AHTren hiriburuetarako sarbideak eta Bergarako lotunea aldi berean egitea nahi du Jaurlaritzak

  • 2017 amaieran garraio azpiegitura erraldoiaren zati horiek definituta eta esleituta edukitzea eskatuko diote Espainiako Gobernuari Tapia sailburuak eta hiriburuetako alkateek.

Urko Apaolaza Avila @urkoapaolaza
2016ko abenduaren 27a
AHTren obretan lan istripu ugari izan da. Irudian, Arrasaten 2012an langile bat hil zen tokia (Arg.: Goiena)

Abiadura handiko obrak iragarri dituzte EAJren menpe dauden administrazioek, AHTri oraindik geratzen zaizkion zatiak amaitzeko. Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomia Garapen eta Azpiegituretako sailburua eta Eneko Goia, Gorka Urtaran eta Juan Maria Aburto Donostia, Gasteiz eta Bilboko alkateak Euskal Y-az hitz egiteko bildu dira, Espainiako Sustapen ministro berriak, Iñigo de la Sernak, lan horien inguruan izandako jarrera aldaketaren ondoren.

De la Sernak kontratu berriak esleitzeko konpromisoa hartu du, eta arrazoi ekonomikoengatik orain arte geldirik zeuden zenbait zati eta proiekturi ekiteko atea zabaldu du. Hala, Azpiegituretarako sailburuak eta alkateak ministroarekin bildu nahi dute, hiriburuetako sarbideak 2017a baino lehen “definituta” gera daitezen.

Eusko Jaurlaritzak aspaldi jo du ezinezkotzat hitz emanda bezala AHT 2019an amaitzea, baina galdutako denboraren zati bat berreskuratu nahi du egoera berria baliatuta, eta eskatu du Bergarako lotunea eta hiriburuetako sarbideen lan erritmoak “parekatzea”. Horretarako egitasmoa “ahalik eta azkarren” lotu nahi dute Espainiako Gobernuarekin.

Gain-kostua eta presa: bi osagai lan baldintzak kaskartzeko

AHTren lanek egun 263 milioi euroko gain-kostua dute (Eldiarionorte.es-ek egindako kalkuluaren arabera) eta guztira 1.800 milioi eurotik gora gastatzea dago aurreikusita. Bergarako lotuneko zatietan enpresek oso beherantz jo zuten esleipenerako lehiaketan aurkezturiko aurrekontua, baina gero “arrazoi teknikoak” medio kostua asko igo zuten, ondorioz Espainiako Gobernuak gelditu egin zituen obrak. Orain, berriz ere martxan jarriko ditu beste kontratu baten bidez.

Obretako kostuetan gorabehera handiak eta lanak amaitzeko presa; AHTren lanei eragingo dien osagai garrantzitsuak bihurtu dira biak. ELA sindikatuak behin baina gehiagotan salatu izan du auzitegietan trenbidea egiten ari diren langileek jasaten dituzten lan baldintza eskasak, erritmo “esajeratu” eta gehiegizko lan-orduekin, kasu askotan egunean 12 ordutik gorakoak. AHTko obretan gutxienez zazpi lagun hil dira lan-istripuz.

Kanal hauetan artxibatua: Abiadura Handiko Trena  |  Prekarietatea

Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
2017-03-22
AHTari aurre egiteko zuhaitz landaketa
MULTIMEDIA - erreportajea

AHT Geldituk deituta, abiadura handiko trenaren aurka egiteko, 100 pertsona inguruk Angiozarren zuhaitzek landatu zituzten martxoaren 19an. AHTren hiriburuetako sarreren antzera, Euskal Y-ren giltzarri den Bergarako lotunean izan zen ekimena.Zuhaitz landaketaren bitartez makroproiektua gelditzeko eskatu zuten


Ustelkeria sarearen itzala Euskal Herriko abiadura handian

Espainiako Estatuan AHT eraikitzen ari den Isolux Corsán enpresaren eroskeria kasuek ez dute etenik eta Euskal Y-a ere zipriztindu dute. Momentu honetan Zizurkil-Andoain arteko zatia ari da egiten multinazionala Euskal Herrian.


2017-03-20 | ARGIA
"Milaka zuhaitz desagerrarazi dituzte AHT eraikitzeko: itzul dezagun prozesua"

Angiozarren ehun lagun inguruk zuhaitzak aldatuz erantzun diote Abiadura Handiko Trenaren proiektuari, “lurra eta bizitza berreskuratzeko”.


2017-03-16 | ARGIA
Aitzurrak eta katiuskak Angiozarren: AHTri aurre egiteko zuhaitzak aldatuko dituzte

Euskal Y-aren Bergarako korapiloa eraikitzeko proiektua berriz martxan jartzekotan direnean, AHT Gelditu! Elkarlanak zuhaitzak landatuz erantzungo die abiadura handiko asmoei, igandean Angiozarren.


Nafarroako Gobernuak AHT bere horretan eraikitzen jarraitu nahi duela salatu dute

Sustrai Erakuntza fundazioak salatu du Nafarroako Gobernuak izena aldatu diola AHTaren proiektuari jendea nahasteko: Prestazio Handiko Trena deitu du, baina atzean proiektu bera dagoela esan du. Gainera, salatu du proiektuak hutsune handiak dituela.


"Hirugarren errailak" Europara ez, Ekialde Hurbileko basamortura garamatza

Astigarraga-Irun artean trenbide zabalera AHTra egokitzeko obretan izan dira berriki agintariak, eta argitu digute 2019an amaitu dezaketela “hirugarren erraila”. Ezagutu nolako eskarmentua duten lan hori egingo dutenak.


Abiadura handian doa esplotazioa

“Trenbidea, autobia, tunela eta zubia. Gehiegi gustatzen zaigu abiadura handia. Abiadura handia tunela eta zubia!”. Honela dio Gu ta Gutarrak taldearen kopla batek. AHTren obretako langileen esplotazioa eta hondeamakinen atzean ezkutatzen direnak kaleratzeko asmoz ARGIAn duela gutxi ireki den Zuloan blogari buruzkoak kontatzera natorkizu, irakurle.
    ELAren Manu Robles-Arangiz fundazioko kideekin elkarlanean bideratutako bloga da, eta bi helburu garbi ditu:... [+]


Amiantoa eta Italiako AHT egiten ari diren langileekiko mespretxua

Milan-Genovaren “hirugarren erraila” eraikitzen ari den konpainiaren arduradunak izoztuta utzi ditu hango herritarrak: “Amiantoa dagoela? Gaixotasuna 30 urte barru arte azaltzen ez den bitartean...".


2017-02-02 | ARGIA
AHTren kiebra "denbora kontua" dela ondorioztatu du Ekopolen ikerketa batek

ELA eta LABen enkarguz egin du txostena EHUko irakasle talde batek. Sindikatuek nabarmendu dute “pobreen baliabideak aberatsen eskura” jarriko dituela proiektuak.


"Azala beltza eduki behar al dut AHTren lanetan esklabo izateko?"

AHTko obren Hernaniko zatian, langileek bizi dituzten baldintza kaskarren lekuko izan gara. ELAk Lan Harremanen Kontseilura eramango du azpikontrata, beste esplotazio kasu baten aurrean gaudelakoan.


Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude