Erronkei heltzeko gertu bukatu dituzte jardunaldiak toki komunikabideetako ordezkariek

  • Orain dela 25 urte Arrasaten egin ziren Tokikom jardunaldi haiek gogoan baina gaur egungo erronkak abiapuntu direla egin dituzte Komunikazio lokala esparru globalean jardunaldiak tokiko komunikabideek Arrasateko Polo Garaian.

Mirari Altube  |  Goiena @goiena
2016ko azaroaren 14a
Tokikom sariak ere banatu dituzte astelehen honetako jardunaldietan. (Arg.: Goiena)

Jardunaldietan elkartu dira honako elkarte, erakunde eta medioetako ordezkariak: Euskal Herriko kazetarien elkargoa, Hekimen, Arrasateko Udala, Aldundiko Hizkuntza Berdintasuna, Hizkuntza Politikarako Sailburuordea, Puntueus fundazioa, Alea, Maxixatzen, Ttipi-Ttapa, Anboto, Baleike, CodeSyntax, Pil-pilean, Euskalherria irratia, Goiena eta MU, besteak beste.

Komunikabideetan eraldaketa handia izan da 25 urteotan. Orduan papera zen nagusi eta tokiko hedabideen oinarria, eta egun, teknologiei esker, edizio digitalek izugarrizko indarra hartu dute. Horrek, alde batetik, hedabideak ulertzeko modua aldatu du, eta bestetik, hedabideak finantzatzeko eta kontsumitzeko modua.

Horren inguruko gogoeta egiteko, bertoko zein kanpoko hamalau adituk hartu dute parte jardunaldietan; besteak beste izan dira: Kike Amonarriz, soziolinguista eta komunikatzailea; Jon Sarasua, Huheziko irakaslea; Jorge Bernet, Beleaderreko zuzendari komertziala; Eneko Bidegain, Mondragon Unibertsitateko irakasle eta ikerlaria; Oihana Blanco, Innobasqueko ekonomia zirkularreko proiektu arduraduna; Jorge Campanillas, abokatua; Jabier Beas, Bera-Berako kudeatzailea; Francesc Fàbregas, Associació Catalana de Premsa Comarcal-eko presidentea; Ander Garcia, Vicomtech-IK4ko ikerlaria; Xavier Jiménez, Only Media Webeko zuzendaria; Joxemanuel Irigoien, Ttipi-Ttapa Fundazioaren kudeatzailea; Ramón Salaverría, kazetaritza digitaleko ikerlari eta irakaslea Nafarroako Unibertsitatean; Eli Vivas, El Periodico de Catalunyako infografia taldearen datu-kazetaritzako sailaren koordinatzailea; eta Guillermo Vilarroig, web garapenean eta on-line marketinean espezializatutako Overalia agentziaren sortzailea.

Solasaldiak eta sariak

Amonarrizek eta Sarasuak euskararen transmisio katean toki komunikabideek duten zeresanaren gainean jardun dute. Eta Kataluniatik etorri den Fàbregasek 35 urteko esperientziaren berri eman die elkartutako 150 entzule ingururi. Ondoren, edukiaren, marketingaren eta teknologiaren gaineko argibideak eman dituzte solaskideek, besteak beste, argazkiak zelan erabili legearen ikuspegitik; mezenazgoa, hau da, egitasmoak finantzatzeko aukerak; eta analitikak eta bilatzaileetako posizionamendua.

Tokikom Sariak ere banatu dituzte tokiko komunikabideek egindako lanik onenak txalotzeko. Portadarik onenaren saria jaso du Hiruka astekariaren Txonbo egin-ek; edukirik onenarena Noaua aldizkariko Udarregiren omenez gehigarriak; ikus-entzunezkorik onena, Goienaren Barruak astintzen dokumentalak; eta aipamen berezia jaso du, Baleikeren Tapa Pala bideo sortak.

Jardunaldien gaineko kontu guztiak 16 orriko Puntua berezian (datorren egubakoitzekoan integratuko da edukia) jaso dituzte Goienakoek, eta opari hori besapean hartuta alde egin dute elkartutakoek.

