Haurrei eskolako lanetan laguntzeko 10 urrats

  • Nerea Agirre HUHEZI fakultateko irakaslea da eta gurasoek seme-alabei eskolan laguntzeko aholkuak eman dizkigu ARGIAn aste honetan argitaratu dugun erreportajean. Eskolako lanek merezi dute aparteko lanketa, egunerokoan duda asko eragiten dute-eta. Hona Agirreren oharrak:

Estitxu Eizagirre @eeizagirre
2013ko otsailaren 07a
Eskolako lanek merezi dute aparteko lanketa, duda asko eragiten dute-eta.

1.-“Badaukazu etxerako lanik?” galderarekin hasi ordez… “Zer ikasi duzu gaur? Zer moduz aritu zara?” galderekin has ditzakegu gure alaba eta semeekin elkarrizketak

2.-Lanean hasi aurretik, haurrarekin zereginari buruz hitz egiteko tartea hartu, bai haurrak eta baita guk geuk ere ondo ulertzeko jarduera bakoitzaren xedea.

3.-Ikasteko estrategia ezberdinak daudenez, zereginaren arabera alaba edo semeari aukeratzen laguntzea: “zein da hau egiteko modurik egokiena?”.

4.-Ikaskuntza prozesuaren auto-erregulazioa gidatzea: “Zer ari zara egiten? Zer egin duzu aurretik? Zer egin behar duzu gero?”. “Helburuei erantzuten ari al zara?”. “Amaitu aurretik zerbait aldatu behar al duzu?”. “Jarduera bukatutzat ematen al duzu?”.

5.-Gure haurrei helarazten dizkiegun mezuak esanahiz janztea. Gure interesa eta errekonozimendua agertzeaz gain, haurrak konfiantzaz aritzera (gaizki egin arren berriro errepikatzera, aurretik egindakoa hobetzera), eta beraien jakin mina piztera (gauza berriak probatzera) animatu behar ditugu.

6.-Zeregin baten zentzua ulertzen ez baldin badugu, haurrari laguntzeko prest gaudela  baina ez dakigula oso ondo nola lagundu adierazi; haurrak irakasleari zeregina ondo ulertu ez denez laguntza hori izan ez duela jakinarazteko eta argibide gehiago eman ahal izateko.

7.-Familiako kide guztien artean etxerako lanen gaia antolatu. Honetarako beharbada beharrezkoa da aurretik familiako kide helduen artean hitz egitea eta irizpide batzuk finkatzea. Eta ondoren, irizpide horien arabera, etxeko guztien artean eskolako lanak eguneroko zereginen barruan txertatu eta beraz, nola antolatuko garen erabakitzea. Haurrari ere (aldez aurretik zehaztutako irizpide horien arabera) erabakitzeko aukera emanaz (non egingo dituen lanak, noiz –askaldu aurretik, ondoren…–). Garrantzitsua da gure haurrak bera etxerako lanak egiten dagoen bitartean familiako beste partaide guztiok zertan arituko garen jakitea, eta denbora tarte horretan besteok ere gure zereginak ditugula ikustea (lana egin osteko deskantsua hartzea bada ere, horretan ariko garela jakitea). Haurrak zereginaren arabera laguntza nori eskatu diezaiokeen jakin dezan.

8.-Haurrak laguntza eskatuz gero ez ezeztatu. Beharbada beste denbora tarte bat bilatu beharko dugu momenturik egokiena ez delako. Baina haurrari arrazoia hori dela esango diogu eta noiz lagunduko diogun zehaztu. Eta ondoren, bete.

9.-Jarduerarekiko ditugun zalantzak planteatu. Edo zereginean bertan ohartxo moduan jaso irakasleak ikusi ahal izateko.  Gure aldetik, ditugun zalantzak argitzeko ahalegina egin dezakegu eta hurrengo egunean haurrarekin honi buruz hitz egin (nola saiatu garen arazoa ebazten, zer egin dugun, zer lortu dugun, zein zalantza izaten jarraitzen dugun…).

10.-Zereginaren zentzua bere osotasunean zalantzan jartzea saihestu. Baita irakaslearen lana auzitan jartzea edo eskolarekiko haserrea eta frustrazioa adieraztea.

Artikulu hau Estitxu Eizagirreren Gaitzerdi blogean argitaratu da. Antzeko gai gehiago topatuko dituzu bertan.

