Nafarroako Gobernuak Kantauri-Mediterraneoko korridorean nahi du AHTa

  • Manu Aierdi Garapen Ekonomikoko presidenteordearen proiektua babestuko du Barkosek. ADIFek zor dituen 45 milioiak berreskuratzeko, auzi-errekurtsoa jarri dezake Nafarroako Gobernuak.


2016ko irailaren 21an - 10:57
Abiadura Handiko Trena Mediterraneo-Kantauriko korredorean ikusi asmo du Uxue Barkos Nafarroako presidenteak.

Espainiako Estatuaren konpetentzia izaki “ezer aurreratzea zail ikusten” duen arren, Nafarroako AHT sarea Kantauri-Menditerraneo korridorearen zati izatea nahia du Uxue Barkos Nafarroako presidenteak, euskal Y-arekin lotura izateaz gain. AHTa ezartzeko proiektuaren egungo egoeraren berri izateko batzordera deitu du PSNk, eta han egin ditu adierazpenok.

Hasiera batean Nafarroan 200 kilometroko sarea egitea aurreikusten bazen ere, azkenean Iruñea eta Castejon arteko 70 kilometroko zatia soilik sartu zuten proiektuan. Alabaina, hura ere egin gabe dago, Barkosek adierazi duenez: “Castejon eta Iruñearen artean ez dago ezer”. Presidentearen arabera, 2013an PPren Espainiako eta UPNren Nafarroako Gobernuek geldiarazi zituzten lanak, eta bere horretan diraute hiru urte geroago.

Barkosek azaldu duenez, “Nafarroak lanen kostuei aurre egitea ezinezkoa da”, eta ADIFek ez du diru gehiago jarri nahi. Hala, “proiektua egungo behar eta erronketara” egokitzeko asmoa adierazi du. Bide horretan, zehaztu du Manu Aierdi Garapen Ekonomikoko presidenteordearen proiektua babestuko duela: salgaiak eta bidaiariak nahasten ditu proiektuak. EH Bilduko Adolfo Araizek aurreratu du ezezkoa emango diola “dirua xahutzen duen trenari”.

Adifi kontu eske

AHTaren hasierako proiektua egiteko 80 milioi euro aurreratu zituen Nafarroako Gobernuak, eta 45 itzultzeko ditu Adifek. Hala, falta zaizkion milioiak berreskuratzeko asmoa agertu du Barkosek, eta adierazi du ez duela baztertzen administrazioarekiko auzi-errekurtso bat zabaltzeko aukera.

Espainiako Gobernuak txosten juridiko batzuei egozten die ordainketaren atzerapena, baina Barkosek ez du ontzat eman Madrilen azalpena: “Lehen zatia ordaintzeko arazorik ez zuten izan”. Hala, zehaztu du ekainaren 30ean Obra Publikoen eta Garraioaren zuzendari publikoak dirua itzultzeko exijitu zuela. Gauza bera eskatu du EH Bilduk ere: “Adif eta Espainiako Gobernua Nafarroari lapurretan ari zaizkio. Zor dizkiguten 45 milioi euroak itzultzea nahi dugu”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: "Trena benetako garraiobide bihurtu dadin"

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Julio Villanueva (AHT Gelditu)
"Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da"

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik "urtetxo" batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


Eguneraketa berriak daude