Abiadura Handiko Trenaren aurkako pintaketarik handiena egin du Mugituk Nafarroan

  • 80 metroko zabalera eta 10 metroko altuerako letrak egin dituzte. Castejon eta Villafranca artean egina dagoen Abiadura Handiko Trenarentzako eremuan egin du pintaketa Mugitu taldeak. Trenak sortuko duen txikizioa salatu nahi dute desobedientzia ekimen horrekin eta ikusarazi Nafarroak ez duela halakorik "behar edo nahi".

Euskalerria irratia @fm983irratia  |  Ahotsa.info @ahotsainfo
2017ko ekainaren 19a

"Duela 25 urte amaitu zen lehen Abiadura Handiko Trena eta urteotan erakutsi du apziegitura hori ingurumenerako kaltegarria dela, ohiko trenarentzat galga dela eta oro har gastu ekonomikoa baino ez duela ekartzen", nabarmendu du Mugitu mugimenduak. 

Proiektuaren bideragarritasuna, errentagarritasuna eta beharraz ikerketa bat egin behar dela uste du Mugituk eta horregatik, eskatu du, ez dezatela nolanahi eta presaz Madrilekin hitzarmenik sinatu. Herritarren beharrak eta nahiak zeintzuk diren jakitea ezinbestekoa iruditzen zaio mugimenduari, hala nola, ingurumenari eginen dion kaltea zenbatekoa izan daitekeen aztertzea ere.

Albiste hau Euskalerria Irratiak argitaratu du bere webgunean eta CC by-sa lizentzia baliatuta ekarri dugu ARGIAra. Bideoa Ahotsa.inforena da.

Kanal hauetan artxibatua: Abiadura Handiko Trena  |  Herri mugimenduak  |  Castejon

Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
2017-12-12 | ARGIA
'Zuloan' liburuaren aurkezpena gaur Donostiako Kaxilda liburudendan

Urko Apaolaza Avila ARGIAko kazetariak idatzitako eta Manu Robles-Arangiz fundazioarekin elkarlanean ondutako Zuloan: Bidaia bat AHT eta lan-esplotazioan barrena liburua aurkeztuko du gaur egileak, Donostiako Kaxilda liburudendan, 19:00etatik arrera. Unai Oñederra, Manu Robles-Arangizeko kidea izango da Apaolazarekin batera.

 


2017-12-10 | Xabier Letona
Eliteak lotu, herriak banandu

Azken 25 urteetan, Txinaren ostean Espainiako Estatuan eraiki dira abiadura handiko trenbide kilometro gehien munduan. Baina azken urteetako ikerketa gehienen esanetan, bai finantzen ikuspegitik bai begirada sozialarekin aztertuta, tren lasterra ez da errentagarria. Nafarroan, ordea, tren lasterra egin nahi dute Espainiako eta Nafarroako gobernuek. Ikus dezagun proiektua zertan den.


2017-12-04 | Xabier Letona
Abiadura Handiko Mamua

Azken 25 urteetan, Txinaren ostean Espainiako Estatuan eraiki dira abiadura handiko trenbide kilometro gehien munduan. Baina azken urteetako ikerketa gehienen esanetan, bai finantzen ikuspegitik bai begirada sozialarekin aztertuta, tren lasterra ez da errentagarria. Nafarroan, ordea, tren lasterra egin nahi dute Espainiako eta Nafarroako gobernuek. Ikus dezagun proiektua zertan den.


2017-11-28 | ARGIA
AHT eraikitzeko 500 milioi gehiago aurreratuko ditu Eusko Jaurlaritzak

EAEko administrazioak bere gain hartu ditu Gipuzkoako zatiko obra gehiago, tartean Adifek gaizki egindako hainbat tunel berritzea. Ondoren, onartu berri den kupotik kenduko dute diru hori.


2017-11-26 | Estitxu Eizagirre
"Tekla egokia jotzen baduzu despatxuren batean norbait dardarka jartzen da"

Manu Robles-Arangizek ARGIArekin elkarlana lotu ostean, Urko Apaolaza ELAren bulegora joan eta karpeta arrosa pasa ziotenean hasi zen guztia: “Ikusi orduko ohartu nintzen altxor handia genuela”. Dokumentazio lanari AHTren obretara eginiko joan-etorriak gehitu dizkio kazetariak eta urtebeteren buruan esku artean du hankak lohietan idatzitako Zuloan liburua.


AHTri ez eta ez

Murrizketa guztien gainetik, Madrildik konpetentzia foralak inbadituz, borroka herritar historikoari ezikusia eginez, bere horretan jarraitzen dute Geroa Bai/EAJk eta gobernu espainolak. AHT bai ala bai.

Kapitalismoak gero eta gehiago produzitu nahi du, merkatua globalizatu eta abiadura handiko korridoreen bitartez lan baldintza ahulenak eta kontsumo gaitasun handienak konektatu. Gune merkaturatu funtzionalak nahi ditu, hiriak, eta haien arteko landa eremua ustiatu daitekeen territorioa da... [+]


2017-11-24 | ARGIA
'Zuloan' liburua, datorren astetik aurrera kalean

Urtebeteko lanaren ostean egun gutxi barru izango da kalean Zuloan, AHT eta lan-esplotazioan barrena egindako bidaia baten kronika.


AHT eraikitzeko diruaren %30 Espainiako hiru multinazionalek bereganatu dute

Euskal Y delakoaren esleipenetan Isolux-Corsan, Acciona eta ACS konpainia espainiarrak dira gehien jaso dutenak. Euskal jatorriko enpresak atzealdeko bagoietan geratu dira.


2017-11-07 | Martin Zelaia
4.000 milioi baino gehiago, hauteskundeengatik bakarrik?

Testu honekin Sustrai Erakuntza Fundazioak hausnarketa bat egin eta larunbat honetan eginen den manifestazioan parte hartzera bultzatu nahi du. Manifestazioa Iruñeko Gaztelu Plazan hasiko da arratsaldeko 17:00etan, eta Sí al Tren, No al TAV, Herriak erabaki leloa dauka.


Eguneraketa berriak daude