Miarritzeko auzapezak ez du bizikleta berria estreinatu

  • Bizi! mugimenduak Didier Borotra Miarritzeko auzapezari eskatu dio emandako hitza bete eta duela urtebete agindutako bizikletentzako bide berriak eraikitzeko. Iragan larunbatean, FIPA zinema jaialdiaren itxieran, kolektiboko kideek pankarta erraldoia zabaldu zuten Gare du Midi antzokiaren kanpoaldean: “Badu urte bat xuxen, txirrindula bide antolaketa promesak Biarritzen: dena zinema?”, zioen mezuak.


2013ko urtarrilaren 30an - 00:00
Azken eguneraketa: 2015-02-26 13:37:33
Bizikletaren aldeko urratsak emateko eskatu diote Bizi! mugimenduko kideek Miarritzeko auzapezari.

2011ko udazken-neguan garraiobide alternatiboen aldeko kanpaina burutu zuen Bizi! mugimenduak, eta egindako eskaerak aintzat hartu zituela adierazi zuen Borotrak. Bizikletentzako bideak eraiki edo egokituko zituela hitz eman zuen, kostako ibilbideari eta hiri erdiko sareari lehentasuna emanaz. Bizikleta bat ere oparitu zioten Bizi!-koek. Dena den, Iban Grossier Autoari Alternatiba lantaldeko arduradunak salatu duten moduan, “oraindik ez da deus egin”.

Kolektiboak nabarmendu du Baiona-Angelu-Biarritz (BAB) hirigunean berotegi efektuko gasen isurketen %60 motordun ibilgailuek sortzen dutela, eta bidaien erdia ez dela hiru kilometrora heltzen. “Ondorioz, txirrindula dudarik gabe agertzen da geroari buruz itzulia den aterabide bat bezala, aldaketa klimatikoaren kontra molde eraginkorrean borrokatzeko, eguneroko bizian, norberak bere bidaiak (lanera joateko, aisialdi gisa edo erosketentzat) beste era batean antolatuz”.

Iban Grossier: “Ipar Euskal Herriko bizikleta-sareak ez du koherentziarik”

“Ipar Euskal Herriko txirrindula sarearen ezaugarriak ondokoak dira: ez dira molde jarraikian pentsatuak –beren barnean ‘mozturak’ dituzte, biribilguneak…– eta ez dute haien artean loturarik, sareak ez du koherentziarik”, azaldu zigun Grossierrek, ARGIAren 2279. zenbakian plazaratu genuen Bidegorriak: Ondo lotu gabeko kilometroak erreportajean. “Faltan agertzen da txirrindularentzat antolatua litzatekeen eskema orokor bat, Baionako hirigunearentzat bereziki eta molde orokorrean Iparralde osoarentzat”.

Bizi! mugimenduak 2010eko udaberrian egin zuen Txirrindulari buruzko Herritar Diagnostikoa txostenaren arabera, galderei erantzun zieten 1.126 ziklistetatik %9,2k esan zuten auto gidarien jokamoldea beraiekiko ona dela, %52,5ek erdibidekoa eta %35,8k txarra. Grosierrek egunero erabiltzen du bizikleta: “Atxemaiten dut auto gidariek kasu egiten dietela txirrindulariei”.

Bizi! kolektiboko kidearentzat, bizikleta eta garraio publikoa elkarren osagarriak dira: “Adibidez, txirrindulak behar luke ahalbidetu etxe ondoan norberak duen autobus geralekura edo tren geltokira joatea. Edo, autobusetik edo trenetik jaistean, libreki erabiltzen ahal den txirrindula bat hartzen ahalko genuke. Txirrindulaz, autobusaz, trenaz… ideia da autoa aparkalekuan ala garajean uztea. Edo hobeto, autorik ez ukaitea!”. Autoak duen protagonismoa “sobera inportantea” dela esan zigun Grossierrek, baina hainbat urtez lo egon ondoren, hautetsiak azkenean iratzarri direla eta beste hirigune eta eskualde batzuetan jada martxan den mugikortasun politikaren alde lanean ari direla.

Lanean, baina, bistan denez, agindu baino mantsoago doaz.

Oharra: Artikulu hau Jon Tornerren Slump doktorearen zaintiratua blogetik hartua da]


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Garraioa
Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: "Trena benetako garraiobide bihurtu dadin"

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


'Bidegi auzia' berriz ireki eta txosten independentea egiteko agindu du Gipuzkoako Auzitegiak

EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]


Gaueko trenen bigarren aukera? Hegazkinaren alternatiba astiro doa

Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik "urtetxo" batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


EAJk atzera egin eta Barik txartelaren deskontua mantenduko dute

Hasiera batean alderdiak garestitu egin nahi zituen Barik txartel anonimo eta aldi baterako abonuak, baina azkenean atzera egin du. Beherapena berriz otsailaren bigarren erdialdean indarrean sartuko dela aurreikusten du.


Eguneraketa berriak daude