Abiadura Handiko Trenaren aurkako pintaketarik handiena egin du Mugituk Nafarroan

  • 80 metroko zabalera eta 10 metroko altuerako letrak egin dituzte. Castejon eta Villafranca artean egina dagoen Abiadura Handiko Trenarentzako eremuan egin du pintaketa Mugitu taldeak. Trenak sortuko duen txikizioa salatu nahi dute desobedientzia ekimen horrekin eta ikusarazi Nafarroak ez duela halakorik "behar edo nahi".

Euskalerria irratia @fm983irratia  |  Ahotsa.info @ahotsainfo
2017ko ekainak 19

"Duela 25 urte amaitu zen lehen Abiadura Handiko Trena eta urteotan erakutsi du apziegitura hori ingurumenerako kaltegarria dela, ohiko trenarentzat galga dela eta oro har gastu ekonomikoa baino ez duela ekartzen", nabarmendu du Mugitu mugimenduak. 

Proiektuaren bideragarritasuna, errentagarritasuna eta beharraz ikerketa bat egin behar dela uste du Mugituk eta horregatik, eskatu du, ez dezatela nolanahi eta presaz Madrilekin hitzarmenik sinatu. Herritarren beharrak eta nahiak zeintzuk diren jakitea ezinbestekoa iruditzen zaio mugimenduari, hala nola, ingurumenari eginen dion kaltea zenbatekoa izan daitekeen aztertzea ere.

Albiste hau Euskalerria Irratiak argitaratu du bere webgunean eta CC by-sa lizentzia baliatuta ekarri dugu ARGIAra. Bideoa Ahotsa.inforena da.

Kanal hauetan artxibatua: Abiadura Handiko Trena  |  Castejon  |  Herri mugimenduak

Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
2017-06-23 | Xalba Ramirez
"Nafarroako AHTa interes politiko eta ekonomiko pribatuen ondorio da"

Ostegun arratsaldean Nafarroako Diputazioaren aurrean hainbat eragile batu dira AHTren korridore berriaren kontra.


2017-06-22 | ARGIA
Adif-en aurreikuspen huts batek AHTren faktura are gehiago garestitu dezake

Euskal Y-aren 11 tunel larrialdi irteerarik gabe eraiki ditu sozietateak, Europako araudi berriak hala agindu arren.


2017-06-08 | ARGIA
AHTren kontrako adituen txostena Eusko Legebiltzarrera iritsi da

Tren lasterrak kalte sozial eta ekonomiko larriak eragingo dituela ondorioztatzen duen Ekopolen azterketa erregistratu dute LABek eta ELAk Gasteizen. "Langileontzat onura bakar bat ere ez du ekarriko" azaldu dute.


Madrilekin AHTaren inguruko hitzarmen berri bat sinatzearen alde azaldu dira Geroa Bai eta oposizioko alderdiak

"Herrialdearen garapenerako" beharrezkoa dela esan du Geroa Baik, UPNrekin, PSNrekin eta PPrekin lerratuta; kontra azaldu dira EH Bildu, Ahal Dugu eta Ezkerra.


Madrilek badu AHT bat Nafarroarentzat

Espainiako Gobernuak 2023rako tren lasterra Iruñera iristeko zirriborroa igorri zion Ayerdi Nafarroako lehendakariordeari. Eragile sozial ugarik hausnarketa zabalagoa eskatu dute, “sozialki eta ingurumenari begira” bideragarria izango den sarea egiteko.


Uxue Barkos: "Espainiak Nafarroarentzat egindako trenbide-sare proposamenak asko du hobetzeko"

UPNri erantzunez Barkosek esan du Nafarroa ez dela atzean geldituko trenbide sareari dagokionez baina ez du edozein preziotan adostuko azpiegitura hori eraikitzea. Espainiak aurkeztutako plan borradorea "asko hobetu" daitekeela esan du.


AHT Nafarroan: nori komeni zaio hitzarmen hau?

Nafarroako Prestazio Handiko Trenaren Korridorearen (AHT) bultzadaren antzerkiaren aurrean gaude, zaharkituta eta iraungita dagoen Abiadura Handiko Trenarena alegia, oraingo Nafarroako Gobernuak modu tematian berrizendatu nahi duenarena. Hizkuntzaren jokoaren ondorioak dira, gauzak bere izenarekin ez deitzeareana: Castor proiektua, Sanferminetako museoa, Los Arcoseko zirkuitoa, Navarra Arena, eta orain Prestazio Handiko Trena (AHT).


"Beste trenbide plataforma bat sortzea burugabekeria da"

Nafarroan mugikortasunaren inguruan, AHTren kontra eta tren sozialaren alde lanean diharduten eragile sozialek hausnarketa zabalago bat eskatu dute.


Madrilek badu AHT bat Nafarroarentzat

Espainiako Gobernuak 2023rako tren lasterra Iruñera iristeko zirriborroa igorri zion Nafarroako lehendakariordeari. Ayerdik ez dio baietzik esan, lehendik letra txikia ikusi nahi du “iraganeko akatsak ez daitezen errepikatu”.


High Speed Railway: Workers exploited in the contractors' empire

Nothing is what it seems inside the Basque Country's largest public works programme. It could have been a symbol of progress, but it has brought extreme precariousness with it. They say it will connect us with the north of Europe, but it is using the sweat and blood of people from the south. Thousands of millions of Euros, two decades and 6,000 people are going to be needed to build the High Speed Railway. Will they be able to do that without squeezing the workers' necks? We have... [+]


Azkenak
EGILEAK
Eguneraketa berriak daude