Hainbestekoa da haren idazkiei darien baikortasuna, Didier van Cauwelaert “gauzak gaizki badoaz, okerrago joan daitezke” dioen esaerari kontra egiteko jaioa dela baitirudi.
Letren arloan ia denetarik egina da Van Cauwelaert nizarra: eleberriak, antzerki-lanak, zinema-gidoiak... arrakasta handiz eginak ere.
Nik dakidala euskaratu zaion lehen eleberri honetan (L’éducation d’une fée, 2000), aipatutako bide beretik jo du egileak: Nicolas Rockel jostailu asmatzaileak bere bizitzako emakumea (eta semea) ezagutu ditu, halabeharrez, Air Franceko autobus batean; elkarrekin urte batzuk eman ondoren, baina, Ingrid emazteak utzi egingo duela esaten dio, zergatik eta “maite duelako”. Nicolas krisi sakonean sartzen da, gertatutakoa ulertu nahian, eta hipermerkatu batean ezagututako kutxazain batengana joaten hasten da, bertan erositako edozeren aitzakiarekin. Neska hori, César, Irakeko kurdua da, bere tesia amaitzera Parisera joana. Iraken aurkako blokeoak, ordea, César-ek Sorbonan egindako eskabidea geldiarazi du, eta gauzak okertuz gero, paperik gabe geratuko da. Horixe da, Raoul zortzi bat urteko umearen bitartez, hada edo maitagarria izateko prestakuntza jasoko duena –eleberriko tarte txikiegia hartzen duena, aukeran–.
Narratzaile zereginak Nicolasi eta César-i dagozkie, txandaka, eta bi piezako puzzle sinple hori arazorik gabe ahokatuko du irakurleak. Bertan gurutzatuko dira “zauritutako” bi pertsonaiaren sentipenak, ederki azalduak, Raoul umearen xalotasunarekin batera.
Eleberria, esan bezala, baikortasunaren errebindikazioa da, eta atxikimendu unibertsala jasotzeko “benetako gertakizunetan oinarritua” delako leloa bakarrik falta zaio: Nicolas eta Ingriden arteko maitasuna perfektua da; Raoul ume perfektua da, Nicolas aitaorde perfektua den gisa berean. Nicolas eta Ingriden arteko krisia konponduko da, César-en arazoak ere konponduko dira, eta Raoul pozik geratuko da bere sineskerietan. Irakurketa amaitu ondoko irribarrea zineman Mamma Mia! ikusi dutenek erakutsitakoaren neurrikoa izango da.
Hada baten heziketa ez da berez gazteentzako eleberria, baina hainbat best seller-ekin gertatzen den bezala, iragazki serio samar bat gainditzeko zailtasunak dituenez, Perzebal bezalako gazteentzako bilduma batean sartu dute, young adults direlakoei zuzenduz. Edonola ere, esan bezala, neguari aurre egiteko irakurgai duina da.