Haurrei eskolako lanetan laguntzeko 10 urrats
  • Nerea Agirre HUHEZI fakultateko irakaslea da eta gurasoek seme-alabei eskolan laguntzeko aholkuak eman dizkigu ARGIAn aste honetan argitaratu dugun erreportajean. Eskolako lanek merezi dute aparteko lanketa, egunerokoan duda asko eragiten dute-eta. Hona Agirreren oharrak:

Estitxu Eizagirre @eeizagirre
2013ko otsailaren 07a
Eskolako lanek merezi dute aparteko lanketa, duda asko eragiten dute-eta.

1.-“Badaukazu etxerako lanik?” galderarekin hasi ordez… “Zer ikasi duzu gaur? Zer moduz aritu zara?” galderekin has ditzakegu gure alaba eta semeekin elkarrizketak

2.-Lanean hasi aurretik, haurrarekin zereginari buruz hitz egiteko tartea hartu, bai haurrak eta baita guk geuk ere ondo ulertzeko jarduera bakoitzaren xedea.

3.-Ikasteko estrategia ezberdinak daudenez, zereginaren arabera alaba edo semeari aukeratzen laguntzea: “zein da hau egiteko modurik egokiena?”.

4.-Ikaskuntza prozesuaren auto-erregulazioa gidatzea: “Zer ari zara egiten? Zer egin duzu aurretik? Zer egin behar duzu gero?”. “Helburuei erantzuten ari al zara?”. “Amaitu aurretik zerbait aldatu behar al duzu?”. “Jarduera bukatutzat ematen al duzu?”.

5.-Gure haurrei helarazten dizkiegun mezuak esanahiz janztea. Gure interesa eta errekonozimendua agertzeaz gain, haurrak konfiantzaz aritzera (gaizki egin arren berriro errepikatzera, aurretik egindakoa hobetzera), eta beraien jakin mina piztera (gauza berriak probatzera) animatu behar ditugu.

6.-Zeregin baten zentzua ulertzen ez baldin badugu, haurrari laguntzeko prest gaudela  baina ez dakigula oso ondo nola lagundu adierazi; haurrak irakasleari zeregina ondo ulertu ez denez laguntza hori izan ez duela jakinarazteko eta argibide gehiago eman ahal izateko.

7.-Familiako kide guztien artean etxerako lanen gaia antolatu. Honetarako beharbada beharrezkoa da aurretik familiako kide helduen artean hitz egitea eta irizpide batzuk finkatzea. Eta ondoren, irizpide horien arabera, etxeko guztien artean eskolako lanak eguneroko zereginen barruan txertatu eta beraz, nola antolatuko garen erabakitzea. Haurrari ere (aldez aurretik zehaztutako irizpide horien arabera) erabakitzeko aukera emanaz (non egingo dituen lanak, noiz –askaldu aurretik, ondoren…–). Garrantzitsua da gure haurrak bera etxerako lanak egiten dagoen bitartean familiako beste partaide guztiok zertan arituko garen jakitea, eta denbora tarte horretan besteok ere gure zereginak ditugula ikustea (lana egin osteko deskantsua hartzea bada ere, horretan ariko garela jakitea). Haurrak zereginaren arabera laguntza nori eskatu diezaiokeen jakin dezan.

8.-Haurrak laguntza eskatuz gero ez ezeztatu. Beharbada beste denbora tarte bat bilatu beharko dugu momenturik egokiena ez delako. Baina haurrari arrazoia hori dela esango diogu eta noiz lagunduko diogun zehaztu. Eta ondoren, bete.

9.-Jarduerarekiko ditugun zalantzak planteatu. Edo zereginean bertan ohartxo moduan jaso irakasleak ikusi ahal izateko.  Gure aldetik, ditugun zalantzak argitzeko ahalegina egin dezakegu eta hurrengo egunean haurrarekin honi buruz hitz egin (nola saiatu garen arazoa ebazten, zer egin dugun, zer lortu dugun, zein zalantza izaten jarraitzen dugun…).

