Ingurumena > Volkswagen afera

Kanal guztiak
  x Itxi
Ekonomia
English
Euskal Herria
Euskara
Gizartea
Historia
Ingurumena
Iritzia
Komunikazioa
Kultura
Nazioartea
Politika
Zientzia

Eduki hauek interesatzen zaizkizu? Kanal honen RSS jariora harpidetu zaitezke.

Volkswagen afera
Bruselak hamar egun eman dizkio Volkswageni CO2 isuriak argitzeko

Arazoak pilatzen ari zaizkio Volkswageni. Duela astebete marka alemaniarraren 800.000 autok uste baino karbono dioxido gehiago isurtzen dutela argitaratu zen –horiei nitrogeno oxidoaren isurien eskandaluak zipriztindutako 11 milioi auto batu behar zaizkie–. Horren aurrean, Europako Batzordeko komisario Miguel Arias Cañetek CO2 isurien inguruko “irregulartasunak” argitu ditzan eskatu dio. Bruselak ez du baztertzen behin datuak ezagututa arau-hausteagatiko prozedura... [+]


Dieselgate auzia hazten ari da: Volkswagenen beste motor bat jomugan

AEBtako Ingurumena Babesteko Agentziak (EPA) salaketa jarri dio marka alemanari bere hiru litroko diesel motorragatik. Aurreko auzian salatutako modeloak bezala, motor honek autoak isurtzen dituen gasen kopurua murrizten du emisio frogetan.


Europak zergatik ezkutatu zuen Potocnik komisarioaren 2013ko salaketa?

Volkswagen eskandaluak Europako Batzordea kutsatu du. Janez Potocnik Ingurumen komisarioak Batzordeko kideak ohartarazi zituen VWek bere autoen kutsadurarekin egiten zuen manipulazioaz, 2013an jakinarazi zion Antonio Tajaniri Industria komisarioari, baina ez honek erantzun zion eta ez EBk hartu zuen neurririk.


Diesel motorrek %20 gehiago kutsatu ahalko dute

Volkswagenen diesel motorren aferaren ostean, azken hilabeteetan Europar Batzordea autoen isurketen inguruko araudi berri bat prestatzen aritu da. El Diario egunkariak eskuratutako dokumentuaren arabera araudia hasiera batean izan behar zuena baino arinagoa da.


2015-10-18 | Juan Mari Arregi
Volkswagenen iruzurra kapitalismoak ekarri du

VW automobilen enpresa alemaniar erraldoiak 11 milioi kotxeren gas kutsagarrien isuriekin egindako iruzurrak mundu osoa harri eta zur utzi du. 50.000 milioi euroko kostua izan dezake, baina komeni da iruzur horren funtsera joatea, errotik azaleratu ahal izateko. Azken batean, kapitalismo basatiaren praktikak eraman dute horretara. Modu berean, ondo legoke izango dituen ondorioak ere aztertzea, kapitalismoak sortutako egoera horri, beti bezala, langileak egin beharko baitio aurre.

Hala da... [+]


Volkswagen-en inbertsioak, kolokan

Matthias Müller Volkswageneko presidenteak iragarri duenez, “funtsezkoak ez diren” inbertsioak eten edo atzeratu eginen dituzte. Nafarroako Landabenen 900 milioi eurotako inbertsioa dute aurreikusia.


2015-10-04 | Joxerra Aizpurua
Volkswagen: Nafarroako ikur ekonomikoa, AEBetan zigortua

Volkswagenek iruzur egin du. Ez du AEBetako legedia betetzen emisio kutsatzaileei dagokienez, eta automobilen isurketak neurtzen dituen tresneria manipulatu zuen han saldu ahal izateko.

Antza, 2009 eta 2015 bitartean saldutako 482.000 ibilgailutan egin du iruzurra konpainiak. Isuna jarriko diote seguruenik –16.000 milioi euroraino irits daiteke zigorra–, baina hori baino gehiago ordaindu beharko du Volkswagenek: haren izen ona ez da jada hain ona izango. Galderak berehala datoz:... [+]


Volkswagen, Petronor, Zabalgarbi… nork nola kontrolatzen ditu isuriak?

Hona galdera zentrala: nork egingo ditu -eta nork ordainduta- Petronorrek bezala Zabalgarbik egunero edozein ordutan dauzkaten isuri errealen neurketak?


2015-09-30 | Unai Brea
Volkswagenen engainua, icebergaren tontorra

Europako autoen CO2 emisioak %40 handiagoak dira errealitatean proba ofizialetan neurtzen dena baino, Transport & Environment elkarte ekologisten federazioak argitaratu duen Mind the gap txostenaren arabera.