AHT: lotsak eta erantzukizunak

  • Eusko Jaurlaritzak, bost hilabete lehenago gonbidatu bazuten ere, ez zuen AHTri buruzko mahai-inguru batean egon nahi izan. Deseroso eta lotsatuta ote dago halako diru xahutzearen aurrean?

Juan Mari Arregi
2017ko uztailaren 09a

Gobernu orok herritar guztien alde egin behar du, ez soilik aukeratu duten horien alde. Jendarte horretan sorturiko arazoak eztabaidatu egin beharko lirateke inongo erabakirik hartu aurretik. Baina EAEko gobernuak ez dirudi horretarako asmorik duenik, alderantziz, jendarteko zati txiki baten zerbitzura jarri dela ematen du. AHTrekin dugun arazo larriaz ari naiz, zergadunaren milaka milioi euro erabiltzen ari baitira bere etorkizuna oraindik ezezaguna zaigun arren. Behin eta berriz aldatu dute AHT martxan jartzeko eguna, eta behin eta berriz hautsi dute hitzemandakoa.

Joan den astean Eusko Jaurlaritzak, bost hilabete lehenago gonbidatu bazuten ere, ez zuen AHTri buruzko mahai-inguru batean egon nahi izan. Katedradun, ingeniari eta sindikalistek hartu zuten parte. Nolako lotsa behar duen izan administrazio horrek, Euskal Y-aren aldeko jarrera defendatu nahi ez izateko… Deseroso eta lotsatuta ote dago halako diru xahutzearen aurrean? Obrek segitzeko eta trena martxan jartzeko eguna behin eta berriz atzeratzen ari delako agian? Beldurra al dio beste mota batzuetako iritziei aurre egiteari, jakinik 52 milioi euro gehiago beharko direla 11 tuneletan sorturiko arazoak konpontzeko? Ez al ditu entzun nahi proiektu milioidun hau zementuaren lobbyaren eta ingeniaritzen zerbitzura besterik ez dagoela diotenen arrazoi ekonomiko eta teknikoak?  

Lotsagabekeria bat da, murrizketa sozialak hain handiak diren garaiotan Eusko Jaurlaritzak gure diru publikoa erabiltzen segitzea azpiegitura antisozial, antiekonomiko eta ingurumenaren kontrako honetan gastatzeko. Eta gainera, iritzi publikoaren aurrean ez du aurpegirik eman nahi bere jarrera justifikatzeko. Lotsa eta erantzukizun gehiegi dira horiek ezkutatu ahal izateko.

 


Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
AHT eraikitzeko diruaren %30 Espainiako hiru multinazionalek bereganatu dute

Euskal Y delakoaren esleipenetan Isolux-Corsan, Acciona eta ACS konpainia espainiarrak dira gehien jaso dutenak. Euskal jatorriko enpresak atzealdeko bagoietan geratu dira.


2017-11-07 | Martin Zelaia
4.000 milioi baino gehiago, hauteskundeengatik bakarrik?

Testu honekin Sustrai Erakuntza Fundazioak hausnarketa bat egin eta larunbat honetan eginen den manifestazioan parte hartzera bultzatu nahi du. Manifestazioa Iruñeko Gaztelu Plazan hasiko da arratsaldeko 17:00etan, eta Sí al Tren, No al TAV, Herriak erabaki leloa dauka.


2017-11-06 | ARGIA
Tren sozialaren aldeko bizikleta martxa egin zen Iruņean larunbatean

Abiadura Handiko Trenaren aurka eta Tren sozialaren aldeko bizikleta martxa egin zen Iruñean larunbat eguerdian. Martxan zehar, "tren jasangarri, herrikoi eta demokratikoaren alde" egin zuten.


2017-10-31 | ARGIA
AHT gelditzeko eskatu diote Bilbon Iņigo de la Serna ministroari

AHT Gelditu elkarlanak deiturik, herritar multzo batek tren lasterraren obrak gelditzeko eskatu dio Iñigo de la Serna Espainiako ministroari Bilbon. Ministroak parte hartu behar zuen Correo hedabide korporazioak eta BBVA bankuak antolatutako forum batean.


Tren sozialaren alde eta AHTren aurka manifestazioa eginen dute Iruņean

Nafarroak behar duen tren ereduari buruzko eztabaida sozial eta parte hartzailea abiatzea premiazkoa ikusten dute. Hori dela eta,azaroaren 11n, 17:00etan Gazteluko Plazatik abiatuko da manifestazioa.


Gipuzkoako obra nagusiak "geldituko" dituela ohartarazi du ELAk, prekarietatearekin amaitzen ez bada

Eraikuntzaren arloan, Gipuzkoan egoera jasanezina bizi dutela azaldu du sindikatuak, AHT, erraustegia, Anoeta eta beste obra askotan azpikontratazioa eta prekarietatea nagusi direlako. Mobilizazioak azkartuko dituztela iragarri dute.


"AHT modu paregabea da diru publikoa esku pribatuetara abiada handian pasatzeko"

Alfontso Gartziandia naiz, 45 urte ditut eta Aratzurin bizi naiz. Urteak daramatzat AHT Abiadura Handiko Trenaren kontra borrokatzen. Proiektu hori zentzu askotan da kaltegarria eta, nire ustez, ez dago nondik eutsi. AHTren kontrako mugimendua hoztu egin da Nafarroan, eta berpizteko asmoz, berriki Tren Sozialaren aldeko eta AHTren kontrako Iruñerriko plataforma sortu dugu Oltza Zendea, Itza, Egillor eta Orkoiengo hainbat bizilagunek.


2017-10-19 | ARGIA
Gipuzkoako obra nagusiak "geldituko" dituela ohartarazi du ELAk, prekarietatearekin amaitzen ez bada

Eraikuntzaren arloan, Gipuzkoan egoera jasanezina bizi dutela azaldu du sindikatuak, AHT, erraustegia, Anoeta eta beste obra askotan azpikontratazioa eta prekarietatea nagusi direlako. Mobilizazioak azkartuko dituztela iragarri dute.


Parisera gaueko trenean joan nahi dut berriro, AHT okerrago datorkit

Trenbide sarearen heriotza programatuari aurre egiten saiatzen diren taldeen artean, badira bidaiatzeko sistema ustez zaharkituaren biziberritzea aldarrikatzen dutenak. Gaueko trenak etorkizuna duela uste dute erabiltzaile, sindikalista eta ekologistaz osatutako taldeok. Frantzian bezala Espainian AHT, autobus eta hegazkinen ohoretan hiltzera kondenatu dituzten gaueko trenak, Finlandia, Suedia edo Austrian babestu egiten dituzte, azpiegitura eta zerbitzu berriz hornituz.


2017-10-09 | Miren Osa Galdona
AHTaren aurka eta tren sozialaren alde atera dira kalera Tafallan

Herritar guztientzat izango litzatekeen garraio jasangarri, herritar eta demokratiko baten alde atera dira herritarrak kalera Tafallan, joan den larunbatean. “Ezin dugu trena galdu” lelopean, AHTk Nafarroako trenbide saretik kanpo utziko lituzkeela ohartarazi du Tren-Erdi Aldea Trenaren Aldeko plataformako bozeramaileak. 


ASTEKARIA
Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude