Nafarroa "Euskal Y"-arekin lotzeko Gasteiz hautatu du Espainiako Gobernuak

  • Iñigo de la Serna Espainiako Gobernuko ministroak Iruñeko Espainiako Gobernuko Ordezkaritzan aurkeztu du Nafarroako AHT eta Euskal Y-aren arteko lotura: espero zen bezala, Gasteiz izango da. Ministroak azaldu duenez merkeagoa da eta ingurumenarekiko eragina txikiagoa.

Xabier Letona @xletona
2018ko urtarrilaren 09a
De la Serna ministroari AHTko proiektuarekiko desadostasuna erakutsi dio bilkura batek Iru˝eko Merindadeen plazan. (Arg.: X. Letona)

Manu Ayerdi Nafarroako Gobernuko lehendakariordea eta Arantxa Tapia Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailburua ere izan dira ekitaldian, Nafarroako PP, UPN eta PSNrekin batera. EH Bildu, Ahal Dugu eta I-E kanpoan egon dira Tren Sozialaren aldeko Plataformak deitutako protesta bilkuran, Merindadeen Plazan. Operazio guztiak badu zer nabarmendurik:

Gasteizko lotura. Nafarroako Erriberatik dator lehenik tren lasterra eta gero Iruñetik Altsasura doa.  Hortik bi aukera zituen: Gasteiz edo Ezkio. Kilometrotan Ezkiotik 55 km (30 km tunelak) lirateke eta 80 km Gasteiztik (6 km tunelak), 25 gehiago. Dirutan Ezkiokoak 1.671 milioi euro balioko luke eta Gasteizkoak 719 milioi euro, 1.000 milioi euro gehiago. Beti ere Alicante-Murtziako AHT egin zenean  gertatukoa ez balitz, non proiektua %600 garestitu zen hasierako aurrekontutik. Eusko Jaurlaritzak beti hobetsi izan du Ezkiokoa.

Garraioa. Pertsonentzat eta garraioarentzat aurreikusitako zatia litzateke hau, baina egia esan ez da Estatu osoan garraiorako erabiltzen den tren lasterrik. Joan den abenduaren 28an, De la Serna ministroak berak aurkeztu zuen Burgosen hiri hau eta Gasteizkoaren arteko lotura. Bertan iragarri zuen zati horretan AHTk ez duela merkantziarik eramango.

Non egin da bilkura? Azken hamarkadetan gisa honetako bilkurak Nafarroako Gobernuan egin ohi dira, baina gaur Espainiako Gobernuak garbi utzi nahi izan du proiektua oso osorik dela berea, berak egingo duela nahi duen gisan eta, beraz, bere egoitzan bilduko dituela autonomietako ordezkariak. Espainiako Gobernuak joan den irailean apurtu zuen Nafarroako Gobernuarekin AHTren proiektuari buruzko hitzarmena eta gaur ondo irudikatu du apurketa.

Sustrai Erakuntzaren helegitea.  Espainiako Gobernuaren aurrean jarri du helegite hau Sustrai Erakuntza elkarteak, bi arrazoietan oinarrituta. Bat, “plataforma berriaren oinarrizko proiektua” ez dela argitaratu ez Espainiako ez Nafarroko buletinetan, eta horrekin informazioa ukatzen zaiela lur desjabetuei, eta beraz defentsarako eskubidea kaltetu. Bi, Irekitako desjabetze espedientean ez dagoela inongo diru-partidarik lurren balio justua bermatzeko, Nahitaezko Desjabetzearen Legearen 52. artikuluak dioen gisan.

Iñigo de la Serna ministroa Iruñeko Espainiako Gobernu Ordezkaritzako ekitaldian. (Arg.: @MartxeloDiaz)

 


Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
Espainiako Estatuak Nafarroan gastatuko duenetik %78 AHT eta Esako urtegira bideratuko da

Espainiako Estatuko Ogasun ministro Cristóbal Montorok aurkeztutako aurrekontuen arabera, Nafarroari dagokion inbertsioan %78 AHTri eta Esako urtegiari bideratuko dio Espainiako Estatuak.


2018-03-09
'AHTrik EZ Lautada'-k 7.000 alegazioak defendatu ditu Arabako Diputatu Nagusiaren aurrean

“Lautadako hautesle errolda 9.000 pertsonakoa izanda, 7.000 alegazio baino gehiago aurkeztea da egin daitekeen demokrazia ariketarik handiena”, adierazi dio “AHTrik EZ Lautada” Plataformak Arabako Diputatu Nagusiari.


2018-03-05 | ARGIA
Sustrai elkartea ez doa Nafarroako mugikortasun batzordera, AHTan erabakiak hartuta daudelakoan

Ingurumenaren aldeko eta alferrikako azpiegitura handien kontrako borroketan ezaguna den Sustrai fundazioak jakinarazi du planto egingo diola Nafarroako Legebiltzarraren Mugikortasun batzordeak bilerarako egindako deiari. Berrikitan Madrilen 2.852 alegazio entregatu zituen Sakanan AHTarentzako egin nahi duten bide berriaren kontra.


2018-03-02 | Miren Osa Galdona
AHT ez dela beharrezkoa onartu arren, proiektuak aurrera jarraituko duela esan du Italiako Gobernuak

Italiako Gobernuak zilegitasuna eman dio NoTAV kanpainari, argitaratu berri duen txosten baten arabera. Onartu du abiadura handiko trena ez dela beharrezkoa egun lurraldearen ezaugarriak kontuan izanda. Hala ere, proiektuak aurrera jarraituko du.


2018-03-01 | ARGIA
'Zuloan' liburuaren ondorioak azaltzeko hitzaldi zikloa abiatuko dugu martxoan

AHTko langileen testigantzak eta prekarietate kasu zehatzak aurkezteaz gain, lan honek eraikuntzaren arloko gaur egungo egoeraren argazki orokorra ere ematen du.


2018-03-01 | Guaixe .eus
De la Serna sustapen ministroak: "AHT korridorea 2023rako"

Sustapen ministro Iñigo De la Sernak atzo esan zuen Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren (AHT) korridorea 2023rako egina egonen dela. Data hori “handinahia” dela aitortu zuen ministroak berak.


2018-02-27 | ARGIA
Eraikuntza arloko "inpunitate zirkuluarekin" amaitzea eskatu du ELAk Legebiltzarrean

AHTn eta beste zenbait obra publikotan dabiltzan langileen egoeraz azkenaldian zabaldu den kezka Eusko Legebiltzarrera eraman du ELAk. Igor San Jose eta Luis Fernandez sindikatuko kideak Lana eta Justizia batzordean izan dira, EH Bilduk gonbidatuta, eta azaldu dute eraikuntza arloko lan hitzarmenak “sistematikoki” urratzen direla.


2018-02-26 | Hala Bedi
AHTren aurkako oihuak Urkulluren aurrean

Iñigo Urkullu lehendakariak egindako bisita baliatuz, Añanako zenbait kontzeju eta AHTrik Ez Lautada Plataforma bildu ziren atzo Ribabellosan (Araba), AHTren proiektuaren aurkako elkarretaratze zaratatsu batean. Ez zen tentsiorik egon, baina Ertzaintza kontzentratutakoen eta ordezkari instituzionalen artean jarri zen une batean.


2018-02-16 | Mikel Asurmendi
Hendaia eta Baionaren arteko AHTren proiektua porrot bidean

Bordele eta Hendaiaren arteko AHTren proiektuak 25 urte bete ditu. “Ondo bidean”, Iparralderako proiektuak bat egin behar zukeen Hegoalderako AHTrekin. Alta bada, proiektua baztertua omen dago. SNCFk bere ibilbidean etxeak egiteko baimena eman izanak baieztatu du uste hori.


2018-02-15 | Hala Bedi
Igor San Jose (ELA)
"Eraikuntza enpresek beti irabaziko dute, AHT edo erraustegia izan, zigor handi bat jarri ezean"

Igor San Jose ELAko Gipuzkoako Eraikuntzako arduradunarekin hitz egin du Hala Bedi irratiko A todo gas saioak. Askotan hitz egin da AHT eta errauskailuaren inguruan irratsaioan, baina oraingoan lan harremanen perspektibatik egin dute.


Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude