Nafarroako Auzitegi Gorenak berretsi egin du joan den otsailean Administrazioarekiko Auzien Epaitegiak emandako epaia, zeinaren arabera baliogabetuta gelditu zen Iruñeko Udalak hiriburuko bi haur eskolatan euskarazko eredua ezartzeko egindako moldaketa. Udalak orduko hartan aurkeztutako helegiteari erantzunez eman du epaia Gorenak.
Auzitegiaren esanetan, Donibane eta Printzaren Harresi haur eskoletan Udalak egindako aldaketak bere eskumenetatik haratagokoak izan ziren. Zehazki, epaileak argudiatu du hizkuntzaren araberako eskaintzaren aldaketa “berrordenatze” hutsa baino eraldaketa sakonagoa izan zela, planifikazio osoa aldatu baitzen, eta zeregin hori Gobernuko Hezkuntza Sailari baino ez dagokiola.
Zentzu horretan, otsailean emandako eta iraun berretsitako epaiak aipatzen du euskarazko plaza kopuruaren igoera handia izan zela –164tik 408ra–, eta gaztelaniazkoak edo gaztelania eta ingelesezkoak ziren 225 plaza kendu zirela. Honenbestez, lehengo egoerara itzultzeko agindu du Auzitegi Gorenak.
Iruñeko auzo guztietako haur eskoletan murgiltze eredua ezartzeko eskatu dio euskalgintzak udalari. Horrez gain, salatu du duela 35 urteko egoera berean daudela.
Maiatzaren 9an atera dira aurrematrikulen zerrendak, eta Haur Eskoletako Gurasoak elkarteak salatu du Iruñeko Udalak %20ra “mugatu” duen euskarazko eskaria izatez %35,2koa dela. Gainera, azpimarratu dute euskara ezin dela neurtu eskaintza-eskaria... [+]
Hiriko errepideak “oztopatuko” lituzkeela argudiatuz Korrika iragartzen duen haurren Korrika txikiari trabak jarri dizkio Iruñeko Udalak, haurrei, musikariei eta erraldoiei errepidetik ibiltzea ukatuz.
Iruñeko Euskalgintzak azaldu duenez, hirian dauden 12 udal haur-eskoletatik bakarra dago euskaraz murgiltze ereduan: "Horrek esan nahi du eskola horietan eskainiko diren 1.069 plazetatik 130 bakarrik izango direla euskaraz (%12'16a)". Eskaintza murritz hori... [+]
Haur Eskolak Euskaraz plataformak deituta, herritar talde batek protesta egin zuen otsailaren 2an Nafarroako Legebiltzarraren aurrean, Iruñeko Udalak hiriaren haur eskoletan euskararekin duen jarrera baztertzailea salatzeko.