'Pokémon-Go'-ren sekretua: ongi hautatutako geralekuak

  • 75 milioi pertsonak dute dagoeneko Pokémon-Go jokoa beren mugikorretan eta egun Whatsapp baino denbora luzeagoz erabiltzen du jendeak. Gorantz ari da gainera. Baina jokoko Pokéballs-ak eta sariak dauden tokiak ez dira halabeharrezkoak eta hala azaldu dio Financial Times-i John Hake Niantic Labs-ko zuzendariak.

     


2016ko abuztuaren 02an - 12:26

Pokémon-Go-k jokalariaren kokalekua erabiltzen du haren inguruan Pokémon-ak azaleratzeko, harrapa ditzan. Leku hauek sarritan egunerokotasuneko txokoak izaten dira, eta beste batzuetan leku ospetsuak. Horiek guztiak datu base batean daude eta Niantic Labs enpresak kudeatzen ditu.

Pokémon-Go-rako Ingress jokoan ospetsu ziren tokiak erabiltzen ditu Nintendok. Eldiario.es-ek argitaratu duenez, John Hake Niantic Labs-ko zuzendarietako batek Financial Times-i azaldu zion “aplikazioko ordainketez gain, badago gure negozio ereduan bigarren osagarri bat; jokoan egoteko ordaintzen diguten babesleak”.

New Yorkeko pizzeria bateko jabeak azaldu zuen jatetxea jokoko geltoki bihurtu denetik %75 igo direla diru-sarrerak. McDonalds jada Nintendorekin negoziatzen ari da Japonian, dituen 3.000 jatetxeak jokoan sar ditzan.

Ingress jokoa, abiapuntua

Pokémon-Go jokoa ez da Nintendo enpresarena soilik, askok uste bezala. Herenaren jabea da Nintendo. Enpresaren gainontzeko %66a Pokémon Company International eta Niantic Labs enpresaren artean banatzen da.

2015eko urrira arte Google enpresarena zen Niantic Labs. 2010ean sortu zen eta bi urte beranduago plazaratu zuen Ingress jokoa: errealitate areagotua erabiltzen zuen. Mapan identifikatutako leku ugarirekin datu base bat egin zuten Nantic Labs-eko ingeniariek eta erabiltzaileek ere aukera izan zuten txoko gustukoenak bertan txertatzeko –bost milioi kokaleku izan ziren–.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Bideojokoak
Nola erabiltzen dituzte gazteek bideo-jokoak, sare sozialak eta joko plataformak?

11-16 urte bitarteko gazteen %23ak dio etxean ez dietela inongo kontrolik ez araurik ezartzen, mugikorraren, bideo-jokoen edo bestelako teknologiaren erabilerari lotuta. Nafarroako Ikastolen Elkarteak egindako ikerketaren emaitzetako bat da: “Gazteak digitalki hezten ari... [+]


2024-01-24 | David Lindemann
Jaso burua, baita ukabila ere

Oso ona iruditzen zait Soraluzeko “Jaso burua” ekimena, ezinbesteko kontzientziazioa bultzatzen baitu. Lehen Hezkuntzako umeen gurasoontzako hitzaldian izan nintzen joan den astean. Seme nagusia LHn zegoela, pantailen (eta pantailen edukien) erabileraren inguruko... [+]


2024-01-19 | Sustatu
Euskarazko 2023ko joko onenak: KlaustroFobia eta Tunic

Game Erauntsiak, 2022ko jokoekin egin zuen bezala, 2023ko bideojoko onena aukeratzeko bozketa jarri zuen martxan Gabonetan, eta joan den astean jakinarazi zituzten emaitzak. Baldur’s Gate izendatu dute urteko joko onena zaletuek, baina guri gehiago interesatuko zaizkigu [+]


2023-11-03 | Jon Torner Zabala
Euskal Game Jam: 48 ordu bideojokoak euskaraz sortzeko

Euskal Game Jam ekimenaren helburua da bi egunez bideojoko sortzaile euskaldun hasiberriak zein profesionalak biltzea, "euren abileziak agerian jarri eta harremanak sortzeko", Zomorro Studio, Game Erauntsia eta EHU eragile antolatzaileek azaldu dutenez. Azaroaren 17tik... [+]


8 urteko haurren herenak smartphone propioa dauka

Lehen eta Bigarren hezkuntzako ikasleek duten pantaila kontsumo, ohitura eta praktikak aztertuta, "gure ustez, familiek ez dakite nerabeek zer egiten duten mundu digitalean", diote macsonrisas-eko hezitzaile digitalek. Hego Euskal Herriko ikasleekin joan den... [+]


Eguneraketa berriak daude