Erronkei heltzeko gertu bukatu dituzte jardunaldiak toki komunikabideetako ordezkariek

  • Orain dela 25 urte Arrasaten egin ziren Tokikom jardunaldi haiek gogoan baina gaur egungo erronkak abiapuntu direla egin dituzte Komunikazio lokala esparru globalean jardunaldiak tokiko komunikabideek Arrasateko Polo Garaian.

Mirari Altube  |  Goiena @goiena
2016ko azaroaren 14a
Tokikom sariak ere banatu dituzte astelehen honetako jardunaldietan. (Arg.: Goiena)

Jardunaldietan elkartu dira honako elkarte, erakunde eta medioetako ordezkariak: Euskal Herriko kazetarien elkargoa, Hekimen, Arrasateko Udala, Aldundiko Hizkuntza Berdintasuna, Hizkuntza Politikarako Sailburuordea, Puntueus fundazioa, Alea, Maxixatzen, Ttipi-Ttapa, Anboto, Baleike, CodeSyntax, Pil-pilean, Euskalherria irratia, Goiena eta MU, besteak beste.

Komunikabideetan eraldaketa handia izan da 25 urteotan. Orduan papera zen nagusi eta tokiko hedabideen oinarria, eta egun, teknologiei esker, edizio digitalek izugarrizko indarra hartu dute. Horrek, alde batetik, hedabideak ulertzeko modua aldatu du, eta bestetik, hedabideak finantzatzeko eta kontsumitzeko modua.

Horren inguruko gogoeta egiteko, bertoko zein kanpoko hamalau adituk hartu dute parte jardunaldietan; besteak beste izan dira: Kike Amonarriz, soziolinguista eta komunikatzailea; Jon Sarasua, Huheziko irakaslea; Jorge Bernet, Beleaderreko zuzendari komertziala; Eneko Bidegain, Mondragon Unibertsitateko irakasle eta ikerlaria; Oihana Blanco, Innobasqueko ekonomia zirkularreko proiektu arduraduna; Jorge Campanillas, abokatua; Jabier Beas, Bera-Berako kudeatzailea; Francesc Fàbregas, Associació Catalana de Premsa Comarcal-eko presidentea; Ander Garcia, Vicomtech-IK4ko ikerlaria; Xavier Jiménez, Only Media Webeko zuzendaria; Joxemanuel Irigoien, Ttipi-Ttapa Fundazioaren kudeatzailea; Ramón Salaverría, kazetaritza digitaleko ikerlari eta irakaslea Nafarroako Unibertsitatean; Eli Vivas, El Periodico de Catalunyako infografia taldearen datu-kazetaritzako sailaren koordinatzailea; eta Guillermo Vilarroig, web garapenean eta on-line marketinean espezializatutako Overalia agentziaren sortzailea.

Solasaldiak eta sariak

Amonarrizek eta Sarasuak euskararen transmisio katean toki komunikabideek duten zeresanaren gainean jardun dute. Eta Kataluniatik etorri den Fàbregasek 35 urteko esperientziaren berri eman die elkartutako 150 entzule ingururi. Ondoren, edukiaren, marketingaren eta teknologiaren gaineko argibideak eman dituzte solaskideek, besteak beste, argazkiak zelan erabili legearen ikuspegitik; mezenazgoa, hau da, egitasmoak finantzatzeko aukerak; eta analitikak eta bilatzaileetako posizionamendua.

Tokikom Sariak ere banatu dituzte tokiko komunikabideek egindako lanik onenak txalotzeko. Portadarik onenaren saria jaso du Hiruka astekariaren Txonbo egin-ek; edukirik onenarena Noaua aldizkariko Udarregiren omenez gehigarriak; ikus-entzunezkorik onena, Goienaren Barruak astintzen dokumentalak; eta aipamen berezia jaso du, Baleikeren Tapa Pala bideo sortak.

Jardunaldien gaineko kontu guztiak 16 orriko Puntua berezian (datorren egubakoitzekoan integratuko da edukia) jaso dituzte Goienakoek, eta opari hori besapean hartuta alde egin dute elkartutakoek.

