2013ko uztailaren 24an gertatu zen Santiagoko trenaren istripuak 79 hildako eta ia 200 zauritu utzi zituen. Kaltetuek eta senitartekoek dolumin eta babes hitz ugari jaso zituzten hurrengo egunetan. Baina eskaera bat ere egin zuten, egia jakin nahi zutela. Eta arduradunak azaldu zitezela halakorik berriro gerta ez dadin.
Tren gidaria eta Adifeko segurtasun arduradunak inputatu zituzten istripuko erantzule zuzen gisa. Halere, biktimek arduradun politikoak ere eskatzen dituzte ezbeharra eragotzi zitekeela uste dutelako.
Treneko kontroleko nagusiak istripua baino urte eta erdi lehenago Grandeirako bihurgunearen arriskuaz ohartarazi zuen. Hori dela eta, “Alvia 04 155” izeneko biktimen plataformak istripua saihestu zitekeela uste du.
“Renfe, Adif eta Espainiako Gobernua informazioa ezkutatzen” ari direla salatu dute. Plataformaren esanetan, “gertakariak argitu beharrean Abiadura Handiko Trenaren negozioa lehenesten ari dira”. Izan ere, “AHTarekin saldu nahi izan duten segurtasun irudiaren ondotik gauza asko ez dira argitu”.
PPk eta PSdeG-PSOEk ikerketa eragotzi dute
Asoziazio horren eskaerei uko egin die PPk eta Galiziako PSOE abstenitu egin da. Popularrek argudiatu dutenez Galiziako Parlamentuak ez du halakoak ikertzeko gaitasunik ezta konpetentziarik ere. Gainera ez dute uste “ikerketa berri batek orain egiten ari denari ezer berririk gehituko liokeenik”.
Gaineratu dutenez, “espero dugu istripua argitzeko egiten ari den ikerketak biktimak eta jendartea aseko dituen azalpenak garbi erakutsiko dituela”.
Santiagoko alkate ohi Jose Sanchez Bugallok (PSdeG-PSOE) uste duenez “beti dago gaizki pentsatuko duen jendea. Zilegi da biktimek haien esku dauden baliabide guztiak erabiltzea gertatutakoa argitzeko. Baina Galiziako Parlamentuak ez du gehiago ikertuko. “
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]
Hamar euroko billeteak zabaldu dituzte Iruñeko Merkatuan, haien mezuarekin.