argia.eus
INPRIMATU
"Gure eskakizuna orain arteko ordu lektibo berberak izatea da"
1985eko ekainaren 23a
HABEko langileen batzordekoei elkarrizketa egiten ari diren gose greba dela eta
HABEren irakasleak greban
"Gure eskakizuna orain arteko ordu lektibo berberak izatea da"
Greban daude HABEn hilaren hamarrean hasita. Irakasleak eta idazkari batzuk ere bai. HABEk dauzkan lau euskaltegietako langileak dira greban sartu direnak. Asmoa: orain arteko lan baldintza berberak mantentzea. Ordu-lektibo gehiagorik ez izatea. Donostiako Easo kaleko euskaltegian egon gara gu langileen batzordekoekin.
A.– Greba honen aurretik izan zenituzten istilu batzuk udazkenean eta aurreakordio bat zinatu zenuten HABEren zuzendaritzarekin. Nola izan zen hori?
H.–Urriaren batean, zenbait gorabeheraren ondoren, aurreakordio bat sinatzera heldu ginen komitea eta zuzendaritza. Gure asmoa beti izan da irakaskuntza publikoarekin parekatzea. Gure erreibindikazioak hortik zihoazen. Esatebatera, sei ordutako lan-eguna, irakaskuntzan izaten direneko beste opor, erreziklajea, ordu-lektiboak beste prestatze ordu.
A.–Zer zioten beraiek?
H.– Beraiek errekonozitzen zuten hezkuntzaren esparru bat ginela, akademia bat nolabait. Lan orduei buruz astean 35 ordu egingo zirela. Horretan geratu ginen. 35 ordu astean jornada jarraituan.
A.–Zazpi ordu egunean beraz...
H.–Sei ordutako lan-eguna eskatzen genuen guk baina ez genuen hori lortu. Azkenean geratu ziren 1700 ordu urtean. Horiek 40 ordu ematen dizkitek astean, baina desglosatu egin behar dituk. 1500 euskaltegian egitekoak dira eta besteak osagarrizkoak. Hortik ateratzen da gaur egun lantokian 35 ordu egon beharra.
A.- Horietatik zenbat geratu ziren eskola-ordu edo ordu-lektibo bezala?
H.–Ordu lektiboen kopurua azken hiru ikasturte hauetako berbera izango zela geratu ginen. Horien azterketa eta kuantifikazioa Batzorde Mixto parekide baten esku geratuko zela zioen aurreakordioak. Gaur egun ordea horretantxe dago arazoa.
A.– Beste puntuetako bat oporrena zenuten ezta?
H.– Irakaskuntzan bezala bai Gabonetan eta bai Aste Santuan oporrak egiteko tratua geratu zen. Horretaz aparte Abuztua ere jai legezkoa denez. Guk uztailaren bigarren hamabostaldia ere opor bezala jartzea nahi genuen baina ez zen onartu.
A.- Soldatari buruz?
H.–Euskal Administrazioko Erdi Mailako Teknikariari dagozkion maila eta soldatari egokitu gintzaizkion HABEko irakasleak.
A.–Zenbat da hori?
H.– Milioia eta bostehun mila urtean. Brutoan. Hilean laurogeita hamabi bat mila pezeta.
A.–Beraz aurreakordio hori sinatu eta...
H.–Urriaren batean hori sinatu, hurrengo egunean lanean hasi eta lan-hitzarmena betetzen joango ginela. Horretan geratu ginen. Batzorde Parkide hori izendatu genuen ordu lektiboak aztertzeko eta kuantifkatzeko. Beste zenbait gai ere hitzegin behar ziren eta bi bilera izan ditugu zuzendaritzakoekin.
Batzorde Parekide horrek ere beste bi bilera egin ditu. Lehenengoan dato bilketa bat egitekotan geratu ziren. Biparrenera komiteak prestatutako datuak eraman ziren. Zuzendaritzaren aldetik joandakoek ontzat eman zituzten datu horiek baina ez "nahiko"tzat. Beraiek beste filosofia bat proposatzen zuten ordu horiek kuantifikatzeko. Alde batetik esaten zuten baietz, azken hiru urte hauetan emandako ordu lektiboak zirela, baina bestetik aztertu beharra zegoela ea zergatik eman ziren ordu horiek.