10.-Zereginaren zentzua bere osotasunean zalantzan jartzea saihestu. Baita irakaslearen lana auzitan jartzea edo eskolarekiko haserrea eta frustrazioa adieraztea.

Artikulu hau Estitxu Eizagirreren Gaitzerdi blogean argitaratu da. Antzeko gai gehiago topatuko dituzu bertan.

Kanal honetan artxibatua: Hezkuntza
Azkenak

Hezkuntza kanaletik interesatuko zaizu...
2016-02-07
Johanna Alanen. Bullyingari aurre egiteko KiVa programan aditua
"Bullyinga denen ardura dela ulertzen dute ikasleek"

2009an hasi ziren Finlandian KiVa metodoa erabiltzen, bullying edo eskola jazarpenari aurre egiteko. Erasotzaileen kopurua erdira eta biktimena heren bat jaistea lortu dute, eta herrialdeko Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxeen %90etan ezarri da. Metodoaren arrakasta ikusita, hamar bat herrialdetara hedatu dute eta gurean ere, KiVa aztertzeko lan jarduna antolatu du Ikastolen Elkarteak. Besteak beste, programaren nazioarteko koordinatzaile Johanna Alanen izan dute gonbidatu.


Zortzi ikaslerekin ireki ahal izango da D ereduko gela bat Nafarroako eremu ez euskaldunean

Aurten lehenbiziz Nafarroa osoko haurrek izango dute aukera hezkuntza sare publikoaren D ereduan matrikulatzeko. Hezkuntza kontseilari Jose Luis Mendozak aurkeztu du matrikulazio kanpaina, Aukeratu publikoa, kalitatezko hezkuntza lelopean gauzatuko dena.


Sindikatuen gehiengoak LEParekin aurrera segitzeko eskatu dio Nafarroako Gobernuari

LAB, EILAS eta ELA sindikatuek Lan Eskaintza Publikoarekin (LEP) aurrera segitzea eskatu dute eta eskaintza dagoen horretan egitea. Izan ere, uneotan eta egoera zein den kontuan hartuta, aurkeztu daitekeen eskaintzarik egokiena da.


2016-01-27 | ARGIA
"Ikasle baterajotze nazionala" deitu du IAk, borrokak batu eta alternatibak erakusteko

“Ikasle baterajotze nazionala” deitu dute Ikasle Abertzaleek martxoaren 17an, Euskal Herriko herrialde guztietako borrokak bateratzeko asmoz.


Nafarroa osora zabalduko dute D eredua

Gela bat sortzeko zortzi aurrematrikula edukitzea da lauko gobernua aztertzen ari den baldintzetako bat. Otsailaren 15etik 19 arte izanen da aurre matrikula.


2016-01-21 | Xabier Letona
Oposizioen korapiloan, oposizioa etxean

Izquierda-Ezkerrak oso egoera korapilatsuan jarri du Gobernua, batez ere bere botoarekin Parlamentuak gehiengoz arbuiatzen duelako LPEa, eta horrek paretaren kontra jartzen duelako edozein gobernu.


Lingolang egitasmoa: hizkuntza aniztasuna ikastetxean
MULTIMEDIA - erreportajea

Ikastetxean hizkuntza aniztasuna lantzeko prestatutako programazio didaktikoa sortu du Euskaltzaleen Topaguneak. Tolosako Hirukide ikastetxeko LH3 mailako haurrekin egindako saioak jasotzen ditu bideoak.


Akordiorik ez Nafarroako hezkuntzako lan eskaintza publikorako

Nafarroako Gobernua babesten duten lau alderdien artean ez dira adostasunera iritsi. Gobernuak orain aurrera segitzeko asmoa duela iragarri du eta "aproposena" eginen duela esan du.


Kanpo-azterketei planto egiteko estrategia diseinatzen

Ikasturte honetan ere, Lehen Hezkuntzako 3. eta 6. mailako kanpo-azterketei planto orokortua egitea da Hezkuntza Plataformen Topagunearen asmoa, eta horretarako estrategia diseinatu dute, Gasteizen egin berri duten asanbladan.