(Artikulu hau Goienak argitaratu du eta CC by-sa lizentzia baliatuta ekarri dugu ARGIAra)

 
Kanal hauetan artxibatua: Euskarazko hedabideak  |  Gizartea  |  Komunikazioa

Euskarazko hedabideak kanaletik interesatuko zaizu...
2018-05-15 | Antxeta Irratia
4.600 haur, 18 herri eta 30 egitura ezberdinek, "Pantailarik gabeko desafioa" batuko dute

Urruñako San Frantzisko Xabier ikastetxeak iaz  egindako “Pantailarik gabeko 10 egunen desafioaren” ondotik, aurten 4.600 haur, 18 herri eta 30 egitura ezberdin batuko dituen “Pantailarik gabeko desafioa” aurkeztu zuten joan den astean Hendaian.


2018-05-10 | Arabako Alea
Aiaraldea hedabidea babesteko jaia egingo dute Artziniegan

Elkartasun jaia prestatu dute Artziniegako elkarteek maiatzaren 12rako.

 


Aiaraldea Ekintzen Faktoria bizitza egitera doa

Bizitzeko proiektu baten aterpea izan asmo du. Aiaraldea Komunikazio Leihoak hauspotu du ekimena, eta komunikabide izatetik komunitate izateko jauzia ematen ari dira. Hezkuntza, feminismoa, kultura, ekonomia sozial eraldatzailea eta elikadura burujabetza ardatz, eta euskara bilgarri eta ibilgailu, bizitzeko alternatibak eraikitzen ari dira Aiaraldea Ekintzen Faktorian.


2018-04-17 | Euskara ari du
Euskara, irabazteko bidean?
MULTIMEDIA - solasaldia

Berriako kazetari Garikoitz Goikoetxeak hitzaldia egin zuen Hernaniko Biterin apirilaren 11n. Euskara irabazteko bidean liburuan, euskalgintzako 100 eragileren iritziak bildu zituen. Liburuko edukia eta bere kazetari-esperientzia oinarri hartuta, aurrera begira hartu beharreko bideei buruz mintzatu zen.

Hitzaldia hamar galderatan egituratu zuen kazetariak, eta galdera bakoitzaren ondoren ideia, iritzi edo datu nagusi batzuk laburbildu.  Honako hauek dira hamar galderak

1... [+]


2018-03-15 | Hala Bedi
Arabako Aldundiaren publizitatea: nora doa diru publikoa?

Zein dira publizitate bidez diru publiko gehien jasotzen duten hedabideak? Arabako Aldundiak publizitatea zein mediotan inbertitzen duen aztertu du Hala Bedik. El Correo de Álava da jaun eta jabe, publizitatearen %31,8a jasotzen baitu; nagusiki euskaraz aritzen diren hedabideek, aldiz, %7,4a jasotzen dute orotara.


2018-03-12 | Txerra Rodriguez
Iritzia
Hedabideak arnasgune?

“Euskararen bizberritzea: marko, diskurtso eta praktika berriak birpentsatzen” liburu mardul bezain interesgarria da. Eta niri bereziki interesgarriak egin zaizkit Alberto Barandiaran eta Gorka Salcesen artikulu biak.


2018-02-28 | Kanaldude.tv
Amikuzeko Irratiaren estreinaldia
MULTIMEDIA - erreportajea

Euskal irratien sarea handitzen ari da. Gure Irratia eta Antxeta irratia Lapurdin, Xiberoko Botza xiberoan, Irulegiko irratia eta 2018ko urte hasiera honetan abiatu den Amikuzeko irratia Baxe Nafarroan. Langile bat eta laguntzaile andanarekin, irratiak Amikuzeko bazterren berri emaiteko asmoa du. Donapaleuko karrika nagusian den lokala estrenatu dute otsailaren 19an.


Publizitate eta babesletza instituzionala Gipuzkoako Aldundian
Hedabideetan eragiteko tresna politikoa

Publizitate instituzionalen eta babesletzen bidez, zein komunikabidek jasotzen du diru gehien eta zein dira bazterrean geratzen direnak? Zein dira banaketarako irizpideak? Gipuzkoako Aldundiaren kasua aztertu du ARGIAk, datu publikoak ematen hasi baita –bera da bakarra–. Aperitibo gisa: diru gehien El Diario Vasco egunkariari eman zion iaz ere Aldundiak, 399.075 euro; eta konparaziorako, ARGIAri 4.293, ia ehun aldiz gutxiago. Herritarren ezagutzatik urrun, diru publikotik ehunka... [+]


Azkenak
EGILEAK
Eguneraketa berriak daude