatu eta sentsibilizatu nahi du, familia-elkarteekin, irakasleekin eta osasunaren arloko profesionalekin sinergian.
  • Black Friday egunarekin bat eginez, erakunde ekologistak salatu du kanpaina komertzial hau – smartphone, tableta eta hari gabeko gailuen eskaintza ugariren bidez – adingabeek teknologiaren eta pantailen aurrean duten desarautze- eta babesgabetasun-egoeraz baliatzen dela.
  • Ecologistas en Acción taldeak baliabide digitalen erabilerari buruz hausnartzen duten esparru zientifiko, profesional eta instituzionaleko gomendio eta arauei dei egiten die, adingabeak goiz ez daitezen disruptiboki sartu.

Vigo, Bartzelona, Manresa eta l ‘Hospitalet de Llobregat dira egun hauetan “Pantailekin haztea ez da aurrerapenaren berdina” gida aurkeztu duten lehen herriak. Gaztelaniaz, katalanez, galizieraz eta euskaraz argitaratu dute, eta Kiko da Silva galiziar artistak ilustratu du. Ecologistas en Acción taldeak egindako Eskola Osasungarria kanpainaren baliabide berri bat da, hezkuntza-komunitatearen egungo hausnarketan sakontzen saiatzen dena, iraultza digital berde, kaltegabe, materiagabe, jasangarri eta ezinbesteko baten inguruan.

Aurkezpenetan irakaskuntzako eta osasuneko profesionalak daude, hezkuntzaren, osasunaren, ingurumenaren eta gizartearen eremuetan hiperdigitalizazio-prozesuan aitortutako problematikei buruzko alerta zientifikoak eta adituak azaltzeko. Hizlarien artean Javier Zarzuela Aragon, Madrilgo Erkidegoko Eskola Osasungarria kanpainaren koordinatzailea, lehen hezkuntzako maisu beteranoa eta ‘ STOP TIC INFANCIA. Por qué desdigitalizar la escuela’ liburuaren egilea.

 

Topaketetan agerian jartzen dira zientzia, lanbide eta erakundeen arloetako ekarpenak eta arauak, baliabide digitalak erabiltzeko. Alde batetik, haur eta nerabeen adinari eta kalteberatasun handieneko egoerari erreparatzen diete, haien sarrera geroratuz eta mugatuz, eta, bestetik, teknologia horren erabilerari modu soilean, biobateragarrian, jasangarrian, etikoan eta kritikoan aurre egingo dioten pertsonak prestatzea bilatzen dute.

Era berean, egungo hiperdigitalizazio sozialaren, akritikoaren eta arautugabearen azpian dauden mito teknologikoak identifikatzen dituzte. Hizlariek gaur egungo ezagutza zientifiko independentea dute abiapuntu, pantailen erabilerari eta hasiera goiztiarrari lotutako ondorio negatiboak agerian uzten dituena: osasun mentalaren eta fisikoaren alterazioak, eta garunaren garapenean eta esparru akademikoan eta ikaskuntzan dituzten inplikazio ezagunak.

Era berean, pantailen mendekotasun-izaerari heltzen diote, bai eta, horren ondorioz, adingabeen mendekotasun-portaerak esponentzialki handitzeari ere. Horretarako, mahai gainean jartzen dituzte industria digitalak ildo horretan erabiltzen dituen eta nahita egindako taktika ohikoenak, auzitegietan adingabeen osasun mentaleko kalteengatik salatutakoak.

Azkenik, “teknologia digitalen kostu onartezinak” azpimarratzen dituzte, ingurumenean, kliman eta osasunean duten inpaktuagatik, pribatutasuna galtzeagatik eta kontrol sozialeko estrategiengatik, hala nola UNESCOk edo Datuak Babesteko Agentziak berak salatutakoengatik.

Julio Carmonak, Ecologistas en Acción taldeko Digitalizazio eta Kutsadura Elektromagnetikoaren Arloko eta Eskola Osasungarria kanpainako koordinatzaileak, “hezkuntzaren eta familiaren eremuan gaur egun dagoen prozesu hiperdigitalizatzailea berriz aztertzeko beharra adierazi du, eta eztabaida horrek senideei eta irakasleei ahotsa emateko beharra, arreta eta pantailarik gabeko gaitasun digitalak bermatzeko, bai eta adingabeen artean teknologia digitala goiz eta disruptiboki sartzea saihesteko ere”.

 

Webgunean www.ecologistasenaccion.org/328840

Artikulu hau egilearen RSS jariotik automatikoki ekarri da hona. Baliteke jatorrizko artikulua luzeagoa izatea, eta hemen irakur dezakezu.
Ekologistak Martxanetik ekologismo soziala jorratzen dugu. Ingurumenaren arazoak, ekoizpen eta kontsumo ereduekin loturik daudela uste dugu, geroz eta globalizatuagorik dagoen mundu honetan; eta guzti honek, bestelako gatazkak sozialak eragiten ditu gure ikuspegitik: Iparralde eta Hegoaldearen arteko harremanak, desberdintasun sozialak...