A.–Zertan bukatu zen hori?
H.– Hortik akta bat atera zen. Akta horretan bakarrik esaten zen Batzorde Parekide horren lana amaituta zegoela eta konforme zeudela komitekoak aurkeztutako kuantifikazioarekin baina ez filosofiarekin. Horrek ez zuen ezer esaten. Ez guri ez zuzendaritzari ez zion balio.
Orduan, eskutitz baten bidez, berarekin hitzegiteko gogoa geneukala esan genion Txabarriri. Batzorde Parekidea horretara iritsi zenez negoziatu behar genuela zuzendaritzak eta komiteak.
Bilera bat eskatu genion maiatzaren lauerako eta hara joan ginen egun horretan. Txabarrik esan zigun eskutitz bat zuzendu zigula eta ez zekiela zergatik ez zitzaigun iritsi, baina berehala bidaliko zigula beste bat. Iritsi zen eskutitza eta hor jartzen zuena zen Batzorde Zuzendaritzara txosten bat eraman zuela han onartzeko eta onartu zutela, eta Batzorde Zuzendaritzaren erabakia zela astean gutxienez 22 ordu lektibo izan behar genituela, eta gehienez 25.
Horren ondorioz grebara joatea erabaki genuen. Greba legala izateko eskaera egin genuen eta greban hasi baino hiruzpalau egun aurretik berarekin bildu ginen ea arazoa konpontzerik bazegoen ikusteko. Galdera bakar bat egiten genion. Zera zen: ea orain arte bezala jarraituko genuen euskaltegietan. Bere erantzuna ezezkoa izan zen.
Zereginik ez zegoela ikusirik greban hasi ginen hilaren hamarrean.
A.–Orain arte bezala segitze horrek zer esan nahi du?
H.–Orain arte eman ditugun ordu lektibo berak ematen jarraitzea. Ez gehiago eta ez gutxiago.
A.–Zenbat ordu dira horiek?
H.– Orain arte bi baremo erabili dira euskaltegietan. Bata 18,75 ordutakoa eta bestea 16,66koa. Gure aldetik gainera ez dugu eskatzen baremorik bajuena baizik eta orain arte eman den altuena.
A.–Hori da justu justu greba honen arrazoirik nagusiena...
H.– Hori eta ea behingoz lan-hitzarmena sinatzen den. Baina guk defendatzen dugun punturik nagusiena horixe da: ordu lektibo berberak izatea.
A.–Zuzendaritzaren aldetik ze erantzun jaso duzue?
H.–Orain arte, eta prentsaren bidez, egunkarietan zabaldu zen Batzorde Zuzendaritzak erabaki zuela grebara jotzen bagenuen mehatxatzea. Hor bertan esaten zen guk eskatzen genuena onartzen bazuten HABEn ez dauden euskaltegiekiko daukagun desoreka handiagotu egingo zela. Eta hau ez da horrela. Guk eskatzen duguna da orain arte bezala jarraitzea. Desorekak eta desberdintasunak baldin badaude lehendik dauden berberak dira.
A.–Nolako izan da grebaren erantzuna?
H.– HABEk dauzkan lau euskaltegietako irakasle guziak gaude greban. Bestalde zenbait idazkari eta bulegotako batzuk ere sartu dira greban. Oihartzun dexentekoa uste dugu jaso duela komunikabideetan eta arazoa zabaldu da.
A.–Ikasleen aldetik nolako harrera jaso duzue?
H.– Ona. Bi komunikatu atera dituzte beraiek eta astean bitan edo hirutan etortzen dira greba nola doan ikusteko.
T. MANTEROLA
32-33


GaiezHizkuntzaEuskaraAlfabetatzeHABE
GaiezHizkuntzaEuskaraMobilizazio
EgileezMANTEROLA1Hizkuntza