Jendartean
Hasiera » Diskriminazioa » Eskandalua hezkuntzan
Eka13 1

Eskandalua hezkuntzan

Atalak: Diskriminazioa, Generoa, Gorputza, Haurrak, Hezkuntza, Sexua

Guraso batzuei eskandalagarria iruditzen zaie hezkidetza eta sexualitatea lantzea eskoletan. Baina 8 urterekin pornografia kontsumitzen duten mutilen eta 14 urterekin beren alua ongi ezagutzen ez duten nesken aroan, eskandalua da seme-alabentzat heziketa sexu-afektiborik nahi ez izatea, identitate sexual anitzak ez onartzea, harreman osasuntsu eta orekatuak lantzen dituen Skolae programa arbuiatzea genero berdintasuna lortua dagoela argudiatuz. Guraso horiek eramango nituzke nik epailearen aurrera.

Ikasgeletan matxismoaz eta klitoriaz hitz egiterik nahi ez duten gurasoak, etxean lantzeko kontuak direla diotenak, umeei sexualitateaz hitz egiteagatik irakasleei “pederasta eta pedofilo” deitu dieten gurasoak, horiek bai beldurgarriak. Zer nolako gizartea, zer nolako burbuila, nahi dute eraiki? Jakina eskolan landu beharreko gaiak direla norbere gorputza, identitatea, rolak eta estereotipoak. Genero arau zurrunek jaiotzetik baldintzatzen gaituztela ukatzea errealitatea ukatzea da. Eta heziketa sexu-afektiboa tabu bihurtzea da funtsezko premia bati erantzun nahi ez izatea, beste alde batera begiratzea eta seme-alaben sexualitatea zalantza, kezka eta desinformazioaren esku uztea.

Joko politikotik harago, mamia

Guraso hauen erruz epailearen aurrean deklaratu beharko dute ostiral honetan hamar lagunek (Skolae programa idazten aritu diren bost, eta beste bost tutore). Salatzen dutenez, genero ideologian doktrinatu nahi dituzte euren seme-alabak eta gizonen aurka egiten du Skolae programak (emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortua dagoela argudiatuta). Jakina, politikakeria maltzurrenak ez du aukera galdu, gizarteko sektore erreakzionarioak hauspotu eta hezkuntza bilakatzeko gobernuaren aurka egiteko tresna. PP, UPN eta VOX aritu dira giroa gaiztotzen eta kutsatzen; ez da denbora asko Katalunian irakasleek doktrinatzen dutela esanez kanpaina gogorra egin zutela, eta Nafarroan ere ezaguna zaigu mantra bera, ikastolen aurka egin dutenean. Baina zurrunbilo politikotik harago, mamiarekin gera gaitezen: Skolae programa derrigorrezkoa da Nafarroako ikastetxe publiko eta kontzertatuetan eta 0-20 adina hartzen du gainera, alegia derrigorrezko hezkuntza osoan zehar berdintasunean hezteko programa jasoko dute haur eta gazteek, eta aurrerapauso izugarria da hori. Bejondeiola.

Deklaratu behar dutenekin elkartasunez, sindikatuek elkarretaratzea deitu dute ostiralean goizeko 9:30ean, Nafarroako Auzitegiaren aurrean.

Gaiari lotuta:

Pornografia denean sexu hezitzaile nagusia

Iruzkin bat

  1. Inaxio | ekaina 16, 2019 at 10:07 pm

    Kaixo. Nire babes osoa eskeini nai diet 10 lagun hauei. Lan ederra egin duzue animo eta basarkada bat.

    Reply

Iruzkina idatzi Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Mikel Garcia Idiakez

Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari. Zinemak ere izango du tarterik txoko honetan.

@mikelgi Twitterren

Jarraitu @mikelgi

@mikelgi(r)en Txioak

Azken bidalketak

  • Umerik onartzen ez duten lekuak, gero eta ugariagoak
  • Ez zapuztu umeen haurtzaroa
  • Suarekin jolasten duten politikariak eta erretzen diren meskitak
  • Eskolaz kanpoko jarduerak, diruaren araberako desoreka iturri
  • Irakasleen grebari ere zilegitasuna kendu nahi dio Jaurlaritzak

