AHT ez dela beharrezkoa onartu arren, proiektuak aurrera jarraituko duela esan du Italiako Gobernuak

  • Italiako Gobernuak zilegitasuna eman dio NoTAV kanpainari, argitaratu berri duen txosten baten arabera. Onartu du abiadura handiko trena ez dela beharrezkoa egun lurraldearen ezaugarriak kontuan izanda. Hala ere, proiektuak aurrera jarraituko du.

Miren Osa Galdona @Mirentx_U
2018ko martxoaren 02a

El Saltok jaso du albistea eta txostenak hasierako aurreikuspenak behar bezala ez egin izana onartzen du. Gainera, duela hamar urteko ezaugarriak oinarritzat hartzea ez dela zentzuzkoa dio. “Duela hamar urte egin ziren ikerketak asmo onez eta Europar Batasuneko ikerketetan oinarrituz egin baziren ere, gauzak aldatu egin dira. Krisi ekonomikoak eragin zuzena izan du eta egun gizarteak beste lehentasun batzuk ditu. Garraioari dagokionez, jendeak segurtasuna, kalitatea eta eraginkortasuna nahi ditu. Hori dela eta, orduko azterketak gutxietsi gabe eta testuingurua asko aldatu dela kontuan izanda, inor ez da harrituko AHTaren proiektuak aurrera jarraituko duela baieztatzen dugunean.”

Noiz okertu ziren planak Turin eta Lyon arteko AHTan? LTF Lyon Turin Ferroviarie enpresak 1999an aurreikusi zuen bi hirien arteko merkantzia fluxua %100ean igoko zela 2000 eta 2010 urteen artean. Beste era batera esanda, hamar milioitik hogei milioi tona garraiatzera pasako zirela.

Mont Blanceko tunelaren itxierak eta tartean izandako zenbait istripuk, aurreikuspenak berrikusteko beharra areagotu zuten, izan ere, beste bideak itxita eta Frejuseko tunela bide eraginkorrena dela ondorioztatuta, bi hirien arteko lotura inoiz baino zuzenagoa zen. Bigarren ikerketa horretan Turin-Lyon arteko lineak Austriako edo Suitzako eskaerak erakarriko zituela kalkulatu zuten, inolako bermerik gabe. Hor dago lehen akatsa: 2005ean 8 milioi tona garraiatzen zituzten eta 2030ean 40 milioi tona izango zirela ondorioztatu zuten oinarri sendorik izan gabe.

Egun hiru milioi tona igarotzen dira Frejuseko tuneletik. Errepide saretik doan kopurua aintzat hartuta, hamahiru milioi tonako fluxua ematen da. Datuok NoTAV plataformarentzat oinarrizkoak izan dira euren borrokari sinesgarritasuna emateko.

Italiako Gobernuak Europar Batasunari egotzi dio errua; bere gain utzi du erantzukizun guztia eta atzera bueltarik ez dagoela dio, obrak ez badira hasi ere. Guztira 8.600 milioiko gastua izango du proiektuak. %40a Europar Batasunak jarriko du, Italiak %34,7 eta Frantzian %25,3. Hau da, Italiak 3.000 milioi euro xahutuko ditu beharrezkoa ez den proiektu batean, berak onartu bezala.

 

 

Kanal hauetan artxibatua: Abiadura Handiko Trena  |  Italia

Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
2018-05-25 | Arabako Alea
Aramaio eta Legutioko alkateak izan dira Legebiltzarrean, AHTak eragindako kalteak salatzen

Urbinako Batzar Administratiboko presidenteak ere parte hartu zuen agerraldian.


2018-05-18 | Guaixe .eus
Tren publiko eta soziala aldarrikatu dute Altsasun

AHTren kontrako martxan haren eraginak bertatik bertara ikusteko aukera izan dute ibiltariek. Hilaren akaberarako beste ekimen bat deitu dute.


2018-05-15 | Axier Lopez
Josu Bergara (EAJ) Garraio eta Obra Publikoen sailburu ohiaren enpresari esleitu diote Donostiako AHTren geltokiko obra, 861.000 euroan

Arantxa Tapia Lakuako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura sailburuak, Eneko Goia Donostiako alkateak eta Iñigo de la Serna Espainiako Sustapen ministroak Donostiako Norteko geltokiaren birmoldaketa proiektua aurkeztu zuten astelehenean, Donostiako udaletxean. Obraren helburua Abiadura Handiko Trenari sarbidea ematea da eta horren ardura Eptisa/Cinsa ingeniaritza-Jon Montero aldi baterako enpresen elkarteari esleitu diote.


AHTren lanak eginen dituen enpresak "ekitaldi politikoak" finantzatu dizkio PPri

Espainiako Sustapen Ministerioak AZVI enpresari esleitu dio Alesbes eta Erriberri arteko AHTren lanen ardura. Sustrai Erakuntza Fundazioak salatu du PP alderdiari "ekitaldi politikoak eta foroak" finantzatu dizkiola.  


Espainiako Estatuak Nafarroan gastatuko duenetik %78 AHT eta Esako urtegira bideratuko da

Espainiako Estatuko Ogasun ministro Cristóbal Montorok aurkeztutako aurrekontuen arabera, Nafarroari dagokion inbertsioan %78 AHTri eta Esako urtegiari bideratuko dio Espainiako Estatuak.


2018-03-09
'AHTrik EZ Lautada'-k 7.000 alegazioak defendatu ditu Arabako Diputatu Nagusiaren aurrean

“Lautadako hautesle errolda 9.000 pertsonakoa izanda, 7.000 alegazio baino gehiago aurkeztea da egin daitekeen demokrazia ariketarik handiena”, adierazi dio “AHTrik EZ Lautada” Plataformak Arabako Diputatu Nagusiari.


2018-03-05 | ARGIA
Sustrai elkartea ez doa Nafarroako mugikortasun batzordera, AHTan erabakiak hartuta daudelakoan

Ingurumenaren aldeko eta alferrikako azpiegitura handien kontrako borroketan ezaguna den Sustrai fundazioak jakinarazi du planto egingo diola Nafarroako Legebiltzarraren Mugikortasun batzordeak bilerarako egindako deiari. Berrikitan Madrilen 2.852 alegazio entregatu zituen Sakanan AHTarentzako egin nahi duten bide berriaren kontra.


2018-03-01 | ARGIA
'Zuloan' liburuaren ondorioak azaltzeko hitzaldi zikloa abiatuko dugu martxoan

AHTko langileen testigantzak eta prekarietate kasu zehatzak aurkezteaz gain, lan honek eraikuntzaren arloko gaur egungo egoeraren argazki orokorra ere ematen du.


2018-03-01 | Guaixe .eus
De la Serna sustapen ministroak: "AHT korridorea 2023rako"

Sustapen ministro Iñigo De la Sernak atzo esan zuen Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren (AHT) korridorea 2023rako egina egonen dela. Data hori “handinahia” dela aitortu zuen ministroak berak.


2018-02-27 | ARGIA
Eraikuntza arloko "inpunitate zirkuluarekin" amaitzea eskatu du ELAk Legebiltzarrean

AHTn eta beste zenbait obra publikotan dabiltzan langileen egoeraz azkenaldian zabaldu den kezka Eusko Legebiltzarrera eraman du ELAk. Igor San Jose eta Luis Fernandez sindikatuko kideak Lana eta Justizia batzordean izan dira, EH Bilduk gonbidatuta, eta azaldu dute eraikuntza arloko lan hitzarmenak “sistematikoki” urratzen direla.


Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude