Bidasoko mugaz gaindiko lehen bizikleta martxa egingo du Ederbideak

  • Bidasoko Bide Berdeko mugaren alde bateko eta besteko bizikleta zaleak batzeko ibilbidea izango da. Ederbidea Nafarroa, Gipuzkoa eta Lapurdiko lurretan barna mugikortasun iraunkorra sustatzeko proiektua da.

Erran .eus @erran_eus
2017ko ekainaren 08a

Sunbillak hartuko du heldu den ekainaren 24ean, larunbatarekin, Ederbidea Zikloturistaren lehen edizioa, Bidasoko Bide Berdearen martxa zikloturista handia mugikortasuna eta turismo iraunkorra sustatzeko.

Baztan-Bidasoa Turismo Elkargoak antolatuta eta Nafarroako Gobernuko Turismo eta Merkataritzaren Zuzendaritza Nagusiaren laguntzarekin, Ederbidea proiektuaren lehen ekitaldi publikoa da. Nafarroako, Gipuzkoako eta Pirinio Atlantikoko mugaz gaindiko lurraldeetan bizikletaren erabilera sustatzeko europar lankidetza proiektua da Ederbidea.

Ederbidea Interreg POCTEFA proiektua da, bertan parte hartzen du Europar Batasunak eta EGEF Eskualde Garapeneko Europako Funtsaren bidez kofinantzatzen da.

Lasterketaren helburuetako bat da mugaren alde bateko eta bertzeko zaleek bat egitea da, lehiakorra ez den martxa batean eta Bidasoldeaz disfrutatzea, ingurune natural batean, oinpekoei edo pedalei eragin bitartean.

Ederbidea Zikloturistak bi ibilbide zirkular izanen ditu, zailtasun maila desberdinekoak eta biak Sunbillan hasten direnak. Izena hemen eman daiteke.

Bidasoko Bide Berdeaz disfrutatzen

Ederbidea mugaz gaindiko proiektuak Bidasoko Bide Berdea sustatzea du helburu. XX. mendearen hasieran Irun eta Elizondo batzen zituen Tren Txikito deiturikoaren bidea egiten du bide berde honek, eta orain, helburua, Europara irekita dagoen ardatz zikloturista bat egitea eta turismo iraunkorraren tokia izatea da.

Gainera, Ederbidearen beste helburuetako bat bide berde hau Plazaolako bide berdearekin elkartzea da, eta horrela, bizikletaz egin daitekeen ibilbide luze bat egituratzea, Baiona eta Donostia Iruñearekin elkartuz eta Europako ibilbide handietan txertatuz.

Modu honetan, Bidasoaldea sustatzen jarraituko da Europako lokarri garrantzitsu bezala zikloturismoaren bidez, bizikletaren kirol jarduera eta mugikortasun iraunkorra bultzatzen diren bitartean.

Albiste hau Erran.eus-ek argitaratu du eta CC-by-sa lizentziari esker ekarri dugu ARGIAra.

Kanal hauetan artxibatua: Mugikortasuna  |  Natura

Mugikortasuna kanaletik interesatuko zaizu...
"AHT modu paregabea da diru publikoa esku pribatuetara abiada handian pasatzeko"

Alfontso Gartziandia naiz, 45 urte ditut eta Aratzurin bizi naiz. Urteak daramatzat AHT Abiadura Handiko Trenaren kontra borrokatzen. Proiektu hori zentzu askotan da kaltegarria eta, nire ustez, ez dago nondik eutsi. AHTren kontrako mugimendua hoztu egin da Nafarroan, eta berpizteko asmoz, berriki Tren Sozialaren aldeko eta AHTren kontrako Iruñerriko plataforma sortu dugu Oltza Zendea, Itza, Egillor eta Orkoiengo hainbat bizilagunek.


2017-07-18 | Jon Torner Zabala
Eta zuk, txirrindulari zaren horrek, zergatik ez duzu zergarik ordaintzen?

“Bizikletan dabiltzanek ere ordaindu beharko lituzkete zirkulazio-zergak”. Solaskide batek egin zuen proposamena, autoen eta bizikleten arteko elkarbizitzaz eztabaidatzen ari ginela. Batzuk alde, kontra besteok, diruz ordaindutako eskubideak erdigunean jarrita.


2017-07-09 | Juan Mari Arregi
AHT: lotsak eta erantzukizunak

Eusko Jaurlaritzak, bost hilabete lehenago gonbidatu bazuten ere, ez zuen AHTri buruzko mahai-inguru batean egon nahi izan. Deseroso eta lotsatuta ote dago halako diru xahutzearen aurrean?


Bilbora sartzeko bidesaria?

Bilboko Udaleko Zirkulazio zinegotziak egin du proposamena orain egun batzuk, Bizkaiko hiriburuan kotxe pribatuen joan-etorriak murrizteko.


"Txirrindulariak ez harrapatzeko gakoa kontzientziazioa da, ez isunak"

Geroz eta ugariagoak dira txirrindularien istripuak, autoek harrapatuta. Valentziako harrapaketak eta Ane Santesteban, Chris Froome edo Nicky Hayden profesionalen istripuek mahai gainean jarri dute arazoa. Zergatik harrapatzen dituzten autoek txirrindulariak?


2017-05-24 | Xabier Letona
EH Bildu eta Aranzadiren artean liskarra sortu duen Pio XII etorbidearen plana onartu du Iruņeko Udalak

Iruñeko Udalak Pio XII etorbidearen berritzea onartu du. Milioi eta erdi euroko aurrekontua du planak eta  sei hilabetetan has daitezke lanak. Proiektu honen harira tentsioa izan da azken asteetan alkatetza duen EH Bildu eta udal gobernuko Aranzadi taldearen artean.


"Hirietako mugikortasuna gizarteko arazo askoren isla da"

Aitor Balbas dut izena, eta mugikortasun eredu berria nahi dut Iruñearentzat. Helburu horrekin dihardugu 8-80 plataformako kideok. Autoak dira hiriko erregeak, eta gure ustez, beren lekua garraio publikoak, oinezkoek eta bizikletek hartu beharko lukete. Modu horretan, Iruñea hiri askoz jasangarri eta seguruagoa izango litzateke.


Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude