Prozesuak aurrera jarraitzen badu, litekeena da euskal garraiolarien HIRU sindikatua irailean bertan bilakatzea Euskal Herri osoko garraiolari autonomoen sindikatu. Nolanahi ere, litekeena da, halaber, Sintrabik, Bizkaiko garraiolari autonomoen sindikatuak, zeinek baitio sektore horretan berak duela ordezkari gehien Bizkaian, bere kabuz funtzionatzen segitzea. Horrela gertatuko balitz eta oraingo afiliazioari eutsiko balio, HIRUren ordezkaritza aski murritza izango litzateke Bizkaian.
Ondoko bi alderdi hauetan funtsatzen dute Euskal Herriko sindikatu konfederatu baten beharra: munduaren globalizazioa eta merkantzien mobilitate handiagoa ekarriko duten merkatuek determinatuko duten garraioaren hazkundea. Eta, nola Euskal Herria garraioko ardatz estrategiko baten barruan baitago, asmatu egin behar da egoera aprobetxatzen.
Ez da bart gaueko kontua HIRUren Euskal Herriko garraiolari autonomoen sindikatu bihurtzeko nahia, duela urte batzuk hasi baitzen gerora hainbat eratako trabak izan dituen prozesua. Behaztopak behaztopa, 2000. urtearen amaieran konprometitu ziren arduradunak egitasmoa behin betikoz gauzatzera. Azken hilabete hauetan, estatutuen zirriborro bat aztertzen aritu dira, eta, oraindik ere, gaia eztabaidatzen eta proposamenak osatzen dihardute. Araban eta Gipuzkoan, joan den ekainean jo zuten ontzat estatutuen zirriborroa. Bizkaian, Ipar Euskal Herrian eta Nafarroan, aldiz, erabakirik hartu gabe zeuden garai horretan.
Estatutuen zirriborroan jaso dutenaren arabera, Euskal Herri osoko garraiolari autonomoen sindikatu bilakatuko da HIRU sindikatua, eta, izatez, "demokratikoa, parte-hartzailea, aurrerakoia, solidarioa eta euskaltzalea" izan nahi du. Ideologiaren edo printzipioen atalean, lan harremanetako euskal esparrua eta Euskal Herriaren autodeterminazio eskubidea ageri dira, besteak beste. Dokumentu bereko datuekin segituz, erakunde konfederatu berriak helburu hau izango du Euskal Herri osoan: "garraiolari autonomoen batasuna finkatzea eta indartzea eta ororen artean, behingoz, behar dugun eta hain luze desiratu dugun etxea eraikitzen bukatzea".
HIRU sindikatuak Euskal Herriko garraiolari autonomoen sindikatu bilakatuz egin nahi duen aldaketa kopernikanoa bada ere, eragozpen handiak izango ditu Bizkaiko garraiolari autonomoen ordezkaritza bereganatzeko, zeren, egungo egunean, Sintrabi baita sektoreko sindikatu nagusia. 1991. urtean, EAEko garraiolari autonomoen hiru sindikatuek -Sintrabik, Sintragik eta Sintrarabak- HIRU Federazioa abian jartzea deliberatu zuten. Bizkaiko sindikatuak jokatu izan du uzkurren, hiru sindikatuen batasunaren kontuan. 1999an, liskar gogorrak gertatu ziren Sintrabin. Orduko hartatik, beste zuzendaritza baten osatzea, Egasen sorrera eta Jon Mikel Abellanal lider nagusiaren kaleratzea segitu ziren. HIRU federazioak, berriz, 2002ko apirilean erabaki zuen Sintrabi kanporatzea.
Sintrabik, ordea, aurrera egiteko asmoa du. Horrela gertatzen bada, HIRU sindikatuari Bizkaiko garraio autonomoaren ordezkaritza bereganatzea kostatuko zaio, zeren, aldaketa handirik ezean, Sintrabik dauka sektorean afiliatu gehien. Bizkaiko sindikatu horren arabera, Bizkaian berek daukate sektoreko ordezkaritza, 2.000 afiliatu inguru baitituzte guztira