AHTren hiriburuetarako sarbideak eta Bergarako lotunea aldi berean egitea nahi du Jaurlaritzak

  • 2017 amaieran garraio azpiegitura erraldoiaren zati horiek definituta eta esleituta edukitzea eskatuko diote Espainiako Gobernuari Tapia sailburuak eta hiriburuetako alkateek.

Urko Apaolaza Avila @urkoapaolaza
2016ko abenduaren 27a
AHTren obretan lan istripu ugari izan da. Irudian, Arrasaten 2012an langile bat hil zen tokia (Arg.: Goiena)

Abiadura handiko obrak iragarri dituzte EAJren menpe dauden administrazioek, AHTri oraindik geratzen zaizkion zatiak amaitzeko. Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomia Garapen eta Azpiegituretako sailburua eta Eneko Goia, Gorka Urtaran eta Juan Maria Aburto Donostia, Gasteiz eta Bilboko alkateak Euskal Y-az hitz egiteko bildu dira, Espainiako Sustapen ministro berriak, Iñigo de la Sernak, lan horien inguruan izandako jarrera aldaketaren ondoren.

De la Sernak kontratu berriak esleitzeko konpromisoa hartu du, eta arrazoi ekonomikoengatik orain arte geldirik zeuden zenbait zati eta proiekturi ekiteko atea zabaldu du. Hala, Azpiegituretarako sailburuak eta alkateak ministroarekin bildu nahi dute, hiriburuetako sarbideak 2017a baino lehen “definituta” gera daitezen.

Eusko Jaurlaritzak aspaldi jo du ezinezkotzat hitz emanda bezala AHT 2019an amaitzea, baina galdutako denboraren zati bat berreskuratu nahi du egoera berria baliatuta, eta eskatu du Bergarako lotunea eta hiriburuetako sarbideen lan erritmoak “parekatzea”. Horretarako egitasmoa “ahalik eta azkarren” lotu nahi dute Espainiako Gobernuarekin.

Gain-kostua eta presa: bi osagai lan baldintzak kaskartzeko

AHTren lanek egun 263 milioi euroko gain-kostua dute (Eldiarionorte.es-ek egindako kalkuluaren arabera) eta guztira 1.800 milioi eurotik gora gastatzea dago aurreikusita. Bergarako lotuneko zatietan enpresek oso beherantz jo zuten esleipenerako lehiaketan aurkezturiko aurrekontua, baina gero “arrazoi teknikoak” medio kostua asko igo zuten, ondorioz Espainiako Gobernuak gelditu egin zituen obrak. Orain, berriz ere martxan jarriko ditu beste kontratu baten bidez.

Obretako kostuetan gorabehera handiak eta lanak amaitzeko presa; AHTren lanei eragingo dien osagai garrantzitsuak bihurtu dira biak. ELA sindikatuak behin baina gehiagotan salatu izan du auzitegietan trenbidea egiten ari diren langileek jasaten dituzten lan baldintza eskasak, erritmo “esajeratu” eta gehiegizko lan-orduekin, kasu askotan egunean 12 ordutik gorakoak. AHTko obretan gutxienez zazpi lagun hil dira lan-istripuz.

Kanal hauetan artxibatua: Abiadura Handiko Trena  |  Prekarietatea

Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
Kaliforniako AHTren ezinak: garestiago, atzerapenarekin eta beharginak estutuz

Txosten federal konfidentzial batek agerian utzi duenez trenbidearen lehen zatia 3.600 milioi dolar gehiago kostako da eta ez da 2024ra arte amaituko. Euskal Y-a egiten ari diren konpainia espainiarrak dabiltza bertan.


2017-01-20 | ARGIA
Zuloan: AHTren lan-baldintzak ikertzeko elkarlana eta bloga

Abiadura Handiko Trenaren obretan gertatzen diren gehiegikeria eta irregulartasunak ikertzeko elkarlana abiatu dute ARGIAk eta Manu Robles-Arangiz fundazioak.


AHTk ez luke energiarik aurreztuko 2086 arte, lasterren jota

Ez 2023an, ez inoiz. Euskal Y trenbide proiektua ez da sozialki errentagarria izango, ezta ingurumenari dagokionez ere. EHUko Hegoa institutuaren lan batek hori baieztatzeko ebidentzia enpirikoak argitaratu ditu.


Abiadura Handiko Trenean gastatutako 44,5 milioi euro zor dizkio Espainiak Nafarroari

Espainiako Estatuaren eta Nafarroaren arteko ituna "zaharkitua" dago, Kontuen Ganberak egindako txosten baten arabera. Jada 86 milioi euro gastatu ditu Nafarroak Abiadura Handiko Trena eraikitzeko.


2016-11-20 | I˝aki Barcena
AHTren etorkizunaz

Hamar urte bete berri dira, Lukun (Araba) Euskal Y-ren lehengo harria jarri zutela. Galdera ikur handia dabil oraindik proiektu txikitzaile horren gainean. Zenbat urte gehiago? Noiz eta nola jarriko ote diote azkena? Inaugurazioa oso modu diskretuan egin zen, komunikabideen presentzia urriarekin, arraro xamar Euskal Herriko historian diru gehien xahutzen duen azpiegitura (6.000 milioi euro, gaurko kontuen arabera) martxan jartzeko. Egia esan, obrak hasi aurretik beste hamar urte pasa ziren,... [+]


Alain Roussetek AHTa finantzatzeko proposamenari uko egin dio

Akitania Berriko eskualdeko presidente Alain Roussetek bertan behera utzi du AHTa finantzatzeko proposamena. Proiektura 5,6 milioi euro bideratzeko asmoa zuten. Erabakiaren alde agertu da EELV Europa Ekologia Berdeak alderdia.


Nafarroako Gobernuak Kantauri-Mediterraneoko korridorean nahi du AHTa

Manu Aierdi Garapen Ekonomikoko presidenteordearen proiektua babestuko du Barkosek. ADIFek zor dituen 45 milioiak berreskuratzeko, auzi-errekurtsoa jarri dezake Nafarroako Gobernuak.


AHT ez da 2019rako bukatuko, kupoan eskua sartuta ere

2019an AHT martxan egotea “ezinezkoa” dela esan du Iñigo Urkulluk eta gaineratu du Jaurlaritza aztertzen ari dela AHTk  hirietan izango dituen sarrerak lurperatzeko kupoa erabiltzea.


2016-09-06 | Anboto
Atxondoko Udalak auzitara eramango du Jaurlaritzak ADIFi emandako baimena

Abiadura Handiko Trenaren eraikitzaileari (ADIF) Solatxo inguruko lursail batean betelanak egiteko baimena eman zion 2014an Eusko Jaurlaritzak, trenaren eraikuntzan sortutako hondakinak bertara bota ditzan. Atxondoko udal gobernuaren ustez, lursail hori babestu beharreko eremua da. Atzoko udalbatzarrean, udal gobernuko EH Bilduko bost ordezkarien aldeko bozkagaz erabaki zuten Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen sailaren baimenaren kontra administrazioarekiko auzibidea abiatzea. Auzitara jotzearen... [+]


2016-05-29 | Ekaitz Zilarmendi
Lurrarekiko menpekoak

Bi gurpilekoa alboan lagata, bi hanken gainean amaitu zuten gehienek Txirrinka, maiatzaren 20tik 22ra Hego Euskal Herrian barna ibili zen bizikleta martxa. Azpiegitura txikitzaileen aurkako mobilizazioa izan da Txirrinka.


Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude