Unai Brea
Susan Georgerekin bat nator: ez dugu zertan planeta salbatu. Hark patxada ederrean segituko baitu bira eta bira, guk geure burua desagerrarazi ostean ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Zergatik da hain garrantzitsua Monsantorentzat glifosatoa defendatzea? | Mundua ez da biribila(e)k Monsanto, bigarren erasoaldia prestatzen bidalketan
- Zergatik da hain garrantzitsua Monsantorentzat glifosatoa defendatzea? | Mundua ez da biribila(e)k Glifosatoa, baimena luzatu nahi dioten herbizida “segur aski kantzerigenoa” bidalketan
- Monsantoren eskuliburua: zientzialarien lana desitxuratu, pozoia saltzen jarraitzeko | Mundua ez da biribila(e)k Oharkabeko eskandaluak bidalketan
- Klimaren akordioa: America out again | Mundua ez da biribila(e)k Aurrerapausorik gabe joan da Marrakexeko klimaren gailurra bidalketan
- Aurrerapausorik gabe joan da Marrakexeko klimaren gailurra | Mundua ez da biribila(e)k Nola jokatuko du Donald Trumpek klima aldaketarekiko? bidalketan
Artxiboak
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko otsaila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
Kategoriak
- Artea
- Bertsolaritza
- Ekonomia
- Energia
- Euskara
- Farmazeutikak
- Frackinga
- Gizartea
- Hedabideak
- Hezkuntza
- Historia
- Hizkuntzak
- Ingurumena
- Klima aldaketa
- Literatura
- Medikuntza
- Merkataritza askeko akordioak
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Osasungintza
- Politika
- Sailkatugabeak
- Transgenikoak
- Transnazionalak
- TTIP
- TTIP/TAFTA
- Zientzia eta teknologia
Volkswagenen engainua, icebergaren tontorra
Atalak: Ingurumena, Klima aldaketa
CO2 emisioen proba ofizialetako emaitzen eta autoek errepidean duten benetako portaeraren arteko arrakala %8tik %40ra igo da 2001 eta 2014 bitartean, Transport & Environment elkartearen esanetan (Arg.: M93-CC By SA).
Irudimena asko nekatu gabe norbaitek ‘dieselgate’ izena ipini dion Volkswagen konpainiaren iruzur sonatuaz geroztik, lanak izango ditu automobilgintzaren industriak aspalditik datozen bere aurkako susmoak uxatzeko. Luzerako dirudi kontuak, eta tantaka-tantaka auto fabrikatzaileek egindako tranpei buruzko albisteak azaleratuz doaz, azkena momentuz hauxe: Mercedes, BMW eta Peugeot marketako modelo batzuen erregai kontsumoa %50 handiagoa da neurketa ofizialetan erregistratutakoa baino.
Europako hainbat talde ekologistak osatutako Transport & Environment federazioak eman du datua, urtero argitaratzen duen Mind the gap txostenean. T&Ek dioenez, CO2 emisioen proba ofizialetako emaitzen eta autoek errepidean duten benetako portaeraren arteko arrakala %8tik %40ra igo da 2001 eta 2014 bitartean. Neurririk hartu ezean, 2020rako portzentajea %50eraino haz daitekeela ohartarazi dute.
“Erregai aurreztea eta CO2 emisioak neurtzeko sistema europarrak sinesgarritasuna galdu du erabat”, dio Ekologistak Martxanek, T&E osatzen duten elkarteetako batek. Volkswagenek egindako amarruaren berri izan genuenetik behin eta berriz zabaldutakoa errepikatu dute: oso litekeena da AEBetan atzemandakoa icebergaren tontorra baino ez izatea.
T&Ek salatu du, halaber, automobilgintzaren sektoreak hamaika oztopo jartzen dizkiola garraio pribatuaren alorrak gutxiago kutsa dezan proposatzen den araudi orori. Konparazio baterako, Europar Batzordeak 2017an indarrean jarri nahi duen WLTP proba berriari. Proba horrek gaur egungo kontroletan ohikoak izaten diren huts batzuk konponduko lituzke, baina industria saiatzen ari da haren ezarpena atzeratzen.
Autoak dira Europako CO2 emisioen %15en jatorria. EBren araudiak dio 2015ean fabrikatzaile bakoitzak saldutako autoen bateez besteko emisioa kilometro 130 gramo CO2-koa izan behar dela gehienez. 2021ean, 95 gramora jaitsi beharko da kopuru hori.
T&Ek salatu du auto konpainiak, eta batez ere frantziar eta alemaniarrak, gogotik ahalegindu zirela langa horiek altuagoak izan zitezen. “Araudia moteltzen saiatzen dira lehenik, eta ondoren, behin onartuta, iruzur egiten dute”.
Lobbygintzan sendo
T&E-ren txostena kaleratutako egun berean, automobilgintzak EBren politiketan eragiteko egiten duen inbertsioaren neurria eman zigun CEO elkarteak argitaratutako artikulu honek: Power of car industry lobby makes scandal inevitable (Automobilgintzaren lobbyaren botereak saihestezin bihurtzen du eskandalua).
CEOk dioenez, autoen sektorea da Bruselan lobbygintzan dabiltzanetan indartsuenetakoa, eta bereziki alemaniar konpainiak. 2014an, automobilgintzako enpresek 18 milioi euro gastatu zuten Europako Batzordearen politikagintzan eragiten. Beheko irudian ageri zaizuen podiumean Volkswagen da gailen: 3,3 milioi euro eta 43 langile. Datuok konpainiek eurek aitortutakoak dira, baliteke benetakoak handiagoak izatea.
2014an Volkswagen, Daimler eta BMW konpainia alemaniarrek gastatu zuten diru gehien lobby lanetan (Iturria: Lobbyfacts.eu).
Bestalde, Europako Batzorde berri bat izendatu osteko lehen sei hilabeteetan automobilgintzako ordezkariek hogei bilera baino gehiago egiten dituzte bai komisarioekin bai haien kabineteetako kideren batekin, CEOri jaramon egitera. Lau bileratik hirutan alemaniar konpainiaren batek hartu du parte.
Artikulu berean azaltzen denez, hainbesteko gastua eta ahalegina ez dira alferrikakoak. Esaterako, 90eko hamarkadaren erdian lortu zuten gas-igorpenetarako araudi loteslea geldiaraztea, horren ordez borondatezko murrizketa sistema proposatuz. Sistemak huts egin zuen, baina araudi loteslearen ezarpena hamarkada batez gibelarazi zuen.
Oraingo eskandaluak ustekabean harrapatu behar al gintuen?, galdetzen du CEOk. Bai berehala erantzun ere: “Ohar-seinaleak begien bistan izan dira; ikerketa zentro publikoek, elkarte ekologistek, kontsumitzaile taldeek eta Europako Batzordeak egindako ikerketek eurek agerian utzi dute emisio-neurketen baldintzak eta benetako mundua zeharo desberdinak direla”.