Iruzkin berriak

  • Google ikasgeletan? Hobe software librea – Hezkuntzan Librezale(e)k Google ikasgeletan? Hobe software librea bidalketan
  • Umerik onartzen ez duten lekuak, gero eta ugariagoak | EIBZko liburutegia(e)k Umerik onartzen ez duten lekuak, gero eta ugariagoak bidalketan
  • Azaroko zubia dela eta ekintzarik ez zapatu honetan – Oñatiko Eskola kirola(e)k Eskolaz kanpoko jarduerak, diruaren araberako desoreka iturri bidalketan
  • Rafa(e)k Natura eta eskola, gogoetarako hainbat apunte bidalketan
  • Kutxa Ekogunea(e)k Natura eta eskola, gogoetarako hainbat apunte bidalketan

Artxiboak

  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2019(e)ko urtarrila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko iraila
  • 2018(e)ko abuztua
  • 2018(e)ko uztaila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko abendua
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko abuztua
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko uztaila
  • 2013(e)ko ekaina
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila
  • 2012(e)ko abendua
  • 2012(e)ko urria
  • 2012(e)ko iraila
  • 2012(e)ko uztaila
  • 2012(e)ko ekaina
  • 2012(e)ko maiatza
  • 2012(e)ko apirila
  • 2012(e)ko martxoa
  • 2012(e)ko otsaila
  • 2012(e)ko urtarrila
  • 2011(e)ko abendua
  • 2011(e)ko azaroa
  • 2011(e)ko urria
  • 2011(e)ko iraila
  • 2011(e)ko abuztua
  • 2011(e)ko uztaila
  • 2011(e)ko ekaina
  • 2011(e)ko maiatza
  • 2011(e)ko apirila
  • 2011(e)ko martxoa
  • 2011(e)ko urtarrila
  • 2010(e)ko abendua
  • 2010(e)ko azaroa
  • 2010(e)ko urria
  • 2010(e)ko iraila
  • 2010(e)ko abuztua
  • 2010(e)ko ekaina
  • 2010(e)ko maiatza
  • 2010(e)ko apirila
  • 2010(e)ko martxoa
  • 2010(e)ko otsaila
  • 2010(e)ko urtarrila
  • 2009(e)ko abendua
  • 2009(e)ko azaroa
  • 2009(e)ko urria
  • 2009(e)ko iraila
  • 2009(e)ko abuztua
  • 2009(e)ko uztaila
  • 2009(e)ko ekaina
  • 2009(e)ko maiatza
  • 2009(e)ko apirila
  • 2009(e)ko martxoa
  • 2009(e)ko otsaila
  • 2009(e)ko urtarrila
  • 2008(e)ko azaroa
  • 2008(e)ko urria
  • 2008(e)ko iraila
  • 2008(e)ko ekaina
  • 2008(e)ko maiatza
  • 2008(e)ko apirila
  • 2008(e)ko martxoa
  • 2008(e)ko otsaila
  • 2007(e)ko iraila
  • 2007(e)ko maiatza

Kategoriak

  • Afrika
  • Amatasuna
  • Aniztasun funtzionala
  • Antzerkia
  • Argazkia
  • Arrazakeria
  • Artea
  • bullyinga
  • Dantza
  • Diskriminazioa
  • Ekonomia
  • Elikadura
  • Energia
  • Errefuxiatuak
  • Euskara
  • Feminismoa
  • Garraioa
  • Generoa
  • Gizartea
  • Gorputza
  • Haur literatura
  • Haurrak
  • Haurren haziera
  • Hedabideak
  • heriotza
  • Hezkuntza
  • Historia
  • Hizkuntzak
  • homofobia
  • Homosexualitatea
  • Indarkeria matxista
  • Ingurumena
  • Jolasa
  • Kirola
  • Kulturgintza
  • Lana
  • LGTBIQ
  • Literatura
  • Matxismoa
  • Menpekotasunak
  • Migrazioa
  • Mugikortasuna
  • Musika
  • Natura
  • Nazioartea
  • Osasuna
  • Politika
  • Sexismoa
  • Sexu abusuak
  • Sexua
  • Teknologia berriak
  • Uncategorized
  • Unibertsitatea
  • Xenofobia
  • Zahartzaroa
  • Zaintza
  • Zientzia eta teknologia
  • Zinema
  • Zinemaldia 2012
  • Zinemaldia 2013
  • Zinemaldia 2014
  • Zinemaldia 2015
  • Zinemaldia 2016
  • Zinemaldia 2017
  • Zinemaldia 2018

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren RSSa
  • Iruzkinen RSSa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA