argia.eus
INPRIMATU
Don Pasquale garaikidea pizza artean
Montserrat Auzmendi del Solar 2024ko azaroaren 07a

Donizettiren Don Pasquale opera
Taldeak: EOS eta Bilboko Operako Abesbatza.
Bakarlariak: S. Orfila, M.J. Moreno, F. Demuro, D. Del Castillo, P.M. Sánchez.
Eszena-zuzendaria: Emiliano Suárez.
Eszenografia: Alfons Flores.
Lekua: Euskalduna Jauregia.
Data: Urriaren 19a.

------------------------------------------------------

OLBEren denboraldiari hasiera emateko, opera buffa-ren titulurik onenetakoa eta, zalantzarik gabe, Donizettiren operarik onenetakoa, Don Pasquale, aukeratu dute. Hori bai, bertsio eguneratu batean. Egungo publikoa operara hurbiltzeko ezinbestekoak diruditen bertsio horietako bat. Eta emaitza ona izan da, egia esan.

Istorioa, jatorriz XIX. mendearen erdialdean Erroman gertatzen dena, bertsio honetan XXI. mendean gertatzen da, Don Pasqualeren jabetzako pizzeria batean. Hortik aurrera, pertsonaia guztiek jatorrizkoaren dimentsio erabat desberdina dute. Emiliano Suarez eszena zuzendariak antzezlanari modernotasun ukitu bat ematea erabaki du. Eta guztiz errespetagarria da, guztientzako gustuak daude, baina, agian, jatorrizko testuarekiko fideltasuna gorde beharreko balioa izan beharko litzateke.

Hala ere, esan dudan bezala, ez da bertsio zentzugabea izan. Aitzitik, eszenaratze koherentea eta dotorea izan da, eta publikoari gustatu zaio.

Bestalde, eszenografia, pizzeria gordetzen zuen pizza-kaxa handi bat, oso ondo girotua, sinplea eta eraginkorra da. Pizzeriari bira eman diotenean, beste dekoratu batzuk agertu dira. Ondo pentsatuta.

Baina garrantzitsuena aztertu behar dugu: estreinaldi honetan eskainitako kalitate musikala. Zalantzarik gabe, bikainak izan dira Francesco Demuroren aktuazioa, Ernestoren paperean, eta María José Morenorena, Norinaren rolean.

Francesco Demuro tenore berezi gisa aritu da, tenore lirikoaren tesiturarekin, bolumen handiegirik gabea, baina tinbre ederra duena. Tenore delikatua dela esango nuke, agudo dirdiratsuak eta fraseatze polita dituena.

Maria Jose Morenori dagokionez, gaueko benetako erregina izan da. Era berean, fraseatze egokia erakutsi du, baita tinbre zoragarria eta paperaren domeinua ere bai. Aktore gisa ere, bere interpretazioa bikaina izan da.

Bestalde, Simon Orfila baxu-baritonoa Don Pasqualeren paperean, eta Damian del Castillo baritonoa Malatestaren rolean, oso eraginkorrak izan dira, oso sinesgarriak.

Aipamen berezia merezi du Pedro Mari Sánchez aktoreak, paper bikoitza egin baitu: notarioa eta pizzeriako sukaldeburua. Aktore bezala, bikaina. Abeslari gisa, bere zeregina bete du, besterik gabe.

Bilboko Operako Abesbatza eta Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Sesto Quatriniren gidaritzapean, orekatuta eta finduta egon dira uneoro.