Nafarroako Gobernuak Kantauri-Mediterraneoko korridorean nahi du AHTa

  • Manu Aierdi Garapen Ekonomikoko presidenteordearen proiektua babestuko du Barkosek. ADIFek zor dituen 45 milioiak berreskuratzeko, auzi-errekurtsoa jarri dezake Nafarroako Gobernuak.

Jon Ander De la Hoz Arregi @delarregi
2016ko irailaren 21a
Abiadura Handiko Trena Mediterraneo-Kantauriko korredorean ikusi asmo du Uxue Barkos Nafarroako presidenteak.

Espainiako Estatuaren konpetentzia izaki “ezer aurreratzea zail ikusten” duen arren, Nafarroako AHT sarea Kantauri-Menditerraneo korridorearen zati izatea nahia du Uxue Barkos Nafarroako presidenteak, euskal Y-arekin lotura izateaz gain. AHTa ezartzeko proiektuaren egungo egoeraren berri izateko batzordera deitu du PSNk, eta han egin ditu adierazpenok.

Hasiera batean Nafarroan 200 kilometroko sarea egitea aurreikusten bazen ere, azkenean Iruñea eta Castejon arteko 70 kilometroko zatia soilik sartu zuten proiektuan. Alabaina, hura ere egin gabe dago, Barkosek adierazi duenez: “Castejon eta Iruñearen artean ez dago ezer”. Presidentearen arabera, 2013an PPren Espainiako eta UPNren Nafarroako Gobernuek geldiarazi zituzten lanak, eta bere horretan diraute hiru urte geroago.

Barkosek azaldu duenez, “Nafarroak lanen kostuei aurre egitea ezinezkoa da”, eta ADIFek ez du diru gehiago jarri nahi. Hala, “proiektua egungo behar eta erronketara” egokitzeko asmoa adierazi du. Bide horretan, zehaztu du Manu Aierdi Garapen Ekonomikoko presidenteordearen proiektua babestuko duela: salgaiak eta bidaiariak nahasten ditu proiektuak. EH Bilduko Adolfo Araizek aurreratu du ezezkoa emango diola “dirua xahutzen duen trenari”.

Adifi kontu eske

AHTaren hasierako proiektua egiteko 80 milioi euro aurreratu zituen Nafarroako Gobernuak, eta 45 itzultzeko ditu Adifek. Hala, falta zaizkion milioiak berreskuratzeko asmoa agertu du Barkosek, eta adierazi du ez duela baztertzen administrazioarekiko auzi-errekurtso bat zabaltzeko aukera.

Espainiako Gobernuak txosten juridiko batzuei egozten die ordainketaren atzerapena, baina Barkosek ez du ontzat eman Madrilen azalpena: “Lehen zatia ordaintzeko arazorik ez zuten izan”. Hala, zehaztu du ekainaren 30ean Obra Publikoen eta Garraioaren zuzendari publikoak dirua itzultzeko exijitu zuela. Gauza bera eskatu du EH Bilduk ere: “Adif eta Espainiako Gobernua Nafarroari lapurretan ari zaizkio. Zor dizkiguten 45 milioi euroak itzultzea nahi dugu”.

Kanal hauetan artxibatua: Abiadura Handiko Trena  |  Nafarroa

Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
2017-12-12 | ARGIA
'Zuloan' liburuaren aurkezpena gaur Donostiako Kaxilda liburudendan

Urko Apaolaza Avila ARGIAko kazetariak idatzitako eta Manu Robles-Arangiz fundazioarekin elkarlanean ondutako Zuloan: Bidaia bat AHT eta lan-esplotazioan barrena liburua aurkeztuko du gaur egileak, Donostiako Kaxilda liburudendan, 19:00etatik arrera. Unai Oñederra, Manu Robles-Arangizeko kidea izango da Apaolazarekin batera.

 


2017-12-10 | Xabier Letona
Eliteak lotu, herriak banandu

Azken 25 urteetan, Txinaren ostean Espainiako Estatuan eraiki dira abiadura handiko trenbide kilometro gehien munduan. Baina azken urteetako ikerketa gehienen esanetan, bai finantzen ikuspegitik bai begirada sozialarekin aztertuta, tren lasterra ez da errentagarria. Nafarroan, ordea, tren lasterra egin nahi dute Espainiako eta Nafarroako gobernuek. Ikus dezagun proiektua zertan den.


2017-12-04 | Xabier Letona
Abiadura Handiko Mamua

Azken 25 urteetan, Txinaren ostean Espainiako Estatuan eraiki dira abiadura handiko trenbide kilometro gehien munduan. Baina azken urteetako ikerketa gehienen esanetan, bai finantzen ikuspegitik bai begirada sozialarekin aztertuta, tren lasterra ez da errentagarria. Nafarroan, ordea, tren lasterra egin nahi dute Espainiako eta Nafarroako gobernuek. Ikus dezagun proiektua zertan den.


2017-11-28 | ARGIA
AHT eraikitzeko 500 milioi gehiago aurreratuko ditu Eusko Jaurlaritzak

EAEko administrazioak bere gain hartu ditu Gipuzkoako zatiko obra gehiago, tartean Adifek gaizki egindako hainbat tunel berritzea. Ondoren, onartu berri den kupotik kenduko dute diru hori.


2017-11-26 | Estitxu Eizagirre
"Tekla egokia jotzen baduzu despatxuren batean norbait dardarka jartzen da"

Manu Robles-Arangizek ARGIArekin elkarlana lotu ostean, Urko Apaolaza ELAren bulegora joan eta karpeta arrosa pasa ziotenean hasi zen guztia: “Ikusi orduko ohartu nintzen altxor handia genuela”. Dokumentazio lanari AHTren obretara eginiko joan-etorriak gehitu dizkio kazetariak eta urtebeteren buruan esku artean du hankak lohietan idatzitako Zuloan liburua.


AHTri ez eta ez

Murrizketa guztien gainetik, Madrildik konpetentzia foralak inbadituz, borroka herritar historikoari ezikusia eginez, bere horretan jarraitzen dute Geroa Bai/EAJk eta gobernu espainolak. AHT bai ala bai.

Kapitalismoak gero eta gehiago produzitu nahi du, merkatua globalizatu eta abiadura handiko korridoreen bitartez lan baldintza ahulenak eta kontsumo gaitasun handienak konektatu. Gune merkaturatu funtzionalak nahi ditu, hiriak, eta haien arteko landa eremua ustiatu daitekeen territorioa da... [+]


2017-11-24 | ARGIA
'Zuloan' liburua, datorren astetik aurrera kalean

Urtebeteko lanaren ostean egun gutxi barru izango da kalean Zuloan, AHT eta lan-esplotazioan barrena egindako bidaia baten kronika.


AHT eraikitzeko diruaren %30 Espainiako hiru multinazionalek bereganatu dute

Euskal Y delakoaren esleipenetan Isolux-Corsan, Acciona eta ACS konpainia espainiarrak dira gehien jaso dutenak. Euskal jatorriko enpresak atzealdeko bagoietan geratu dira.


2017-11-07 | Martin Zelaia
4.000 milioi baino gehiago, hauteskundeengatik bakarrik?

Testu honekin Sustrai Erakuntza Fundazioak hausnarketa bat egin eta larunbat honetan eginen den manifestazioan parte hartzera bultzatu nahi du. Manifestazioa Iruñeko Gaztelu Plazan hasiko da arratsaldeko 17:00etan, eta Sí al Tren, No al TAV, Herriak erabaki leloa dauka.


Eguneraketa berriak daude