(Artikulu hau Goienak argitaratu du eta CC by-sa lizentzia baliatuta ekarri dugu ARGIAra)

 
Kanal hauetan artxibatua: Euskarazko hedabideak  |  Komunikazioa  |  Gizartea

Euskarazko hedabideak kanaletik interesatuko zaizu...
580.000 euro, iazkoaren bikoitza, komunikabideetan euskararen erabilera sustatzeko

Idatzizko komunikabideetan, irratietan eta Nafarroan zabaltzen diren online komunikabideetan euskararen erabilera sustatzeko laguntzetarako deia irekia ekainaren 12ra arte.


2017-05-02 | Xabier Letona
Nolakoak izan behar dute euskal hedabideek?

Ziklikoki agertzen da hausnarketa, euskal hedabideek kontsumitzaile gutxi ei dituzte eta, antza, behar ditugu erdaretan arrakastatsuen direnen antzeko hedabideak.


Hala Bedi Irratiak martxan jarri du 999 'halabelarri' lortzeko kanpaina

Tortillari buelta ematera goaz. Egin zaitez halabelarri lelopean harpidetza kanpaina martxan jarri du Hala Bedi Irratiak. 666 bazkidetik 999ra jauzia emateko asmoa dute, 35. urteurrenean inoiz baino indartsuago egoteko.  


2017-03-28 | Baleike
Euskarazko hedabide berri bat jaio da: Gurean.eus

Gertuko errealitatearen leiho globala eskaintzen du, gizartea, ekonomia, kultura, kirola eta eguneroko gaien bitartez. TOKIKOM osatzen duten 60 toki komunikabideen –Baleike tartean– edizio digitaletako edukiak batu eta gaika antolatuta eskaintzen ditu.


2017-03-10 | ARGIA
Arrosa Irrati Sareak antolatutako jardunaldiak martxoaren 18an Baionan

“Euskal Herrian badago zer entzun” jardunaldien VI. edizioa antolatu dute Arrosa Irrati Sareko kideek. Jardunaldien helburua, irratiok beren egunerokotasunean dituzten formakuntza eta hausnarketa beharrei erantzutea da, eta jende oro gonbidatu dute parte hartzera.


Euskal hedabideen kartografia: enpresen erradiografia

Behategiak, euskal hedabideek bizi duten errealitatea aurkezteko asmoz, sektoreko enpresen azterketa egin du. Egindako lanetik, hedabideen egungo egoera ezagutzeko datuak aurkeztu dituzte.


Euskal prentsaren atzoko agonia eta gaurko indarra

Zortzi hamarkada dira, 1937ko urtarrilaren 1ean euskara hutsezko Eguna berripapera sortu zutela eta ekitaldi mordoa egiten ari dira efemeridea gogoratzeko. Denbora honetan guztian euskal prentsak egindako ibilbidean, borondate politikoa eta komunitatearen babesa funtsezkoak izan dira euskara hutsezko prentsa normalizatu bat izan dezagun.


Euskal hedabideek ituna lortzeko bidea ireki dute

“Euskal hedabideak, itun bila” jardunaldietan sektoreak aitortza eta egonkortasuna eskatu ditu, eta administrazioarekin adostu nahi duen kontzertazio ereduaz gogoeta egin du. Jardunaldiak Hekimen Euskal Hedabideen Elkarteak eta Euskaltzaindiak antolatu zituzten otsailaren 22an, Bilbon.


2017-02-21 | Uriola.eus
Garai berrirako esparru bila euskal hedabideentzat

Azken asteotan hainbat jardunaldi antolatu dira Bilbon euskal hedabideen orainaz eta geroaz hausnartzeko. Otsailaren 22an, Euskal hedabideak, itun bila jardunaldian euskal hedabideen kartografia osatzeko, euskal hedabideen garrantzia azpimarratzeko eta diru laguntzetatik itunera eman diren hainbat esperientzia ezagutzeko aukera izango da. Besteak beste, garai berrirako hedabideek eta administrazioek esparru berria sortzeko proposamena egingo dute.


2017-02-20 | ARGIA
Euskal hedabideen sareko kontsumoak %10 egin du gora

Hekimeneko hedabideen webguneek gora egiten jarraitzen dute: aurreko urtean baino %10 bisita gehiago izan zituzten 2016an; 20 milioi bisita baino gehiago denera. Goraka horren nondik norakoak azaltzen ditu elkarteak bere webgunean.


Azkenak
EGILEAK
Eguneraketa berriak daude