Kanal honetan artxibatua: Hezkuntza

Hezkuntza kanaletik interesatuko zaizu...
Eremu ez euskalduneko hamalau ikastetxetan eskainiko du Nafarroako gobernuak D eredua

Iaz, lau eskolatan baino ez zuten txertatu, "informazio gutxi eta eskari sakabanatua" egon zirelako. Orain, hegoaldeko hamalau zentrotan bateratuko dute eskaintza.


2017-01-15 | Oier Aranzabal
Leire Reguero. EHUko medikuntza irakaslea
"Interes komertzialek berebiziko eragina dute drogen inguruko legedian"

Leire Reguero Farmazian lizentziatu zen 2007an eta 2014tik irakasle atxikia da Leioako Medikuntza Fakultateko neurozientzia sailean. Azaroan Nature aldizkari entzutetsuan kannabinoideek memorian duten eragina aztertzen zuen artikulu bat argitaratu zuen beste hainbat ikerlarirekin batera. Urteetako lanaren fruitua da argitalpena, eta kannabinoideek memorian nola eragiten duten azaltzen du, inoiz azaldu ez bezala.


Arkitektura pedagogikoa
Utikan hormak ikasgeletatik

Ikasgela itxien ordez paretarik gabeko espazio irekiak bagenitu? Ikasmahai deserosoen ordez, aulki mugikorrak eta sofak? Giro hermetikoaren partez, kanpoko argia? Helburu hezitzaileek bultzatuta, gero eta ikastetxe gehiago ari dira arkitektonikoki eraldatzen. Maria Acaso irakasleak garbi du: ospitaleen antz gutxiago eta kafetegien antz handiagoa behar du eskolak.


2017-01-15 | Joanes Etxebarria
"XXI. mendean Amerikan egindako lehen iraultza soziala Oaxacakoa izan zen"

2006an ukan zuen gatazkak abiapuntua, eta hasiera hura izan da, orain artean, gehien mediatizatua. Irakasleek protestak egin zituzten landa eremuetako eskoletako baldintzak hobetzeko. Orduko gobernadoreak, Ulises Ruiz Ortizek, polizia bidali zuen haien kontra eta gatazka handitzea besterik ez zuen lortu. Handik aitzina, APPO (Oaxacako Herrien Asanblada Herrikoia) sortu eta inguruetako mugimendu sozialak eta herritar andana elkartu ziren “komuna librea” deritzon une historikoan.


2017-01-15 | Mikel Asurmendi
Mitxelko Uranga, saiogilea
"Sistemaren helburua ez da pentsaraztea"

Berango, 1978. Iazko Euskarazko Saiakerako Euskadi Saria jaso zuen Tartaroa. Mina, boterea eta egia (Pamiela) saioaren bitartez. Globalizazioa eta kontsumismoa dira liburuaren hari nagusiak. Ondoren, Miguel Unamuno Saria irabazi du Misentropia saioari esker. Zazpi saiakera liburu argitaratu baditu ere, ez da bereziki ezaguna euskal letren munduan. Filosofian doktorea da. Gai hori irakasten du Sopelako Ander Deuna ikastolan.


Eskola garaian jasan zuen bullyinga komiki arrakastatsu bihurtu duen idazlea

10 urte zituenean, Fanny Britt idazle kanadarrak eskola jazarpena sufritu zuen. Jane, le renard & moi (Jane, azeria eta ni) komikian jaso du "haurtzarotik bizkar gainean daramadan istorioa", nerabeentzat eta hezitzaileek material gisa erabiltzeko aproposa.


2017-01-09 | Hamaika Telebista
"Cyberbullying" fenomenoa
MULTIMEDIA - Ertzak

Geroz eta bullying kasu gehiago daude eta arreta berezia jarri nahi izan diogu "cyberbullying" deitzen zaionari. Nola detektatu eta saihestu daiteke? Hiru aditurengana jo dugu gaian sakontzeko: Julen Linazasoro, Ageda Laraudogoitia (Kiva programa) eta Aritz Anasagasti (Emotional Network).


Jaurlaritzak eskatuta indargabetu zuten biral bilakatu zen Urkulluren ahots simulatzailea

EHUk Iñigo Urkullu lehendakariaren ahotsa erreproduzitzen duen simulatzailea indargabetu du EAEko Hezkuntza Sailak eskatuta. Urtezahar gauean sare sozialen bidez zabaldu zen, “hutsegite baten ondorioz” lotura publiko egin eta gero.


