Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Ekialdeko izar berria
Atalak: musika kritika
Fitxa: Kontzertu Handien Zikloa. Philharmonia Orchestra of London. Zuzendaria: Clemens Schuldt. Bakarlaria: Daniil Trifonov. Egitaraua: Beethoven eta Chopinen obrak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: urtarrilaren 27a.
Garai batean, ekialdeko estatuak musikaren eta bereziki pianoaren harrobi garrantzitsuenak ziren (Sviatoslav Richter, Anton eta Athur Rubinstein, Vladimir Sofronitsky, Ashkenazy, Heinrich Neuhaus, Dimitri Bashkirov, etab.), baina azken hamarkadetan, imajinatzen dut ‘globalizazioa’ dela eta, han eta hemen agertu dira berebiziko talentuak. Agian Japonia, Txina eta Korea izan dira haztegi nagusiak. Halere, esango nuke urte hauetan Errusia eta orokorrean Sobietar Batasunetik sortutako estatuetan talentu distiratsuen hazkunde berezia bizi izan dutela. Oso gazteak, oso talentudunak, nortasun handikoak, hor ditugu Yuliana Avdeeva, Khatia Buniatishvili georgiarra, edo gure artean Gasteizen izandako Daniil Trifonov fenomenoa. 24 urterekin, Trifonov-ek dauka ‘je ne sais quoi’ hori, zaila definitzeko baina segituan identifikatzen dena. Entzuten duzu eta, nahiz eta mila aldiz entzunda izan pieza hori, berak ukitu desberdin eta imajinatiboa ematen dio.
Kontzertu handien zikloari hasiera emateko, bere hamargarren urteurrenean, Philharmonia Orchestra of London izan dugu, Clemens Schuldt zuzendari gaztearen batutapean, eta, esan bezala, Trifonov bakarlari izanik. Osagai hauekin, jakin-min handia zegoen, kontuan hartuta egitarau eder eta mamitsua eskaintzen zutela. Ez ziguten huts egin.
Beethovenen “Koriolano” oberturarekin nahikoa izan genuen jakiteko kalitate izugarrizko orkestra baten aurrean geundela, eta zuzendariak abilezia ikaragarria zuela handik ateratzeko mila ehundura, adierazkortasun noblea eta soinu eder-ederra (kontuan hartu Principal antzokiaren akustika ez dela onena). Baina Chopinen “Piano eta orkestrarako 2. Kontzertua” iritsi zenean orkestra bigarren plano batean geratu zen, gure arreta guztia Daniil Trifonov-ek harrapatu baitzuen. Pultsazio delikatua du, oso, perfektua, ñabardura anitzak agertzen dira bere musikaltasunean, eta esango nuke musikarekin ‘nobela’ bat egiten duela. Benetan kontatzen dizu zerbait, eta hori ez da ohikoa. Zeresan handia emango du pianista honek, ziur nago. Bis bezala, Debussy-ren ‘Estampes’-etik jo zuen pieza bat, mundiala.
Saioaren bigarren zatian, Beethovenen “3. Sinfonía ‘Heroika’” interpretatu zuten, adoretsua, koloretsua, alaitasunez. Benetan gustagarria. Propina bat eskaini zuten londondarrek: Sibelius-en “Bals tristea”. Delicatessen hutsa.