Suzanne Romaine
"Munduko hizkuntzen %90 ez dago eskoletan"

Suzanne Romaine estatubatuar hizkuntzalariak haur orok bere hizkuntzan ikastea aldarrikatzen du. Milioika haur ulertzen ez duten hizkuntzan eskolatzen direla salatu du, eta hortaz eskolako ateak ixten zaizkiela. Hezkuntzarik gabe, bizitzan aurrera egiteko aukera gutxi. Europako hizkuntza aniztasunaren foroan hitzaldia eman zuen abenduaren 15ean, Donostian. Bi eguneko foroa Donostia 2016ren eta UNESCO Etxearen artean antolatu zuten. Hitzaldiaren ondoren elkarrizketa egin genion hizkuntzalariari.


Sortzenen jaia Iru˝era itzuliko da eta "auzolanean" egingo da

Eskola guztien artean antolatuko da auzolanean eta IkasKilo, hezkuntza komunitateko barraskiloa izanen da festako pertsonaia. Hezkuntzaren inguruko eztabaida berriak sustatu nahi ditu elkarteak jaiaren bidez.


Emozionatu ez den burmuinak ez du ikasgaia barneratu

Gero eta pedagogia gehiagok argi dutena berresten du neurozientziak: "Emozioa da ikas-prozesuaren funtsezko elementua, maite den hori baino ezin delako ikasi, zerbait berria esango diguna, inporta zaiguna. Emoziorik gabe ez dago jakin-minik, ez dago arretarik, ez dago ikaskuntzarik, ez dago memoriarik".


"Munduko hizkuntzen %90 ez dago eskoletan"

Suzanne Romaine-k eman du datua. Estatubatuar hizkuntzalariak haur orok bere hizkuntzan ikastea aldarrikatzen du. Milioika haur ulertzen ez duten hizkuntzan eskolaratzen direla salatu du, eta hortaz eskolako ateak ixten zaizkiela. Hezkuntzarik gabe, bizitzan aurrera egiteko aukera gutxi.


2016-12-16 | Topatu.eus
Transformaziorako eskolak
MULTIMEDIA - erreportajea

Ezagutza hegemonikoa ekoizten duten espazioak feminismotik "Euskal Herriko askapen prozesuari begira" jartzea dute helburu. Euskal Herriari buruz kritikoki eta kolektiboki eztabaida metologia duen mintegia da. Unibertsitatearen gaitegitik at geratzen diren autore eta testuak lantzen dituzte.


2016-12-15 | Xabier Letona
Nafarroako Gobernuaren lanaren balorazioa
Steilas: "Ez dira erdira ailegatu; ea legealdi bukaerarako gainditzen duten"

Nafarroako Gobernuaren 16 hilabeteko lanaren balorazioa egiteko eskatu diegu 14 gizarte mugimenduri. ARGIA astekariaren 2.534 zenbakian jorratu da erreportajea. Hemen Steilas sindikatuak hezkuntzaz egiten duen balorazioa.


2016-12-15 | Xabier Letona
Nafarroako Gobernuaren balorazioa
Sortzen Elkartea: "Elkarlana eta bere buruan gehiago sinestea eskatzen diogu Hezkuntza Sailari"

Nafarroako Gobernuaren 16 hilabeteko lanaren balorazioa egiteko eskatu diegu 14 gizarte mugimenduri. ARGIA astekariaren 2.534 zenbakian jorratu da erreportajea. Hemen Sortzen Elkarteak hezkuntza munduaz egin duen balorazioa.


Ikasle etorkinen eskolatzea arautuko duen lan ildoa abiarazteko eskatu diote ikastolek Eusko Jaurlaritzari

Atzerriko jatorria duten ikasleen eskolaratze prozesuaren baitan, bazterkeriari erantzun bat ematea helburu duela adierazi du Ikastolen Elkarteak.  


2016-12-13 | Unai Brea
250 erreklamazio aurkeztu ditu ELAk, EAEko esparru publikoko behin-behineko lanpostuen aurka

ELA sindikatuak jakinarazi du azken hilabetean 250 erreklamazio inguru aurkeztu dituela EAEko sektore publikoko kontratazioak direla eta. Modu horretan, Europako Justizia Auzitegiak emandako epaiak betearazi nahi dituzte.

Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude